Aprilia Dorsoduro a Shiver přezbrojily na větší motor. Kvůli Euro 4

přidejte názor
Autor: Redakce

V souvislosti s příchodem emisní normy Euro 4 (pro motocykly platí od letošního roku) zmizela z trhu řada konstrukčně starších modelů, jejichž agregáty si už s přísnějšími požadavky na regulaci škodlivin poradit nedokázaly. Chvíli se zdálo, že mezi oběti Euro 4 se zařadí i supermotard Aprilia Dorsoduro 750 a „naháč“ Aprilia Shiver. Nyní ale výrobce z italského Noale oba modely do nabídky vrací v modernizovaném provedení s novým motorem o objemu 900 cm3.

Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro je velký dvouválcový supermotard, tedy motocykl s ergonomií endura, ale silničními koly. Na trhu mnoho přímých konkurentů neměl, v podstatě jen Ducati Hypermotard a snad ještě MV Agustu Rivale.

Dříve se Dorsoduro vyrábělo ve dvou verzích, 750 a 1200. Nová Aprilia Dorsoduro 900 vychází ze sedmsetpadesátky. Dvouválec s úhlem rozevření 90° ale dostal delší zdvih (67,4 místo 56,4 mm), nové elektronické řízení, vstřikovače, výfuk a řadu dalších úprav. Výsledkem je výkon 70 kW v 8750 min-1 a točivý moment 90 N.m při 6500 min-1.

Modernizován byl rovněž podvozek, design i elektronická výbava stroje. Podrobné informace o nové Aprilii Dorsoduro 900 včetně všech technických údajů naleznete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

 Aprilia Shiver 900

Aprilia Shiver 900

Původní Shiver 750 byl před deseti lety prvním sériovým motocyklem s elektronicky řízeným plynem „drive-by-wire“, který je už dnes fakticky normou – zejména kvůli emisím. I zde je pochopitelně hlavní novinkou motor, je stejný jako u Dorsodura a dosahuje i stejných nominálních parametrů.

I další změny kopírují úpravy provedené u sesterského supermotardu: nová teleskopická vidlice Kayaba, upravený rám, TFT přístrojový panel s palubním počítačem. Shrnutí všech novinek si opět můžete přečíst v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?