Alfa Romeo 2600 Sprint
Toto dvoudveřové kupé je prvním samostatným výtvorem Giorgetta Giugiara během jeho působení u karosárny Bertone. A co víc, ve službách karabiníků v 60. letech sloužilo v Itálii k prohánění mafiánů. Spíše než čistokrevný sportovní model je to gétéčko v pravém slova smyslu, jímž milánská značka navázala na tradici předválečných vozů GT. Jak zjistíte po přečtení článku v auto motor a sportu č. 10/2019, na sprint z nuly na sto navzdory svému jménu z dnešního pohledu stavěné není, ale pružné zrychlení řadového šestiválce s výkonem 145 koní je výborné. Díky těžkému zpřevodování se dá s touto Alfou jet stabilně i hodně rychle. Maximálku měl Sprint na hranici 200 km/h, díky čemuž byly jeho řidiči z řad policie úspěšní při stíhání ozbrojených motorizovaných gangů a v této roli se Alfy 2600 Sprint často objevovaly v tehdejších filmech.
Audi SQ8
Audi jako poslední z německé prémiové trojky nezanevřelo na vznětový osmiválec a vyšlechtilo ho do podoby, na kterou nemá konkurence adekvátní odpověď. Po verzi SQ7 tak bylo jen otázkou času, kdy se nestěhuje i do osmičkového kvéčka.
Čtyřlitr spoléhá na sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly (druhé se zapojí při 2200/min) a elektricky poháněný kompresor, který eliminuje prodlevu v nízkých otáčkách. Nově ho doplňuje také mildhybridní systém. Výsledkem je ohromujících 435 koní a točivý moment 900 Nm, dostupný již od 1250 otáček! Téměř 2,5 tuny vážící SUV tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s a v rozletu ho zastaví až omezovač v 250 km/h.
Jak jsme zjistili v testu, který najdete v auto motor a sportu č. 10/2019, za volantem vám dá přesně ten pocit suverenity, vlastní silným osmiválcům. Od těch benzinových se liší jen omezenějším rozsahem použitelných otáček, což vzhledem k síle motoru vůbec nevadí, i s velkým SUV cvičí jako s hadrovou panenkou.
Mazda MX-5 30th Anniversary
Em-iks pětka, alias Miata, je fenomén. Kdo si tento legendární roadster od Mazdy vyzkouší, již nechce vystoupit – ne nadarmo jde o nejprodávanější vůz svého druhu na světě, kdy počet prodaných kusů přesáhl milionovou hranici. Stačily na to čtyři generace.
Hlavním poznávacím znakem edice je oranžová barva Racing Orange, uvnitř vás pak přivítají Recara a černé čalounění Alcantara s oranžovým prošíváním, které najdete i na dolní části přístrojové desky, na hlavici řadicí páky a ve výplních dveří.
Toto provedení si budou moct dopřát tři tisícovky šťastlivců, k dispozici je, jak v klasické verzi, tak jako targa RF. S určitými odlišnostmi vychází z nejvyšší výbavy Revolution Top, takže jí nechybí tlumiče Bilstein a samosvor.
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
První zástupce budoucí početné stuttgartské elektrické rodiny EQ se tváří nenuceně. Ze současného „gangu čtyř“Audi e-tron, Jaguar I-Pace a Tesla Model X je Mercedes-Benz EQC nejlevnější, s 80 kWh má nejnižší využitelnou kapacitu baterie, současně ale poskytuje jeden z nejdelších dojezdů. V disciplíně 0-100 km/h je s 5,1 s lepší než Audi, ale nejvyšší dosažitelná rychlost je jen 180 km/h. Kolik kilometrů s ním lze ujet po městě, okresce a dálnici.
Toyota Hilux 2.4 D-4D vs. Mercedes-Benz X 350 d
Nezničitelný pracant z Japonska vyzval na souboj německého workoholika. Dříve byly pick-upy neúnavní dělníci, nejčastěji se vyskytující na stavbách, v lesích či ve službách energetických firem. Komfort od nich nečekal asi jen málokdo. V poslední době se ale situace mění, možná k tomu přispěl posun někdejších terénních vozů směrem k SUV. A to je i případ této dvojice. Jak si poradí v jednotlivých disciplínách a kdo z nic nás oslovil více? To se dočtete v auto motor a sportu č. 10/2019.