Názory k článku Automobilové brzdy: velký comeback bubnů se blíží
bsat
(neregistrovaný)
15. 2. 2019 20:39
a hele na biblouši normální článek, kdy zase za něco nemůžou komunisti, bravo jen tak dále. Čest!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tom
(neregistrovaný)
15. 2. 2019 20:49
"Výhod však mají bubny hned několik – jsou servisně nenáročné"
Jako fakt? Zkoušel autor někdy měnit pakny?, samostav? nebo prasátko které teče?
Že ve většině případů je nejvíce práce stím ten buben vůbec sundat, protože se pakničky chytají za rantlík, který se tam za dobu používání vytvořil, povolit pružiny, nebo je zpátky napnout...Zlaté kotouče, kde člověk povolí 2 šrouby, sundá třmen a vyjme destičky..
Joo pravda na starém nissanu, bůh ví co je to tehdá ve vývoji napadlo, byl kotouč nalisován mezi 2 kónická ložiska, takže byl potřeba stahovák a ke každému kotouči objednat 2 ložiska, protože to nepřežila, ale jinak je kotouč uchycen na pár šroubech.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pajin
(neregistrovaný)
15. 2. 2019 22:42
No a po kolika km měníš pakny,proti destičkám a kotoučům?Pakny auto přežijí
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tom
(neregistrovaný)
18. 2. 2019 20:46
Pakny ani tak né jako zarezlý samostav nebo zpuchřelé, sáknoucí prasátko.
Jde o to, že ten buben za boha nejde sundat, protože se po čase buben vybrousí a zůstane tam rantlík, za který se chytají pakny, pokud se snažíš buben sundat.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Adrien
(neregistrovaný)
19. 2. 2019 10:22
a ty pružinky .. a ten zasr... lanovod .. zastřelit toho deb*la co to vymyslel ...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Atrei
(neregistrovaný)
2. 1. 2020 10:47
Když víš jak si odjistit samostav, tak buben sundáš bez problému. Stačí použít šroubovák.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tdc
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:10
jo bubnová brzda je fakt shit doslova hrůza jak technicky vždy zabírá jen hodní část obvodu pakny a nej humus jsou kotučovobubnové zadní brzdy např peugeot nebo další super stupid udělátko elektronická ruční brzda fakt někdy zírám co se plodí v CADU :D
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tomáš
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 12:10
na Golfu 3 Variant, nejde sundat buben taky lehce, vždy musíš sundat z ložisek a potom při montáži opět doštelovat vůli kuželového ložiska. Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tom
(neregistrovaný)
18. 2. 2019 20:40
Nevím jak u nových ale tuším, že je to klasika. aby jsi sundal buben musíš sundat závlačku, pojistku, vyšroubovat matku, schodit kuželové ložisko a stáhnout buben (nějak).
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
zetpekle
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 1:28
Pan David Štěpán napsal populárně naučný popis brzdných systémů automobilů, a to tak, že fundovaně v daném omezeném rozsahu. Ta výtka čtenářů s detailním popisem, že bubnové brzdy nejsou servisně jednoduší, ale sedí. Takže díky, a hlavně. že se debata obešla bez sprosťáren.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
JANSTULC
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 5:11
Bubnové brzdy na poruchy,údržbu,montáž naprostá katastrofa !!! Nikdy !!!
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tdc
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:11
souhlasím je to technický humus jak provedení tak konstrukce
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tdc
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:06
přidám nějaké informace když najdete chvilku mrkněte na netu na pána jménem JOSEF SOUSEDÍK Valašský edison možná vám to změní názor na to co mohlo být a proč kolem jsou technické věci k ničemu
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Luboš
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:12
A vzpomínáte na STK? Souměrnost brzd na jedné nápravě? Kotouče bez problémů, bubny problém....
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tdc
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:22
přesně tak každé kolo si brzdí samo jak chce podle opotřebení je to fakt hrůza ještě to udělaj z hliníku jak na ladě a pak to krasně bude praskat i když tam dají ocelové vyztužení tak to bude jen náročnější u kotoučové brzdy je funkce jasná jediný problém je obvodová rychlost u středu disku je tam prostě největší teplota stačí se podívat jak brzdí vlak pakna je vnější asi tak tam je obvodová rychlost v pořádku po celé ploše
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Mx83
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 18:23
Můžete prosím rozvést trochu tu železniční brzdu? Moc mě to zajímá. Ona se totiž špalíková brzda používala dřív díky jednoduchosti a nízkým rychlostem jízdy. Pro vysoké rychlosti je povolena jen kotoučová brzda. Proto mě zajímá vaše teorie o železniční brzdě.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
tdc
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 14:13
a nej běs jsou bubny co mají v sobě instalovány válečkové ložiska např seat to je fakt úspora materiálu k funkčnosti kotoučová brzda vyhrává na celé čáře
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Stanislav Indruch
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 18:35
Jako první auto jsem měl Škodu 1000MB, která měla "bubny" vpředu i vzadu. Pomud se brzdilo rozumně a přerušovaně, vydrželo obložení hodně. Ale problém nastal, pokud se do bubnů dostala voda. Např. přo brodění vyšší vodou při povodni. Ty brzdy pak nebrzdily vůbec, dokud voda neodtekla, což byl problém, pritože štěrbina mezi bubnem a štítem, který nese brzdové ústrojí - prasátko, pakny a na zadku i páku pro ruční brzdu, byla velice úzká, takže několik kilometrů se jelo s nefunkčními brzdami. Pokud s tím nikdo nepočítal, tak to byla velice nebezpečná vlastnost. S kotoučovými se to stát nemůže, ty ztrácejí efekt jen při brzdění pod vodou, když se však dostanou mimo tento živel, během několika sekund jsou opět plně funkční.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan
(neregistrovaný)
16. 2. 2019 19:04
Přijde mi to legrační, spíš ale k pláči, jak se na jednu stranu prodražují auta různými kujvítky pseudobezpečnostními a pseudoekologickými a jak se šetří na zcela nepravém místě.
