E15 (neregistrovaný)
Napřed výrobci tvrdili, že požadavky (Euro5) jsou v rozporu s fyzikálními zákony a tak se museli uchýlit k šizení. A najednou je vidět, že když se chce, tak to jde a přísnější norma (Euro6) je splnitelná. Ony teda diesely mají pořád dost problém, ale je to značný posun k lepšímu. Navíc se ukazuje, že snaha o zákaz dieselů do Euro5 včetně ve městech je správná a že je to v zájmu zdraví všeho lidu. Diesely Euro6 jsou už tolerovatelné. Pokud jde o ČR, tak tady je potřeba v první řadě vyřešit STK, což je synonymum pro korupci. Za úplatek projde kdejaký dieselový krumpl. V druhé řadě je potřeba zavést v postižených městech nízkoemisní zóny a nepouštět tam diesely do Euro5 včetně a přímovstřikové zážehové motory bez filtru (typicky TSI Euro 5).
Ivan (neregistrovaný)
Jenže on pomalu začíná i hon na benzíňáky. A obdobné zákazy jako pro diesely. V německu jsou žaloby ekoorganizací pro zákaz vjezdu benzínových aut EUR1-3 (třeba trojkový Golf, Alfa 156, GDI motory od Mitshubischi) kvůli emisím NOx. O tom jsem četl dnes. Je to prostě vývoj nečím podobným si prošly energetické zdroje (odsíření). Do teď to nikdo neřešil a zákazník to tedy nebyl ochotný zaplatit.
majk (neregistrovaný)
No ted jsi to vyřešil a jak mi vysvětlíš že v jistém městě v Německu zakázaly dizly a hodnoty po pul roce co tam měřily byly 4x větší než když naftáci tam jezdily tak kdo ty škodliviny produkuje benzínové motory protože benzín je odpad z nafty než něco napíšeš tak raději studuj co se děje kolem
Lojza (neregistrovaný)
Dyzl nebude nikdy cisty....spaluje se vpodstate slabe rafinovana ropa a je v ni hodne "necistot". To ze do motoru vstrikujou chc@nky a na vyfuk nacpou kupu filtru jen obchazi problem. Dyzly uz meli davno zakazat....ale hlavne ze to tahne od spoda a jede to za 4litry.
Skrptik (neregistrovaný)
Tak já bych byl trochu skeptictejsi k tomu, ze to automobilky mohly udělat dřív. Kdyby tu technologii měly v aplikovatelné formě tak OK. Ale dostat něco z laboratoře do sériového auta nějakou dobu trvá. Filtry pevných částic se nasazují od poloviny 80. Limity to asi urychlily to jo, ale s NOx se začalo poměrně nedávno a ta technologiemi nebyla ready do sériové výroby. Ano jde to urychlit, ale zázraky dělat nelze. Proto se podvadelo aby automobilky získaly čas. Nikoho neobhajuji, podvádět se nemá. Ale představa, ze ještě nemáme nižší NOx v dieslech, tak na 2-3 roky je nebudeme vyrábět a pak to zase spustime je zcestná. A to byla situace do které se automobilky dostaly.
Jiřík (neregistrovaný)
Zdravim , ekolgie je a bude vždy vděčné téma sledovanosti . Jen nějak nevím a dost se mi vytrácí co je vlastně dobře. Letadla , lodě , auta moc smrděj a zamořujou vše , když se vrátím zpět k povozu tak krávy moc prděj a taky to není dobře , tak zkusím kolo , ale to se zase budu dost potit a určitě se najde studie o škodlivosti , takže zbývá snad už jen chodit pomamalu a klidně dýchat. A nebo začít používat selský rozum a nezačínat hned zmatkovat po zveřejnění zprávy , že anonimní vědci zjistily a internet rozšířil a to myslím cokoli ne jen emisní katastrofu.
E15 (neregistrovaný)
Při řešení lokálních emisí ve městech (spíše pak v určitých čtvrtích nebo ulicích) je poněkud mimózní zmiňovat letadla (není-li to ulice vede letiště) a nebo lodě (nebavíme-li se v případě Prahy o parnících na Vltavě, ty jsou taky pěkný humáč). Jezdit metrem je samozřejmě nejlepší, ale auta bych nezatracoval. Jen jde o to, neškodit zbytečně moc. A jezdit v dieselu a nebo 22 let starém křápu už je prostě přes čáru. To přece není nutné, někdy mám pocit, že to ti lidé dělají snad schválně a jako bonus pak parkují s natočeným motorem (to už je o přesdržku).
E15 (neregistrovaný)
zákaz dieselů na vesnicích nikdo neřeší a nepožaduje. V Praze jsou platy dost vysoké na to, aby si opičané mohli pořídit nové auto (již od 179tis), nebo přijatelnou ojetinu (euro6, cng, lpg) a nebo když prostě na relevantní auto nemají, jezdit MHD. Pokud někdo prohulí desítku měsičně a pak lomí, že nemá na pořádné auto a ani na benzin (přece to strašně žere!), jezdit mhd je línej a smradí v olítaném střepu TDI Euro3 (nebo horším), tak nepatří mezi slušné lidi a je potřeba mu to zakázat.
Kuba (neregistrovaný)
Jezdím v olítaném TDI euro 2 , které je co se týče STK naprosto bez závad a co se týče emisí taky :) Nevidím důvod proč by dobré motory TDI měli zakázat, když splňují emisní normy předepsané pro daný motor. Ono se jim to ani nepovede, rozhodně ne tady v Čr. Kolikrát mám daleko menší emise než jiný novější motor TDI co přijede s nefunkčním DPF nebo špatnými vstřikovači. Každopádně, kdo chce ať si jezdí v čem chce, zatím si ve svém starém TDi můžu smrdět kde chci a jak chci. Přeji pěkný den
Tomas (neregistrovaný)
ty ses taky dobre zblblej . Nulove emise pcha a co emise pri vyrobe tech elektrickejch auticek , je jich tolik ze ani 10 dieselu za celou svou zivotnost nevypudi tolik jako fabriky ktery delaji zazracny elektricky auta . Je to nesmysl , a kam se budou davat stary baterky , litium je velmi nebezpecne vec , a je silne agresivni vuci prirode .