Nedávno se objevila informace o tom, že testy IIHS prošel vodíkový Hyundai Nexo s celkovým výsledkem Top Safety Pick+. Teď americký institut přišel s podobnou zprávou týkající se ovšem Audi e-tron. Také tento model získal nejlepší možné celkové hodnocení a stal se tak prvním klasickým bateriovým elektromobilem, který na takový výsledek dosáhl.
Nutno podotknout, že Audi e-tron v testech IIHS doslova excelovalo, protože dostalo nejlepší možnou známku „good“ ve všech dílčích disciplínách od nárazů s malým přesazením na stranu řidiče i spolujezdce, přes boční náraz, až po testy asistenčních systémů nebo hodnocení světel. Celkovým výsledkem proto nemohlo být nic jiného než známka Top Safety Pick+.
V kategorii elektrických aut, která zatím testy IIHS prošla, ale Audi e-tron mnoho konkurentů nemělo. Třeba Tesla Model 3 těmito testy dosud neprošla, stejně jako například Jaguar I-Pace. A Model S, který neuspěl v nárazu s malým přesazením, je přece jen už poměrně starý. Dá se očekávat, že známka Top Safety Pick+ se stane pro všechny nově příchozí elektromobily standardem, stejně jako tomu je v případě pětihvězdičkového hodnocení od Euro NCAP.
Nicméně to nijak nesnižuje výsledek Audi e-tron. Tím spíš, že třeba obávaný náraz s malým přesazením podle hodnocení IIHS znamená pro posádku e-tronu nízké riziko zranění dokonce i v oblasti nohou, kde obvykle dojde k vlivem deformace k většímu posunu pedálů směrem na řidiče. V případě Audi se třeba pedál brzdy posunul pouze o čtyři centimetry.