Aston Martin Valkyrie nakonec nabídne výkon 1176 koní při 10 500 ot./min a 900 Nm

1 nový názor
  • Aston Martin potvrdil parametry hypersportovního modelu Valkyrie 

  • Základem je atmosférický dvanáctiválec s výkonem 1015 koní, kterého dosahuje při 10 500 ot./min

  • Omezovač zasahuje až při 11 100 ot./min

  • Elektrická část pohonného systému přidá dalších 162 koní

Aston Martin už poměrně dlouho připravuje hypersportovní model Valkyrie, který vzniká za podpory týmu Red Bull Racing. Na vývoji se podílí i sám Adrian Newey. Ačkoliv byla sériová podoba automobilu odhalena už téměř před dvěma lety, na finální parametry pohonné soustavy jsme si museli ještě dlouho počkat. Aston Martin je prozradil až teď. Jak se dalo očekávat, čísla to jsou vskutku zajímavá.

Základem je atmosféricky plněný dvanáctiválec, o který se postarala společnost Cosworth. Úhel rozevření válců je 65°, objem činí 6,5 l a podle automobilky má evokovat motory, které byly používány v devadesátých letech v seriálu F1. Vidět to je nejen na výkonu, ale také na otáčkách. Maximum je 746 kW (1015 k) při 10 500 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 740 Nm při 7000 ot./min. Litrový výkon zde vychází na 156 k/l, což není tak moc jako v případě Ferrari F8 Tributo, ale pořád to stojí za pozornost. Dvanáctiválec připravovaného Astonu navíc bude možné vytočit až na 11 100 ot./min.

Ojetiny za milion eur a víc: Co si dnes můžete koupit, pokud jste opravdu bohatí?
Přečtěte si také:

Ojetiny za milion eur a víc: Co si dnes můžete koupit, pokud jste opravdu bohatí?

Pohonný systém Astonu Martin Valkyrie má také elektrickou část. Elektromotor dodala společnost Integral Powertrain Ltd, lehké akumulátory má na svědomí Rimac. V kontextu parametrů spalovací jednotky ale jde jen o takovou drobnou asistenci – elektromotor nabídne pouze 119 kW (162 k) a 280 Nm. Celkově dostane těch několik málo vyvolených řidičů k dispozici výkon 865 kW (1176 koní) a vrchol točivého momentu 900 Nm.

Aston Martin také zmiňuje, že motor a převodovka jsou přímou součástí konstrukce automobilu. K převodovce je tak připojeno odpružení zadní nápravy. Auto tak nepotřebuje pomocný rám nápravy. Automobilka aktuálně připravuje první prototypy.

Tomáš (neregistrovaný)
Nevím proč se v článku srovnává litrový výkon u atmosferického motoru, (Aston) a přeplňovaného motoru (Ferrari). Já myslím že litrový výkon 156 k/l u atmosfericky plněného je něco naprosto famózního.... je to motorářské mistrovské dílo.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?