Audi mění názor, svoje velká rychlá SUV nabídne i s benzinovým osmiválcem

přidejte názor
  • Audi SQ7 a SQ8 budou nově k dostání i s benzinovým osmiválcem

  • Motor V8 4,0 l TFSI bude naladěn na 373 kW a 770 Nm

  • Uvedení na trh je plánováno na podzim

Audi SQ7 bylo už při svém příchodu na trh nabízeno výhradně se „superdieselem“ V8 TDI a nic se na tom nezměnilo, ani když značka řadu Q7 modernizovala a přidala do nabídky i technicky příbuzný model SQ8. Který mimochodem považujeme za jedno z nejlepších aut, jaká se dnes dají koupit. Nyní ale Audi oznámilo, že modely SQ7 i SQ8 budou od podzimu nabízeny také s benzinovým motorem V8 TFSI 4,0 l. A to i v Evropě, kde jinak doba velkým benzinovým motorům příliš nepřeje.

Motor je v těchto modelech naladěn na 373 kW (507 k) a 770 Nm, nabízí tedy o 72 koní víc, ale o 130 Nm méně než 4.0 TDI. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere oběma variantám jen 4,1 sekundy, tedy o sedm desetin méně. Nejvyšší rychlost je samozřejmě elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Srovnávací test Mercedes-Benz GLE 400 d 4Matic vs. Audi Q7 50 TDI quattro: Diesel v hlavní roli
Přečtěte si také:

Srovnávací test Mercedes-Benz GLE 400 d 4Matic vs. Audi Q7 50 TDI quattro: Diesel v hlavní roli

Pro srovnání: konkurenční BMW X5 M50i a X6 M50i dosahují nabízejí 390 kW a 750 Nm, dynamika je v zásadě srovnatelná. Mercedes-AMG GLE 53 je výrazně slabší (320 kW), vrcholná varianta GLE 63 pak už konkuruje spíše modelům RS Q8 a X5 M/X6 M.

Jízdní vlastnosti rychlých kolosů vylepšuje adaptivní pneumatický podvozek ve sportovním naladění, natáčení zadních kol a za příplatek také aktivní stabilizátory. Ceny zatím neznáme, budou zveřejněny v době zahájení předprodeje před podzimním příchodem novinek na trh.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?