Audi odhalilo svůj nejostřejší elektromobil. Má sice tři motory, ale Tesla se bát nemusí

přidejte názor
  • E-tron S je vrcholná verze elektrických SUV od Audi

  • Krátkodobě nabízí výkon přes 500 koní

  • Vůz se pyšní hned trojicí elektromotorů

  • Lepší dynamika je ale vykoupena zkrácením dojezdu, kapacita baterie se nezměnila

  • Tesla si stále udržuje pohodlný náskok

V návaznosti na postupné upoutávky Audi kompletně odhalilo vrcholnou verzi svých elektrických SUV, e-tron S a e-tron S Sportback. Podle výrobce „poskytují novou úroveň dynamiky“, když v jízdním režimu S dosahují po dobu osmi sekund nejvyššího výkonu 370 kW (504 k) a točivého momentu 973 Nm. To je o 96 k, respektive 309 Nm více než u modelu e-tron 55 quattro. Varianty S totiž disponují hned trojicí elektromotorů.

Výkonnější elektromotor, který v modelu Audi e-tron 55 pohání zadní nápravu, je nyní s upravenou konstrukcí uložen na přední nápravě. Přední elektromotor z modelu e-tron 55 se po drobných technických úpravách přestěhoval dozadu. A to hned dvakrát – každé zadní kolo je poháněno jedním motorem. Názorně to ukazuje oficiální video od Audi:

Toto řešení umožňuje aktivně distribuovat hnací sílu s ohledem na maximální ovladatelnost v zatáčkách. Nechybí pneumatické odpružení s nastavitelnou výškou a elektronicky řízené tlumiče, kola jsou sériově 20palcová. Negativní vliv efektně rozšířené karoserie (podběhy jsou na každé straně o 23 mm širší) částečně kompenzuje propracovaná aerodynamika včetně patentovaných otvorů v lemech blatníků.

Audi e-tron S dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost vzrostla na 210 km/h. Háček je v tom, že baterie zůstává na nominální kapacitě 95 kWh (z toho 86 využitelných), takže dojezd měřený dle homologačního cyklu WLTP klesl ze 436 na 360 km, respektive 365 u Sportbacku s příznivější aerodynamikou. Vzhledem k tomu, že reálný dojezd e-tronu 55 podle našich zkušeností jen lehce přesahuje 300 km, můžeme odvodit, že e-tron S by mohl na jedno nabití běžně ujet necelých 280 km. To by už mohlo potenciální zájemce poněkud znervózňovat.

Zkusili jsme nejrychlejší nabíječku v ČR. Za 25 minut nabije na cestu do Brna
Přečtěte si také:

Zkusili jsme nejrychlejší nabíječku v ČR. Za 25 minut nabije na cestu do Brna

Znovu tak narážíme na obrovský náskok Tesly. Bez ohledu na domnělé či skutečné konstrukční nedostatky jejích baterií je zřejmé, že a) v praxi se jejich bezpečnost nejeví jako problém b) dojezd je úplně někde jinde než u údajně technicky propracovaných baterií německých výrobců. Ostatně nechme promluvit tabulku:

Audi e-tron S vs. Tesla Model X Performance (a další)

Audi e-tron S Sportback Porsche Taycan Turbo S Tesla Model S Performance Tesla Model X Performance
Nejvyšší výkon (kW): 370 560 615 615
Nejvyšší točivý moment (Nm): 973 1050 1000 1000
Využitelná kapacita baterie (kWh): 86 84 95 95
Akcelerace 0-100 km/h (s): 4,5 2,8 2,5 2,8
Nejvyšší rychlost (km/h): 210 260 261 250
Dojezd dle WLTP (km): 365 412 593 487

Audi e-tron 55 quattro máme v redakci rádi a stále ho považujeme za celkově nejzdařilejší z luxusních elektrických SUV. Lepší dynamika nové sportovní verze S je ale vykoupena výrazným zkrácením dojezdu – a jedno i druhé přitom dramaticky zaostává za americkou konkurencí. Teslu lze kritizovat za mnohé, což ostatně často činíme i tady u nás na Autobibli, ale pokud jde o jízdní parametry relevantní pro zákazníky, ani nejnovější konkurent z Německa pro ni nepředstavuje vážnější výzvu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?