Audi e-tron GT: Třetím elektrickým Audi je čtyřdveřové kupé. Prodávat se začne za dva roky

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Po Audi e-tron a Audi e-tron Sportback dorazí třetí výkonný elektromobil 

  • Velké kupé e-tron GT se v Los Angeles prezentuje jako koncept 

  • Vůz disponuje výkonem 590 koní, zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,5 s a na jedno nabití ujede přes 400 km

  • Sériová výroba odstartuje přesně za dva roky, první zákazníci se dočkají svého exempláře v roce 2021

Automobilka Audi zahájila své elektrické obrození už dříve. Jako první dorazil crossover e-tron, který se nedávno začal prodávat na českém trhu. Příští rok bude následovat crossover s karoserií kupé (e-tron Sportback) a třetím do party výkonných elektromobilů této značky bude klasické čtyřdveřové kupé e-tron GT. A právě to si aktuálně odbylo světovou premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles.

Na český trh dorazily další dva nové elektromobily a dva hybridy. Nejzajímavější je e-tron
Přečtěte si také:

Na český trh dorazily další dva nové elektromobily a dva hybridy. Nejzajímavější je e-tron

Oficiálně jde zatím pouze o koncept, ale od pohledu je jasné, že má sériové výrobě velmi blízko. Audi už také oznámilo, že tuto novinku začne vyrábět koncem roku 2020. První zákazníci dostanou svůj exemplář začátkem roku 2021.

Model e-tron GT je zajímavý zejména proto, že jde o výsledek spolupráce mezi Audi Sport a automobilkou Porsche a tudíž o příbuzného dlouho očekávaného Porsche Taycan. Základní parametry tomu odpovídají. Vůz využívá jeden elektromotor vpředu a druhý vzadu, celkově systém disponuje výkonem 434 kW (590 k). Z nuly na 100 km/h zrychlí e-tron GT za 3,5 s, z nuly na 200 km/h mu to trvá pouze 12 sekund a nejvyšší rychlost je omezená na 240 km/h.

Vision E není první elektrická Škoda. Přečtěte si příběh Škody Eltra a Shortcut
Přečtěte si také:

Vision E není první elektrická Škoda. Přečtěte si příběh Škody Eltra a Shortcut

Audi v tiskové zprávě zmiňuje propracovaný systém chlazení, který umožňuje provádět maximální akcelerace opakovaně, protože by se elektrické hnací ústrojí nemělo přehřát. Použité akumulátory jsou lithium-iontové a budou mít kapacitu „více než 90 kWh“. Podle standardů normy WLTP pak Audi e-tron GT zvládne na jedno dobití ujet více než 400 km, což je u podobných prémiových elektromobilů v dnešní době už zcela běžné.

Nové Audi e-tron GT je dlouhé 4,96 m, široké 1,96 m, vysoké pouze 1,38 m a rozvor náprav má hodnotu 2,90 m. Samozřejmě nechybí ani nejmodernější technologie typu laserových světel nebo karbonu (karbonová je třeba střecha). Pokud jde o praktickou stránku věci, zavazadlové prostory jsou zde dva. Ten zadní má objem 450 litrů, další o velikosti 100 litrů je pod kapotou.

Audi e-tron GT je pořád jenom začátek. Do roku 2025 chce tato automobilka nabízet dohromady dvanáct různých elektromobilů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?