Audi má na letošní rok naplánované nemalé množství novinek. Jednou z těch (doslova) největších je aktuálně představený crossover Q8. Také tohle SUV následuje vzor v podobě BMW X6, když svým designem (a třeba i bezrámovými dveřmi) odkazuje na kategorii kupé.
Doporučujeme: Videodojmy — Audi A8 50 TDI a nová generace systému Audi MMI
U automobilky Audi často píšeme, že design rozhodně není revoluční a že daná novinka vypadá jako facelift. To možná platilo dříve, třeba u A8 nebo také u A6, ale v tomto případě rozhodně ne. Q8 přináší zcela nový vzhled s ještě větší maskou chladiče propojenou s malými světlomety. Velmi dynamicky působí také koncové svítilny opět propojené do jednoho celku. Tenhle styl si postupně převezmou další modely řady Q v čele s novou Q3, která bude také představena ještě letos.
Na délku měří Audi Q8 4986 mm a na šířku 1995 mm. Jinak řečeno, oproti Q7 (ta měří na délku 5052 mm, respektive 1968 na šířku) je nepatrně kratší, ale zároveň širší. Rozvor náprav je v obou případech shodný (má téměř tři metry). Palubní deska kopíruje Audi A8 a vzhledem k velikosti vozu by neměl být problém ani s vnitřním prostorem. V základním uspořádání nabídne zavazadelník objem 605 litrů, po sklopení zadních opěradel dostanete 1755 litrů.
Doporučujeme: Test Audi RS 3 — Pětiválcová raketa
Audi slibuje také doslova armádu asistenčních systémů. Q8 dostane laserový skener, radarové senzory, kamery a 12 ultrazvukových senzorů. Vůz je tak připraven na částečně autonomní jízdu, podobně jako A8. Celkově je k dispozici 39 systémů, které vás budou při řízení různými způsoby podporovat.
Nabídka motorizací pro začátek obsahuje šestiválcové vznětové jednotky 45 TDI (170 kW/231 k) a 50 TDI (210 kW/286 k). Zájemci o benzinový motor dostanou k dispozici také šestiválec 55 TFSI (250 kW/340 k). Ve všech případech jde o takzvané mild-hybridy s malým elektromotorem, který funguje jako startér a generátor. Samozřejmostí je pohon všech kol (pracuje s poměrem 40/60 ve prospěch zadní nápravy), tři typy odpružení (adaptivní tlumiče a sportovní nebo komfortní vzduchový podvozek) nebo řízení zadních kol (natáčí se až v úhlu 5°). Časem se zřejmě dočkáme také plug-in hybridního provedení.
Další podrobnosti najdete v přiložené tiskové zprávě: