Pod kapotu vrcholného modelu automobilky Aston Martin se vrací osmiválec. Model DB11 totiž dostal nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 4,0 l Mercedes-AMG. Je to stejná pohonná jednotka, kterou známe třeba z Mercedesu-AMG GT R. Doplňuje tak nabídku již dříve představeného bi-turbo dvanáctiválce, který rovněž pochází od Mercedesu. Nový motor má snížit průměrné emise automobilky.
Osmiválcový Aston Martin DB11 má stejný výkon 375 kW (510 k) jako Mercedes-AMG GT S, ale točivý moment má hodnotu 675 Nm. Na 100 km/h akceleruje osmiválcový DB11 za rovné čtyři sekundy a rozjede se až na 301 km/h. Výkon sice o zhruba 100 koní zaostává za dvanáctiválcem, ale točivý moment je téměř shodný. Aston Martin uvádí, že si motor naladil a nastavil sám, včetně odladění výfukového systému.
Doporučujeme: Ojetiny za milion eur a víc: Co si dnes můžete koupit, pokud jste opravdu bohatí
Pod automobilky bude osmiválcové provedení modelu DB11 také lehčí a lépe ovladatelné, takže je určené spíše pro ty, kteří chtějí se svým autem jezdit ostřeji. Na okruh to ale pořád není, tohle je hlavně GT. Celkem je osmiválcové provedení lehčí o 115 kg, největší úspory se pak dosáhlo na přední nápravě. Celkem tak osmiválec DB11 váží 1760 kg.
Zatímco za dvanáctiválec zaplatíte minimálně 208 900 eur (5 470 000 korun), osmiválec v DB11 vás bude stát od 184 000 eur (4 820 000 korun). První zákazníci dostanou osmiválcové Astony DB11 v posledním čtvrtletí letošního roku. Obě motorové varianty se liší jen drobnostmi na exteriéru i v interiéru a samozřejmě mírně odlišnou kalibrací podvozku.