Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Automobilové brzdy: velký comeback bubnů se blíží. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
zetpekle (neregistrovaný)
Na obrázku k článku je uvedena bubnová brzda, zřejmě pro přední hnací nápravu. Tedy štít s ložisky pro polosu. Má tzv.samostav vymezení vůle čelistí (paken) jedné z klasických koncepcí. Takový, že po znečištění a korozi přestane fungovat. Ruční nastavování mělo výhodu v jednoduchosti a po uvolnění šlo buben přes hranu lépe sundat. Náběžná čelist bubnové brzdy, se pak opotřebovává cca dvakrát rychleji, než ta druhá úběžná. (Exoticky mohou být i tři). Zde bych čekal, že tato brzda bude již tzv.dvouklíčová, se dvěma brzdovými válečky (prasátky) a dvojnásobnou účinností. Ty válečky dnes bývají i hliníkové s problematickou korozí. Válečky, aby se vešly, mají menší průměr než u brzd kotoučových a tedy i účinnost brzdy je menší a to i pro menší hydraulický převod. Lze jen obtížně říci, který druh brzdy je jednoduší a levnější. Bubnová je lépe krytá před okolím, ale i otěr hůře vypadává, kotoučová pak vyniká brzdným účinkem. Zdar a hlavně slušně: zetpekle