O chystaném downsizingu pro Audi R8 se už mluvilo před časem. Daňové předpisy v některých zemích totiž nutí automobilku nabídnout také jiný motor než atmosférický desetiválec 5,2 l, který prodává v modelu R8 nyní jako jedinou motorizaci. Tedy, ne že by na takovém motoru bylo něco špatně, ale to úředníky nezajímá.
Audi už testuje prototypy modelu R8 s motorem V6 o objemu 2,9 l, který známe třeba z nového Audi RS5 nebo z Porsche Panamera. Automobilka se tím nijak netají. Dokonce už britskému Autocaru potvrdila, že se pro Audi R8 chystají dvě výkonové verze, podobně jako u desetiválce.
Doporučujeme: Test na pondělí: Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type SVR
V Audi RS5 má tenhle dvěma turby přeplňovaný šestiválec výkon 450 koní, v Porsche Panamera je o deset koní slabší. Základní desetiválec začíná na výkonu 540 koní, silnější pak má koní 610. Předpokládáme, že silnější provedení přeplňovaného šestiválce nabídne okolo pěti stovek koní. Tím by byla motorová paleta Audi R8 kompletní.
„Výhodou“ šestiválce budou nižší tabulkové hodnoty spotřeby a emisí a dále Audi pravděpodobně sníží cenu. Šestiválcový model by mohl být také o trochu lehčí. Na trh by se mělo šestiválcové Audi R8 dostat příští rok, jeho premiéru bychom mohli zažít už na autosalonu v Ženevě.