true (neregistrovaný)
vyplatí se? Bez umělého snížení ceny elektromobilů a bez umělého navýšení ceny běžných aut ani omylem. Ale on by se vyplatil jenže automobilky jsou zvyklé na to že auto s cenovkou 550.000,- je stojí ve výrobních nákladech 55.000,- a to se jestě zahojí na pravidelném servisu olejove filtry, svíčky, převodovka výfuky atd. to vše u elektroaut odpadá mnohem jednoduší na ůdržbu, ale je tu jedno velké ale a to cena baterie která je třeba 300.000,-, fosilní automobilky nechtějí přejít na jiný obchodní model a tak jim cenovka vychází na 3.550.000,- vo tom to je....
Milan (neregistrovaný)
BTW: Mám pocit, že těch "80%" je z toho důvodu, že automobilky uvádějí vyšší kapacitu, než je jmenovitá, aby měli vyšší dojezd (a nižší náklady), takže baterie přebíjejí (tj. na vyšší než výrobcem doporučené napětí na článek).
Roman1 (neregistrovaný)
To jste zase objevili Ameriku!! To je přeci obecně známá věc, že rychlonabíjení, jakož i vybíjení pod určitou hodnotu napětí a nabíjení nad určitou hodnotu napětí Li-on bateriím škodí, resp. zkracuje jim životnost. Některé odborné prameny dokonce doporučují udržovat Li-on akumulátory v rozpětí 30 - 70 %. U baterií v elektromobilech to tedy musí fungovat naprosto stejně, ať si výrobce píše co chce. Já se např. k nabíjení svého mobilu snažím přistupovat právě dle uvedených zásad a ani po 4 letech provozu nepociťuji výraznější úbytek kapacity. Stejné zásady se držím i při nabíjení všech ostatních spotřebičů, které využívají Li-on články. Přiznávám ale, že je docela opruz to uhlídat.
Krocan (neregistrovaný)
O bateriich, nabíjení, teplotách a závislostech kapacity na těchto veličinách, by se nechalo dlouze hovořit. Když ale provětrám Model X, znatelně lépe se mi žije při nabíjení na MVE, než když jsem solil u benzinky 70% daní do eráru. A vo vo vo tom to je....
Vendouch (neregistrovaný)
Ano, baterie pomalinku strácí kapacitu atd...atd..... Mě jako spotřebitele zajímá co bude taková nová baterie stát a jakou má taková baterie životnost, když budu muset každou chvilku baterii dobíjet. Chci mít auto ke všem účelům jako teď. To nemluvím cenu nákupu vozu, to bude kotel a cenu proudu za nabíjení. Když si vezmu, že několikrát denně budu dobíjet. Nejsem matematik, ale evidentně mi tady spoustu věcí falíruje, hlavně ta finanční stránka.