Pod názvem AI:ME představuje Audi na autosalonu v Šanghaji studii „autonomního městského vozu budoucnosti“. Koncept je dlouhý a široký jako hatchback nižší střední třídy (4,3 x 1,9 m), má ale delší rozvor (2,77 m) a je vysoký přes půl druhého metru.
Audi AI:ME je podle automobilky určeno k autonomnímu provozu úrovně 4. To znamená, že se bez pomoci řidiče obejde zcela, ale pouze ve vymezených oblastech – typicky na dálnicích a městských ulicích přizpůsobených pro provoz autonomních aut. Jinde se bude řidič muset chopit volantu a pedálů. Vize ale počítá s tím, že cestující budou převážně opravdu jen cestujícími. Tomu je přizpůsobeno tvarováni a polstrování sedadel, rozvržení ovládacích dotykových ploch nebo třeba i magnetické držáky na nápoje a podnosy s jídlem – to abyste se mohli za jízdy v klidu najíst.
Audi dále popisuje, že zákazník si bude moci přivolat vůz přes aplikaci a vyžádat si konkrétní konfiguraci sedadel. Aplikace má také umožňovat snadné pořizování a sdílení selfíček nebo objednání jídla, tedy činnosti, které už dnes uspokojivě zvládají běžně používané aplikace jiných dodavatelů.
Háček by mohl nastat ve fázi přeměny těchto vizí v realitu. Papír snese hodně, ale autonomní řízení se stále víc jeví jako hype, jehož naplnění se odkládá na neurčito. Tesla pořád ještě autonomně nepřejela Spojené státy. Uber musel svoje smělé plány výrazně korigovat po tragické nehodě. Optimismus mírní i ředitel Waymo a naposledy třeba ředitel Fordu. A koneckonců Audi stále nedokázalo uvést do praxe ani autonomní řízení úrovně 3, se kterým byla původně ohlášena aktuální generace limuzíny A8.