Martin Svítil (autor) (neregistrovaný)
Vážení, navrhuji abychom do článků o starých autech a jiných strojích politiku nepletli. Období socialismu bylo pro naši zemi jednoznačně velmi nešťastné a v mnoha ohledech až devastující, ale přesto si myslím, že můžeme zavzpomínat na stroje z té doby s jistou nostalgií a snad i bez předpojatosti.
Pepa (neregistrovaný)
A proč jako by mělo být toto období pro naši zemi nešťastné? To, že se zde tenkrát nacházelo tisíce vykutálenců kteří měli v kapsách rudé knížky, tak to se vážený a milý po tom listopadu 89 vůbec ale ani trochu nezměnilo. Ba spíš naopak. Takže devastující na tom je to, že se čecháček stále jen tupě klaní cizákovi. Zde se pořád nadává na to, že nás v 68 obsadil rus. Ale co on zde pak vlastně dělal? On někomu nařizoval aby se zde zavírali lidé? On nařizoval aby se z fabrik propouštěli schopní lidé a nahrazovali se těmi méně schopnými? Nebylo to náhodou tak, že ubohý čecháček se chtěl sám ukázat jakožto ten nejlepší kamarád toho rusáka a sám pak tyhle kroky pak uskutečňoval, bez nějakého nařízení ruských oficírů. Oni si přijeli jen ochránit hranici proti napadení ze západu. A víc je nezajímalo. To, co se zde pak dělo už bylo jen v naší režii a tudíž byste na rusáka nadávat vůbec neměli, ale jen na ubohého čacháčka, který pro to, aby se cizákovi zalíbil, je schopen udělat cokoli. A o tom to je. Jedni soudruzi nahradili bývalé soudruhy a pak začali šlapat na obyčejné lidi aniž je k tomu někdo nabádal. Jen aby se zalíbili tomu rusákovi. On to ale nepožadoval. Tohle mu vůbec ale vůbec nevadilo, bylo mu to jedno, co si našinci o něm (rusákovi) myslí ale ubohý čecháček se chtěl jen zalíbit svému chlebodárci. U nás se dodnes tradovalo a traduje že rusák vše hlídal a přikazoval co smíme a nesmíme vyrábět a prodávat, aniž by to byla vůbec pravda. Rusákovi tohle ale bylo úplně jedno, co zde budeme vyrábět a prodávat. Ale tohle si dělal ubohý čecháček jen sám, že si sám nařizoval co můžeme vyrábět a co ne. Například jednoho ředitele fabriky si ubohý čecháček pozval na kobereček, za to, že si dovolil vyrábět kapesníky a prodávat je panu nepříteli číslo jedno a to do západního německa německé armídě. Tohle se velkému šéfu čecháčkú nějako nelíbilo, že se tohle děje, ale pan ředitel to obhájil slovy, že valuty nutně potřebujeme a že do kapesníků pak nepřítel může plakat až bude poražen. Nějako tedy tu výrobu a prodej kapesníků na západ od nás a k tomu nepřátelské armádě i ten nejvyšší čecháček ponechal a zajímavé, že rusákovi tohle bylo kdesi. Jestli něco prodáváme nebo neprodáváme. Pokud nešlo přímo o zbraně, tak jim to bylo šafuk. Ty zbraně si tedy samozřejmě hlídali, kam je vyvážíme a komu je prodáváme, ale to si hlídali i ti od naproti ze západu. Jinak ale tomu hroznému rusákovi bylo jedno co si zde lidé myslí a co dělají. Jistě dobře věděli, že je milovat za to, že nás obsadili nebudeme, ale co naši potentáti mají dělat tak to nechali na našich potentátech. Vždyť i ten Dubček se předvedl v tom 69, kdy se začal klanět a podepsal vše i když nemusel. Takže já si myslím že i kdyby zde bylo období jakékoliv, tak vždy to bude na satejno. Čecháčkové jsou jen při... po..sra..ní a věčně se někomu klanící monstra, která si sami sobě nedokáží vládnout a vždy čekají na někoho toho NAHOŘE, kdo jim bude velet co mají konat. Tak jak se to vlastně děje skoro po celou dobu naší samostatnosti. A to je hrozná ostuda nás všech. Asi je to dáno tím, že po Bílé hoře od nás muselo utéci mnoho těch nejlepších rodin z nejlepších a pak nám chybí tedy ten genofond těch co se nelísají ke každému a jsou ochotni i něco obětovat pro život. Tudíž trocha o té politice, kvůli které se pořád hádáte ač vlastně víte proč. Když si uvědomíte co nám tenkrát přikazovali ti mocní abychom si mysleli o našich přátelích či nepřátelích tam na západ od nás a pak na východ od nás, a naopak si prozkoumáte co bychom prý měli mluvit o našich to nejlepších to spojencích tam na západ od nás a naopak jak se máme chovat k tomu nejhoršímu nepříteli tam na východ od nás, zcela jasně se ukazuje stejná paralera, jak je si vše až na oko stejné a podobné. Jen otočeno o nějakých 180 stupínků. Zvláštní že? Takže není chyba u těch našich zrovna přátel a zrovna nepřítelů, ale nejspíš u nás samotných, že my nějako nedokážeme....
