V prosinci minulého roku vyslala společnost Uber do ulic San Francisca testovací Volva XC90 vybavená technologií umožňující autonomní jízdy. Prakticky ihned se objevily zprávy o tom, že tato auta občas ignorují červenou, respektive že nejsou zcela bezchybná. To potvrzují rovněž nejnovější informace vycházející z dat ze začátku letošního roku.
Doporučujeme: Uber přerušil testy autonomních XC90. Auta ohrožují cyklisty, páchají přestupky a nemají řádné povolení
Informace údajně pochází z interního dokumentu, který mají k dispozici kolegové z recode.net. Kromě počtu kilometrů najetých každý týden testovací flotilou stojí za pozornost především průměrná vzdálenost ujetá bez zásahu testovacího řidiče. Ta totiž není nijak velká. V nejlepších týdnech se autonomní Volva společnosti Uber dostala k jedné míli. Jinak řečeno, testované XC90 vyžadovaly zásah řidiče v průměru každých 1,6 km.
Doporučujeme: Google vypustí na silnice stovku autonomních Chryslerů Pacifica Hybrid, ale už pod hlavičkou nové firmy
Důvody těchto zásahů mohou být různé. Třeba špatně viditelné podélné značení nebo jízda za nepříznivého počasí. Na měření zásahů, které testovací řidiči museli provést, aby vyloženě zabránili nehodě, existuje v dokumentech samostatný parametr.
Z něj vyplývá, že by autonomní vozy Uber v únoru nabouraly v průměru každých padesát mil, ale postupný vývoj přinesl v posledních týdnech jisté zlepšení. Aktuálně hrozí nehoda „už jen“ každých 200 mil. Bez řidiče by tedy aktuálně tyto automobily nabouraly v průměru po ujetí 322 km. Zdá se, že na Uber čeká ještě hodně práce.