Audi R8 s pohonem pouze zadních kol je levnější, lehčí a zábavnější

přidejte názor
  • Audi už jednou R8 se zadním pohonem vyrobilo. Šlo však o limitovanou sérii. Nyní takové provedení přichází do běžné produkce

  • Audi R8 V10 AWD kupé je lehčí o 65 kg, roadster o 55 kg

  • Oproti verzím quattro je zadokolka o 22 tisíc eur levnější

Při uvedení faceliftované verze Audi R8 zhruba před rokem se vedení automobilky nechalo slyšet, že vážně uvažuje o opětovném uvedení modelu R8 s pohonem pouze zadních kol. Audi R8 RWS (Rear Wheel Series) z roku 2018 byla striktně omezená série 999 kusů v provedení Coupé i Spyder.

Nové deriváty R8, určené pro automobilové puristy, pohání stejný atmosférický desetiválec s objemem 5,2 litru jako verze quattro
Na německém trhu ceny začínají na 144 tisících eur za kupé a na 157 tisících eur za roadster. Jsou tedy o 22 tisíc eur levnější

Rok na to tak Audi skutečně činí. Tentokrát jde o sériový model, který bude dostupný pro všechny. Důvodem je prý mimořádný zájem o zadokolku R8, která byla vyprodána během několika týdnů. Nové provedení, které je i tentokrát k dispozici v obou karosářských verzích, se jmenuje RWD (Rear Wheel Drive). Ve srovnání s automobily s pohonem všech kol quattro se liší nástavci předního spoileru, bočními nasávacími otvory a zadním difuzorem v černém provedení. V nabídce je také karbon.

Nové deriváty R8, určené pro automobilové puristy, pohání stejný atmosférický desetiválec s objemem 5,2 litru jako verze quattro. Provedení RWD je slabší než R8 s pohonem všech kol quattro, konkrétně o 30 koní a 20 Nm. Celkových 540 koní a 540 Nm na zadní nápravu servíruje sedmistupňová převodovka S-Tronic a mechanický diferenciál.

Prohnali jsme Audi R8 V10 Plus na brněnském okruhu. Radil nám vítěz z Le Mans
Přečtěte si také:

Prohnali jsme Audi R8 V10 Plus na brněnském okruhu. Radil nám vítěz z Le Mans

I tak jsou výkonnostní parametry úctyhodné. Coupé zrychluje z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a maximálka činí 320 km/h, Spyder stejné představení zvládne za 3,8 sekundy a ručička tachometru se zastaví na 318 km/h. Absence pohonu quattro ušetřila u kupé 65 kg, u roadsteru 55 kg.

Zábavnější verze Audi R8 je výrazně levnější než modely quattro. Na německém trhu ceny začínají na 144 tisících eur za kupé a na 157 tisících eur za roadster. Jsou tedy o 22 tisíc eur levnější.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?