Vlákno názorů k článku Automobilové brzdy: velký comeback bubnů se blíží od Luboš - A vzpomínáte na STK? Souměrnost brzd na jedné...

tdc (neregistrovaný)
přesně tak každé kolo si brzdí samo jak chce podle opotřebení je to fakt hrůza ještě to udělaj z hliníku jak na ladě a pak to krasně bude praskat i když tam dají ocelové vyztužení tak to bude jen náročnější u kotoučové brzdy je funkce jasná jediný problém je obvodová rychlost u středu disku je tam prostě největší teplota stačí se podívat jak brzdí vlak pakna je vnější asi tak tam je obvodová rychlost v pořádku po celé ploše
Mx83 (neregistrovaný)
Můžete prosím rozvést trochu tu železniční brzdu? Moc mě to zajímá. Ona se totiž špalíková brzda používala dřív díky jednoduchosti a nízkým rychlostem jízdy. Pro vysoké rychlosti je povolena jen kotoučová brzda. Proto mě zajímá vaše teorie o železniční brzdě.