Všechny brzdy kotoučové měla v 70. letech už poslední Tatra 603 a samozřejmě 613. Za standard mi to připadlo i u nejednoho auta z 90. let. Jen u jedničkové ovečky i ve výbavě elegance byly na přelomu tisíciletí vzadu bubny. A jak vidno, pokrok směrem dozadu se boleslavsko-skopčáckému neštěstí zase vrací.
Bubnové brzdy budiž retro srandou u historických aut obdobě jako ruční sytič či možnost startovat klikou. Ne však u vozidel moderních, tím spíš, když nejeden imbe-il, ehm řidič je sto místo brzdění motorem a jen krátkodobého přibrzdění brzdou jet z táhlého kopce s vyhozeným kvaltem a stojíc na brzdě... Nebyla by lepší osvěta než pokrok směrem vzad?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
ja
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 14:21
řádně udržovaná bubnová brzda vydrží i 300 tisíc km. to že na ni každej kašle je chyba uživatele. ne brzdy.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Anonym
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 19:42
Posral bych se smíchy z debilního článku a ještě z debilnějších opileckých žvástů místních machrů přes šlajfy. Běžte do prdele.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
moje jméno
(neregistrovaný)
17. 2. 2019 19:44
Na novém autě bych si osobně za bubny vzadu klidně připlatil. Mám rád jednoduchost a spolehlivost. A bubny spolehlivé JSOU !
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jan
(neregistrovaný)
18. 2. 2019 5:55
čím víc pohyblivých dílů tím víc poruch.
kotoučovky vedou na první čáře.
provozní náklady a výroba destiček taky podstatně jednodušší.
mě u bicyklu přesvědčoval prodejce na pákový brzdy ne to je na prd ráfek je pak
ojetej na hadry a hrozí destrukce ráfku.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
fittipaldi
(neregistrovaný)
23. 2. 2019 17:03
Bubnové brzdy jsou na autě katastrofa, s kotoučema vepředu nikdy problém s bubnama vzadu stále, každé 2 roky na technické problém, nedostatečný brzdný účinek, nestojnoměrný brzdný účinek, tekouci prase (každé dva roky minimálně jedno), zatuhlý samostav (po roce se to díky tomu prachu nehne) a to nemluvím o tom jak na ho*no se to sundává. Bubny jsem měnil často jako kotouče. Takže dražší a nespolehlivěší. Čistě z mé zkušenosti. Bubny už nikdy.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
zetpekle
(neregistrovaný)
1. 3. 2019 0:42
Na obrázku k článku je uvedena bubnová brzda, zřejmě pro přední hnací nápravu. Tedy štít s ložisky pro polosu. Má tzv.samostav vymezení vůle čelistí (paken) jedné z klasických koncepcí. Takový, že po znečištění a korozi přestane fungovat. Ruční nastavování mělo výhodu v jednoduchosti a po uvolnění šlo buben přes hranu lépe sundat.
Náběžná čelist bubnové brzdy, se pak opotřebovává cca dvakrát rychleji, než ta druhá úběžná. (Exoticky mohou být i tři). Zde bych čekal, že tato brzda bude již tzv.dvouklíčová, se dvěma brzdovými válečky (prasátky) a dvojnásobnou účinností. Ty válečky dnes bývají i hliníkové s problematickou korozí. Válečky, aby se vešly, mají menší průměr než u brzd kotoučových a tedy i účinnost brzdy je menší a to i pro menší hydraulický převod.
Lze jen obtížně říci, který druh brzdy je jednoduší a levnější. Bubnová je lépe krytá před okolím, ale i otěr hůře vypadává, kotoučová pak vyniká brzdným účinkem.
Zdar a hlavně slušně: zetpekle
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vašek
(neregistrovaný)
18. 5. 2022 9:57
Bubnové brzdy jsou nejlepší. Já je mám u auta taky a jsem rád. Jednoduchá údržba, servis a funkčnost skvělá. Když jsem na jaře přezouval kola, tak jsem rovnou vyměnil i brzdové čelisti. Objednal jsem je z https://www.autodilyvojkov.cz/brzdovy-system a pro jistotu jsem dal nové. Sice nebyly úplně nejhorší, ale brzdy chci mít ve 100% stavu.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat