Značka Audi se rozhodla poměrně radikálně změnit číselné značení svých motorizací. Pryč bude označování podle objemu, například 3.0 TDI, místo něj přijde značení výkonu. Ale nikoli podle prosté hodnoty, nýbrž podle intervalu kategorie, do které bude konkrétní Audi spadat. Audi rozdělilo výkony modelů prozatím do osmi kategorií.
Cílem je sjednotit značení výkonů pro klasická auta se spalovacím motorem a rovněž pro plug-in hybridy a elektromobily. Očekává se totiž, že postupem času bude pod kapotou jen pár motorů, ale o několika různých stupních naladění. Například již zmíněný motor 3.0 TDI má (nebo měl) v některých modelech až čtyři výkonové verze pro různé trhy.
Doporučujeme: Test na pondělí: Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé
Nové značení bude tedy vypadat následovně:
30 = 81 - 96 kW (110 - 130 k)
35 = 110 - 120 kW (150 - 163 k)
40 = 125 - 150 kW (170 - 204 k)
45 = 169 - 185 kW (230 - 252 k)
50 = 210 - 230 kW (285 - 313 k)
55 = 245 - 275 kW (333 - 374 k)
60 = 320 - 340 kW (435 - 462 k)
70 = 400+ kW (přes 544 k)
Označení typu pohonu zůstane stejné, takže naftová Audi si ponechají logo TDI, benzinová s přeplňováním pak TFSI. Například model označený jako 50 TDI nemá objem 5,0 l, jak by mohlo značení napovídat, ale jedná se o naftový motor o výkonu mezi 210 a 230 kW včetně. Motor 30 TFSI pak není benzinový třílitr, ale je z výkonového intervalu 81 až 96 kW. V galerii se můžete podívat, jak bude nové značení na kufru vozů Audi vypadat.
Nedávno jsem si pořídila ojeté auto Audi a jsem s ním velice spokojená. Jen mě překvapilo, když jsem zjistila, že nerozumím ani jedinému slovu na palubním počítači. Všechno bylo v německém jazyce a ten já neovládám, takže to byl problém. Naštěstí mi kamarád poslal odkaz na internetové stránky, kde nabízeli překlad pro Audi. Objednala jsem si tedy technika, který přijel a naistaloval mi do auta češtinu.