Tomáš (neregistrovaný)
Statistika, tak jako matematika, fyzika a další přírodovědné obory jsou dávno přežité pavědy, které v moderní otevřené multikulturní společnosti nemají co pohledávat. Nejen, že jim mladí aktivisti vůbec nerozumí, ale navíc jsou to obory veskrze rasistické, gendrově nevyvážené a xenofobní!
Tomáš (neregistrovaný)
No, je to aktivistická organizace a aktivista bude dělat všechno pro to, aby nemusel pracovat, protože kvůli nějakým povinnostem a práci tady přece nejsou. Práce je výmysl kapitalismu - jehož jednou z výkladních skříní je automobilismus - a když kapitalismus zrušíme, tak se zbavíme i práce. Jediná pravda je ta jejich, a protože už dávno není důležité - či spíše je nežádoucí - vlastní myšlení postavené na faktech nezvratných fyzikálních zákonů a matematických pravd, krom zrušení těchto zbytečných oborů se oné jediné pravdě musí vše přizpůsobit. Prostě a jednoduše: "Nevědomost je síla. Svoboda je otroctví. Válka je mír." A, nakonec, bych si dovolil poněkud poupravit onen dietní řízek. On to vlastně není řízek. Ono to vlastně není ani tak maso. To je jen trochu přetvořená a přefiltrovaná zelenina, vždyť co jí dobytek?
Petr (neregistrovaný)
Mezi 2002-2004 jsme na kole po silnicích v Praze a okolí najezdil cca 15.000Km a cítil jsem se bezpečně. Vždy to bylo o oboustranné předvídavosti a respektu. Dnes jsou všude na hlavních tazích udělané nesmyslné cyklopruhy, které dávají cyklistovi falešný pocit bezpečí dokud zničehonic neskončí v pruhu aut (Střešovice, Troja, Ládví..), nebo křižují hlavní silniční tah v nepřehledné spleti zelených kuželů (nájezd na Hlávkův most), případně zúží komunikaci přidaným cyklopruhem tak, že je mezi zrcátky automobilů jen pár cm (Evropská). Pro politiky z Magistrátu je totiž cool utratit miliony za plastové kužely a nesmyslné cyklo pruhy, po kterých nikdo nejezdí - pouze způsobují v Praze dopravní zácpy, kolaps dopravy a vyšší emise.
Jarda (neregistrovaný)
Naprosto souhlasím. Cyklo pruhy na silnice typu Evropská a pod. prostě nepatří. Jsou pro cyklisty vyloženě nebezpečné! Cyklo pruhy by měly cyklisty odvést do postranních ulic, kde není takový provoz. Jenže tam už páni konšelé načmárali modré čáry aby mohli vybírat parkovací výpalné. Současné úpravy hlavně vodorovného značení v Praze sledují jediný cíl. Jízdu autem co nejvíc znepříjemnit a zkomplikovat. Auta jsou na dvouproudých silnicích naháněna do jednoho aby tam stála v kolonách a co nejvíc znečišťovala ovzduší motory běžícími naprázdno a neustálými rozjezdy. Jízdní pruhy neustále kličkují. Z přímého se náhle stává odbočovací a pod. To řidiče nutí neustále přejíždět z pruhu do pruhu. A pokud náhodou chytíte zelenou vlnu, tak se na ní nesvezete, protože se vždycky najde nějaký chodec, který stiskne tlačítko na semaforu pro chodce a tyto semafory nejsou se semafory pro auta synchronizovány. Na další křižovatce tak už auto zase stojí. Chodec prostě pár sekund počkat nemůže, raději zastavíme rozjetá auta. Je to ekologičtější (ironie).
cyklo-řidič (neregistrovaný)
Bohužel to pramení z toho, že o cyklistiku a řešení dopravní situace ve městech není opravdový zájem. Je to jenom téma před volbama proto "tam načmáráme nějaké pruhy jenom aby byli spokojení". Takže stejně tak i v Brně jsou cyklo pruhy nakresleny na frekventovaných hlavních tazích místo aby udělali jednosměrky průjezdné pro cyklisty (v drtivé většině se tam vleze kolo i auto). Představitelé města se pořád tak nějak drží té tonoucí zpátečnické ideologie, že k vyřešení dopravní situace stačí jenom vytvořit více jízdních pruhů. Souhlasím s předchozím příspěvkem, že to je o lidech. Jako řidič potkávám spousty nezodpovědných cyklistů. Například včera, silnici kde je 90 přes křižovat přelítnul cyklista-sportovec aniž by se rozhlídnul nedejbože zastavil a dal přednost jako ostatní auta. Nechybělo moc a nebyl by použitelný ani na orgány. Jako cyklista odmítám jezdit po silnici protože to opravdu je o život. Bezohlednost řidičů u nás je tragická. Opravdu velmi malé procento objede alespoň s nějakým odstupem nemluvě o započítání prostoru pro nenadálé vybočení kvůli kanálu, díře,... (protože cyklisti jsou vytlačováni do té nejhorší části silnice). Bezohlednost na silnici je znát silně i ve vztahu auto-auto, jenže tam není tak extrémně tragická jako vztah auto-cyklista. Takže si proboha konečně uvědomte, že ta plechová krabice a sice můžete být v právu ale zabijete nebo zmrzačíte člověka a názor, že si za to přeci může sám je křovácký a perfektně potvrzuje bezohlednost.
Dan (neregistrovaný)
No jo, lež, větší lež a statistika. Ono pokud chceme posuzovat vzájemný vztah nějakých účastníků provozu tak je celkem logické zahrnout pouze vzájemná střetnutí. Že to někdo položí v zatáčce, nechá ze přimáčknout vlastním nezabrzděným autem případně dostane infarkt když šlape na kopec to nejsou úplně relevantní data. Podobně ten loňský výkyv, pokud to bude dlouhodobě vycházet někde okolo 50% tak je to v pořádku, jinak řečeno chyby se stávají na obou stranách zhruba stejně. Jestli že ale nastala nějaká výrazná změna je to důvod prát se proč? Změnilo se najednou chování účastníků (změna zákona, nová infrastruktura, skvrny na slunci...)? Nebo se jedná o chybu (vzorek je moc malý, někdo to záměrně zkreslil)? Nebo se změnila vstupní data (jiná metodika vyšetřování, změna kategorizace), něco jiného? Tady je to správné místo k pátrání. Nemám demagogy z cykloteroritických organizací vůbec rád, ale tohle je demagogie zcela na jejich úrovni. Mimochodem zdroj policejní statistika je sám o sobě docela pochybný. Kolik nehod například způsobí špatný stav vozovky, nevhodné technické řešení, zanedbaná údržba atd, Všechno se to pěkně schová do nepřizpůsobení rychlosti a následně se napíše článek o potřebě větších pokut za nedodržování maximální dovolené že. Přeživší účastník má velkou motivaci dokázat že on to nebyl a mrtvý toho už moc nenamluví, ostatně grafy zahrnující i vážně zraněné už vypadají jinak, že by nehody způsobovali výhradně ti co chtějí spáchat sebevraždu?
Rennspeed (neregistrovaný)
Uvědomte si konečně proboha hlavně to že Vy sám jste se svobodně rozhodl že pojedete po městě na kole a že jako dospělý a svéprávný člověk tudíž nesete všechna rizika z daného rozhodnutí plynoucí. A doufám že když se bojíte jet na kole po silnici neřešíte to tím že ohrožujete chodce jízdou na kole po chodnících.