Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Audi SQ8, Mercedes EQC, Mazda MX-5 a další

1 nový názor
Autor: Redakce

Při fotografování aut do časopisů vznikne spousta profesionálních snímků, z nichž pro mnohé už na omezeném prostoru tištěného periodika nezbude místo – na rozdíl od webu. Říkali jsme si, že je to škoda. V nové rubrice vám proto budeme nabízet obrazovou ochutnávku aut, která najdete v nejnovějším vydání magazínu auto motor a sport. (Vydává ho společnost Mladá Fronta, stejně jako Autobibli.) Snímky v následujících galeriích vznikly při výrobě AMS 10/2019, který najdete u všech dobrých prodejců tisku v těchto dnech.

Alfa Romeo 2600 Sprint

Toto dvoudveřové kupé je prvním samostatným výtvorem Giorgetta Giugiara během jeho působení u karosárny Bertone. A co víc, ve službách karabiníků v 60. letech sloužilo v Itálii k prohánění mafiánů. Spíše než čistokrevný sportovní model je to gétéčko v pravém slova smyslu, jímž milánská značka navázala na tradici předválečných vozů GT. Jak zjistíte po přečtení článku v auto motor a sportu č. 10/2019, na sprint z nuly na sto navzdory svému jménu z dnešního pohledu stavěné není, ale pružné zrychlení řadového šestiválce s výkonem 145 koní je výborné. Díky těžkému zpřevodování se dá s touto Alfou jet stabilně i hodně rychle. Maximálku měl Sprint na hranici 200 km/h, díky čemuž byly jeho řidiči z řad policie úspěšní při stíhání ozbrojených motorizovaných gangů a v této roli se Alfy 2600 Sprint často objevovaly v tehdejších filmech.

Audi SQ8

Audi jako poslední z německé prémiové trojky nezanevřelo na vznětový osmiválec a vyšlechtilo ho do podoby, na kterou nemá konkurence adekvátní odpověď. Po verzi SQ7 tak bylo jen otázkou času, kdy se nestěhuje i do osmičkového kvéčka.
Čtyřlitr spoléhá na sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly (druhé se zapojí při 2200/min) a elektricky poháněný kompresor, který eliminuje prodlevu v nízkých otáčkách. Nově ho doplňuje také mildhybridní systém. Výsledkem je ohromujících 435 koní a točivý moment 900 Nm, dostupný již od 1250 otáček! Téměř 2,5 tuny vážící SUV tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s a v rozletu ho zastaví až omezovač v 250 km/h.

Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm
Přečtěte si také:

Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm

Jak jsme zjistili v testu, který najdete v auto motor a sportu č. 10/2019, za volantem vám dá přesně ten pocit suverenity, vlastní silným osmiválcům. Od těch benzinových se liší jen omezenějším rozsahem použitelných otáček, což vzhledem k síle motoru vůbec nevadí, i s velkým SUV cvičí jako s hadrovou panenkou.

Mazda MX-5 30th Anniversary

Em-iks pětka, alias Miata, je fenomén. Kdo si tento legendární roadster od Mazdy vyzkouší, již nechce vystoupit – ne nadarmo jde o nejprodávanější vůz svého druhu na světě, kdy počet prodaných kusů přesáhl milionovou hranici. Stačily na to čtyři generace.

Mazda MX-5 30th Anniversary Edition: Narozeninová edice dostala oranžovou barvu a kovaná kola
Přečtěte si také:

Mazda MX-5 30th Anniversary Edition: Narozeninová edice dostala oranžovou barvu a kovaná kola

Hlavním poznávacím znakem edice je oranžová barva Racing Orange, uvnitř vás pak přivítají Recara a černé čalounění Alcantara s oranžovým prošíváním, které najdete i na dolní části přístrojové desky, na hlavici řadicí páky a ve výplních dveří.
Toto provedení si budou moct dopřát tři tisícovky šťastlivců, k dispozici je, jak v klasické verzi, tak jako targa RF. S určitými odlišnostmi vychází z nejvyšší výbavy Revolution Top, takže jí nechybí tlumiče Bilstein a samosvor.

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

První zástupce budoucí početné stuttgartské elektrické rodiny EQ se tváří nenuceně. Ze současného „gangu čtyř“Audi e-tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X je Mercedes-Benz EQC nejlevnější, s 80 kWh má nejnižší využitelnou kapacitu baterie, současně ale poskytuje jeden z nejdelších dojezdů. V disciplíně 0-100 km/h je s 5,1 s lepší než Audi, ale nejvyšší dosažitelná rychlost je jen 180 km/h. Kolik kilometrů s ním lze ujet po městě, okresce a dálnici.

Toyota Hilux 2.4 D-4D vs. Mercedes-Benz X 350 d

Nezničitelný pracant z Japonska vyzval na souboj německého workoholika. Dříve byly pick-upy neúnavní dělníci, nejčastěji se vyskytující na stavbách, v lesích či ve službách energetických firem. Komfort od nich nečekal asi jen málokdo. V poslední době se ale situace mění, možná k tomu přispěl posun někdejších terénních vozů směrem k SUV. A to je i případ této dvojice. Jak si poradí v jednotlivých disciplínách a kdo z nic nás oslovil více? To se dočtete v  auto motor a sportu č. 10/2019.

  • Našli jste v článku chybu?