Jiří (neregistrovaný)
Dobrý den. To pouze vzkaz pro pana Jursu, autojeřáb Tatra 111 krátký vlastní sběratel starých nákladních vozů a ten má T 111 jeřáb. Je z Karlovic u Turnova. Nemůžu Vám bez jeho povolení napsat jméno a telefon. Neví, toto píšu. Další autojeřáby mají v Jablonci nad Nisou u prodejce Citroenu, je tam autobazar. Viděl jsem tam Pragu V3S AD 80, Tatru 148 AD označení již neznám. Zdravím, Šuma.704139570.
Smoula (neregistrovaný)
Ještě musím dopsat o čerpadlech. Čerpadla hydrauliky jsou celkem čtyři, dvě malá a dvě velká poháněná z hlavní převodovky pomocným kardanem. A elektromagnetickým přepínáním je možno tlakový olej směrovat do jednotlivých rozvaděčů a zrychlovat jednotlivé funkce. Lze provádět vždy dvě funkce společně. A to vždy hák, který má dvě rychlosti (čili buben s lanem , toho lana tam je celkem 180 metrů) a další funkci (teleskop,rameno, otoč).Nelze tedy vzájemnou kombinací ramene, teleskopu a otoče. Ty tři funkce jsou na jeden rozvaděč a jeden zdroj tlakového oleje. Veškeré pohyby lze regulovat pohybem pák které škrtí průtok oleje v rozvaděči (ztrátově), nebo otáčkami motoru. V kabině jeřábu je pedál který ovládá plynový pedál motoru. Samozřejmě všechny funkce jeřábu mají tkzv. hydraulické zámky. Pokud dojde k prasknutí trubky, či hadice, nebo zastavení motoru, nelze s ničím pohnout a nemůže dojít ke spadení břemene, nebo celého jeřábu. A celý jeřáb je jištěn proti přetížení a případnému převrácení elektronicky. Na fotografiích je první použity typ tohoto přístroje. Celkově se jedná o jeden z prvních vyrobených kusů v ČKD Slaný. Tento měl ještě pružení zadních náprav tkzv.vlnovci (vzduchovými měchy) s teleskopickými tlumiči. Pozdější série měly již jen listová pera, která jsou částečně samotlumici. Přední náprava je vždy odpružená torzními tyčemi s tlumiči. Provedení podvozku bylo původně určeno pouze pro armádu a letištní tahače a teprve později se rozhodlo, že by se podvozky mohly použít i na speciální nástavby (montážní plošiny, jeřáby a pod) i v civilním sektoru. Tyto snížené podvozky se ještě vyráběly v provedení 8x8, což je osmikolka. Tam už byl dvanáctiválcový motor. Na tyto podvozky mimo jiné montovaly Hutní montáže Ostrava nástavby jeřábu DEMAG 65 dovážené za valuty z SRN . Ale to už je úplně jiná kapitola.......
