Doba se mění a s ní také automobilový trh. Kvůli emisím už skončil nejeden zajímavý sportovní model. Teď na tento neradostný seznam můžeme dopsat další jméno. Nedávno bylo potvrzeno, že supersportovní Audi R8 skončí spolu se současnou generací.
Doporučujeme: Prohnali jsme Audi R8 V10 Plus na brněnském okruhu. Radil nám vítěz z Le Mans
Spekulace na téma konce Audi R8 se objevily už minulý rok, na autosalonu v Ženevě vše potvrdil v rozhovoru pro Car and Driver šéf vývoje Audi Peter Mertens. Německá značka podle současných plánů s další, v pořadí třetí, generací už nepočítá. Dobrou zprávou alespoň budiž fakt, že Audi naopak i ve své budoucnosti, která se zajisté ponese také ve znamení elektromobilů, počítá s ostrými verzemi všech běžných modelů. O řadu RS se tedy fanoušci obávat nemusí.
Konec Audi R8 má zřejmě na svědomí kombinace ne úplně velkého prodejního úspěchu a zároveň faktu, že právě značku Audi nejvíce z celého koncernu zasáhla aféra Dieselgate, takže se musí šetřit. Současně je navíc potřeba více prostředků než kdy dříve věnovat na vývoj hybridních pohonů a elektromobilů. Podle Mertense ale nabídne Audi v nadcházejících letech všechny tři koncepce pohonných jednotek, tedy i klasické spalovací motory.
Doporučujeme: Test Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type SVR
R8 neskončí hned. Současná druhá generace, představená v roce 2015, by ještě měla dostat dvakrát přeplňovaný šestiválec známý třeba z Audi RS 5 nebo Porsche Cayenne. Případní zájemci o R8 v aktuální podobě mají čas zhruba dva roky.
Kromě budoucích modelů řady RS možná nakonec Audi přece jen přijde s podobnou sportovní vlajkovou lodí. Jak ale tušíte, ta už by měla být zcela elektrická. Dřívější informace hovořily o tom, že půjde o vůz postavený na základech elektrického konceptu Porsche Mission E.