Největší prodejce ojetých aut ve střední Evropě AAA AUTO zpracoval statistiku průměrných nájezdů aut rozdělených podle zemí, kde byla vyrobena. Statistika je založena na vozidlech, které prošly od 1. 1. 2013 do 10. 5. 2017 autocentry AAA AUTO v České republice, a je rozdělena do pěti kategorií – mini a malé vozy, nižší střední třída, střední třída, SUV a MPV. Průměrný nájezd byl sledován u aut v pátém a osmém roce od výroby.
O tom, že vozy Škoda jsou v České republice mezi řidiči nejoblíbenější, dlouhodobě svědčí statistiky prodejů nových i ojetých aut. S jejich oblibou jde ruku v ruce i počet kilometrů, které škodovky v průběhu svého života urazí. Od mini vozů typu škoda Citigo, přes malé škody Fabia až po Octavie v nižší střední třídě je ze statistiky patrné, že za osm let provozu urazí průměrně největší porci kilometrů. Hned v závěsu se drží vozy německé provenience. Ty za zmiňovaných osm let ujedou jen nepatrně méně.
„Je zajímavé sledovat, jaký se v Česku stal ze škodovek fenomén. Po revoluci byl obrovský hlad v podstatě po jakémkoliv „západním“ autě. Škodovky ale i přesto držely pozici jedničky na trhu a jejich podíl je v podstatě neměnný. Nepochybně je to dáno kvalitou a trvanlivostí mladoboleslavských aut,“ komentuje oblibu škodovek provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.
Opakem v ujetých kilometrech jsou auta původem z asijských zemí. Ve srovnání s německými a francouzskými vozy ujedou zpravidla méně. Oproti škodovkám je rozdíl 20-30 % za stejné časové období. „Zejména japonská auta nebývají ve firemních flotilách. To je jeden z důvodů, proč s nimi majitelé najedou v průměru méně kilometrů,“ doplňuje Vaněček.
Výjimku tvoří pouze kategorie v současnosti nejvíce žádaných vozů SUV. Škoda doposud nabízela pouze model Yeti. Naproti tomu ostatní výrobci se sportovně užitkovým vozům věnují delší dobu. Jestliže chce zákazník kvalitní ojeté SUV s nízkým nájezdem, pak je model Yeti správnou volbou. Do pěti let stáří má v průměru najeto 79 411 km.