Názor k článku Automobilové brzdy: velký comeback bubnů se blíží od Jan - Přijde mi to legrační, spíš ale k pláči,...

Jan (neregistrovaný)
Přijde mi to legrační, spíš ale k pláči, jak se na jednu stranu prodražují auta různými kujvítky pseudobezpečnostními a pseudoekologickými a jak se šetří na zcela nepravém místě. Všechny brzdy kotoučové měla v 70. letech už poslední Tatra 603 a samozřejmě 613. Za standard mi to připadlo i u nejednoho auta z 90. let. Jen u jedničkové ovečky i ve výbavě elegance byly na přelomu tisíciletí vzadu bubny. A jak vidno, pokrok směrem dozadu se boleslavsko-skopčáckému neštěstí zase vrací. Bubnové brzdy budiž retro srandou u historických aut obdobě jako ruční sytič či možnost startovat klikou. Ne však u vozidel moderních, tím spíš, když nejeden imbe-il, ehm řidič je sto místo brzdění motorem a jen krátkodobého přibrzdění brzdou jet z táhlého kopce s vyhozeným kvaltem a stojíc na brzdě... Nebyla by lepší osvěta než pokrok směrem vzad?