Audi A8 aktuální generace mělo být prvním vozem z Ingolstadtu, na kterém se vyzkouší autonomní řízení úrovně 3. To znamená, že řidič může sundat ruce z volantu a nohy z pedálů, auto jede samo. Člověk ale musí být připraven v případě potřeby ihned zasáhnout. Takové řízení měl využít systém Traffic Jam Pilot, který měl ulehčit průjezd zácpami.
Jeho kompletní spuštění se ale zatím odsouvá na neurčito a řidiči tak využijí jen některé funkce. Autonomního řízení na úrovni 3 se zřejmě v současné generaci Audi A8 nedočkají. „Aktuálně neexistuje kompletní právní pokrytí pro úroveň 3 automatického řízení a tak není možné homologovat všechny funkce systému Traffic Jam Pilot na světových trzích,“ vysvětlil důvody serveru Autonews Europe šéf technického vývoje Audi Hans-Joachim Rothenpieler.
Podle některých zdrojů ale legislativa není jediným problémem, se kterým by se Audi muselo vypořádat. Právníci prý varovali automobilku, že by mohlo dojít k problémům, kdyby zákazníci se systémem nesprávně zacházeli. Mohli by firmu v případě nehody žalovat, píše server Car Scoops.
Audi není jedinou automobilkou, která teď další vývoj autonomního řízení odsouvá. Například Volvo z úrovně 3 vycouvalo s tím, že je nebezpečná. „Euforie, která se kolem úrovně 3 vytvořila automobilovém průmyslu, zase uvadá,“ dodal Rothenpieler. Audi se možná k systému vrátí v příští generaci modelu A8, Mercedes úroveň 3 chystá pro svou třídu S, BMW zase pro elektrický model iNEXT.