Názor k článku Automobilové brzdy: velký comeback bubnů se blíží od Stanislav Indruch - Jako první auto jsem měl Škodu 1000MB, která...

Stanislav Indruch (neregistrovaný)
Jako první auto jsem měl Škodu 1000MB, která měla "bubny" vpředu i vzadu. Pomud se brzdilo rozumně a přerušovaně, vydrželo obložení hodně. Ale problém nastal, pokud se do bubnů dostala voda. Např. přo brodění vyšší vodou při povodni. Ty brzdy pak nebrzdily vůbec, dokud voda neodtekla, což byl problém, pritože štěrbina mezi bubnem a štítem, který nese brzdové ústrojí - prasátko, pakny a na zadku i páku pro ruční brzdu, byla velice úzká, takže několik kilometrů se jelo s nefunkčními brzdami. Pokud s tím nikdo nepočítal, tak to byla velice nebezpečná vlastnost. S kotoučovými se to stát nemůže, ty ztrácejí efekt jen při brzdění pod vodou, když se však dostanou mimo tento živel, během několika sekund jsou opět plně funkční.