Franta (neregistrovaný)
Musím jen souhlasit, je to jeden z nejlepších autojeřábů, v dané kategorii, možná i na světě. Jednoduchý , obratný, projede všude protože je nízký( i v povrchových dolech) jezdil jsem s ním u firmy co stavěla velkorýpadla(dodnes neodmyslitelně tam patřící). Nedělá mu problém terén, i těžký a ze zkušenosti, přetížení 120% a patky jsou pořád na zemi. Jinak pojíždění je dovoleno, ale jen u listového pérování (můj případ) v praxi hodně užíváno. Na dnešní dobu "sparťánské" provedení, ale v jednoduchosti je síla a účelnost. Ano motor byl slabý na jízdu, ale můj 80 jel. Jen pro zajímavost, zámečníci zapomněli kloubouk od acetylénové lahve v zadu na podvozku pod protizávažím a já s ním přijel ze Sokolova až do firmy na moravě !!! Tak plavě jezdila AD 28.
Lydia (neregistrovaný)
JAK ZÍSKÁM EX EXUS HANDBAND ZPĚT S POMOCÍ SKUTEČNÉHO A EFEKTIVNÍHO SPLAVU OD DR Sunny Jmenuji se Lydia Gomezová, nikdy jsem si nemyslel, že se znovu usmívám. Můj manžel mě nechal s dvěma dětmi na rok Myslel jsem, že ho znovu neuvidím, dokud jsem se nestretl s lady jménem Maria, která mi vyprávěla o kouzelníkovi jménem Dr.Sunny, dala mi jeho e-mailovou adresu a číslo mobilního telefonu, kontaktovala jsem ho a ujistil mě, že 48 hodin, můj manžel se vrátí ke mně, Za méně než 48 hodin se můj manžel vrátil a začal prosit o odpuštění, že je to práce ďáblů, takže jsem až dosud překvapen tímto zázrakem, nemohl jsem si představit, ale jakmile kouzlo bylo obsazeno, otěhotněla jsem a porodila mé třetí dítě, pokud potřebujete od něj pomoc, můžete se na něj obrátit prostřednictvím e-mailu: drsunnydsolution1@gmail.com Nebo WhatsApp nebo mu zavolejte: +2349030731985 Dr.Sunny také léčí: 1. HIV / AIDS 2. HERPES 1/2 3. RAKOVINA 4. ALS (Lou Gehrigova nemoc) 5. Hepatitida B? 6. Pokud chcete otěhotnět
Vašek (neregistrovaný)
To je až neuvěřitelné, že má jeřáb takovou sílu. My máme v práci také jeřáb, ale tak výkonný teda není. Pracujeme s osobními auty a ty 80 tun nemají, takže nám stačí ten, který máme. Teď nám navíc šéf koupil jeřábovou váhu z https://www.vahy-vaha.cz/jerabove-vahy , takže už alespoň přesně víme, kolik jeřáb zdvíhá.
Miroslav (neregistrovaný)
Zřejmě jste s Tatrou 815 nikdy nejezdil. Je rozdíl tlaková provozní brzda a parkovací, kde zabrždění je provedeno vypuštěním tlaku z brzdových válců.Má to jen jeden problém, když v autě bez vzduchu dáte páku brzdy do polohy odbržděno, po nastartování a natlakování vzduchu se auto z kopce rozjede.
Josef Šlancar (neregistrovaný)
Hasiči v Břeclavi měli ještě před pár léty ,,vymazlený" autojeřáb na T 111 (myslím, že z r. 1947). Bylo to asi nejstarší zásahové vozidlo HZS v celé ČR. Bylo by zajímavé zjistit, kde (a jak) tento perfektně zachovalý kousek skončil. Víc asi není třeba dodávat - kontakty na www.
Aleš (neregistrovaný)
Přesně tak, ruční brzda je pružinová, v zadních brzdových válcích jsou silné pružiny, odbrzďuje se vzduchem, provozní brzda brzdí tlakem vzduchu. Jinak ve výbavě vozu byly čtyři zvláštní šrouby, kterými se daly válce odbrzdit po sundání zátek, tak se dalo vozidlo i bez vzduchu odtáhnout. Vím to dvacet let jsem je opravoval.
petrsss7 (neregistrovaný)
Hustý, spíše pak jak se přesouvá tento jeřáb. My nedávno spolupracovali s firmou ( https://machinerymovers.cz/sluzby/stehovani-stroju/ ) při přepravě nadměrného stroje, tak možná tak. Co myslíte.