Galerie fotek, které se do AMS nevešly: BMW M5 Competition, Škoda Superb po faceliftu, Mégane R.S. Trophy a další

přidejte názor
Autor: Redakce

Při fotografování aut do časopisů vznikne spousta profesionálních snímků, z nichž pro mnohé už na omezeném prostoru tištěného periodika nezbude místo – na rozdíl od webu. Říkali jsme si, že je to škoda. V nové rubrice vám proto budeme nabízet obrazovou ochutnávku aut, která najdete v nejnovějším vydání magazínu auto motor a sport. (Vydává ho společnost Mladá Fronta, stejně jako Autobibli.) Snímky v následujících galeriích vznikly při výrobě AMS 09/2019, který najdete u všech dobrých prodejců tisku v těchto dnech.

BMW M5 Competition

Po běžné verzi BMW M5 následuje provedení Competition. Je ostřejší, silnější a má bodovat i na okruzích. Jeho schopnosti chtělo zřejmě BMW naznačit již volbou barvy testovaného kusu: Odstín Rosso Corsa (za 150 000 Kč) totiž pochází přímo z Maranella. Za nemalých 243 880 Kč dostanete kromě bonusu 25 k hlavně přepracovaný, o 7 mm snížený podvozek s tužšími pružinami o 10 %, jiným naladěním adaptivních tlumičů či větším odklonem předních kol. Jak napověděl test v auto motor a sportu č. 9/2019, tak verze Competition vyžaduje ale větší soustředění, na limitu přece jen narazí až nepochopitelná agilita a pocit lehkosti na reálné dvě tuny hmotnosti. Ostřejí em-pětka také slaběji hlásí limit, pohyby karoserie jsou díky vyztužení minimální, oproti základu vám chybí intenzivnější náznaky, že se limit blíží.

BMW 750i xDrive vs. Mercedes-Benz S 560

Oba tyto modely jsou tradičním předobrazem blahobytného Německa a jakýmisi institucemi autority, moci a pro někoho třeba také až určité arogance.  Z jejich měkce polstrovaných zadních sedadel se řídí státy i velké světové korporace.  Zvláště v prodloužených verzích sedí ten hlavní člověk vzadu, nejčastěji vpravo.  A je o něj postaráno opravdu královsky.  Ale stále častěji si topmanažeři své vozy řídí sami, poté co si někdy rozhodli vyzkoušet, jak je „chlebíček“ jejich řidičů tvrdý, a zjistili, že ti „holomci“ mají vlastně krásnou práci.
Silný motor je pro mohutný reprezentační sedan nezbytností. Postavili jsme proto proti sobě Silný motor je pro mohutný reprezentační sedan nezbytností. Postavili jsme proto proti sobě osmiválcové „nekabelové“ BMW a dlouhý šestiválcový „kabelový“ Mercedes. S BMW jste „srostlý“, cítíte se být jeho součástí. Tento pocit upevňuje kromě tvarování palubní desky, i větší sedadla s trochu lepším bočním vedením. Řidič třídy S si oproti tomu připadá spíše jako pohodlně se vezoucí cestující, byť s volantem v rukou. A to i přesto, že „kormidlo“ je sympaticky menší a sportovně tvarované. A kdo z této dvojice nakonec vyhrál? To se dozvíte v auto motor a sportu č. 9/2019.

Ford Focus ST vs. Renault Mégane R.S. Trophy

ýkon okolo tří set koní, přední pohon, samosvor a manuální převodovka. Mégane R.S. Trophy a Focus ST mají hodně společného, svými charaktery se ale přece jen liší. Je to těžká volba, skvělé jsou totiž oba dva.

U Fordu zábavu nekazí ani přesná převodovka s automatickými meziplyny. K dispozici je rovněž automat, ale rozhodně berte základní manuál. Když nebudete mít náladu, beztak tolik řadit nemusíte, motor 2,3 l z Mustangu a Focusu RS je totiž mimořádně pružný. Má spoustu síly a sonorní zvuk. Ve sportovních režimech si i decentně zapráská z výfuků, ale opravdu decentně. I tak si to užijete. Estéčko udělalo velký krok vpřed a srovnalo krok s nejlepšími v segmentu.

V případě Renaultu oproti Focusu ST na první pohled vidíte, že je před vámi něco speciálního. Vpředu je R.S. o 60 mm širší než běžný Mégane, vzadu pak o 45 mm. Verze Trophy přidá za sto tisíc korun sériový podvozek Cup, samosvorný diferenciál a motor posílený o 20 k na výsledných 300 koní. Působí výbušnějším dojmem než Ecoboost v ST. Snáze a rychleji se vytáčí a díky klapce ve výfuku poskytuje úžasný soundtrack. Renault dokázal zkombinovat instalaci filtru pevných částic s ovladatelnými klapkami ve výfuku, v režimech Sport a Race prská, práská a odfrkuje. Přičemž v nejostřejším módu Race je klapka otevřena v podstatě stále.

Seat Leon Cupra R ST

Na konci životního cyklu současné generace Leonu přijíždí ta nejlepší verze. Stylové kombi nabídne 300 koní a pohon všech kol, oproti ostatním Cuprám má pozměněný podvozek s odklonem  předních kol zvýšeným na dva stupně.  Jízda je úchvatná, přední náprava se zakousne do asfaltu a už nepustí, na okreskách (a nejen tam)  budete mimořádně rychlí. Šasi si ale zároveň zachovává potřebný komfort a na dovolenou odvezete díky velkému kufru vše, co potřebujete. Akorát si budete muset připlatit, testovaný vůz vyšel na jeden a čtvrt milionu korun. Za nabízené kvality za to ale stojí.

Škoda Superb 2.0 TDI facelift

Superb se konečně dočkal modernizace. Vzhledem ke stáří ale začal zaostávat v oblasti asistenčních systémů a do tmy svítil jen bi-xenony. To vše vyřešil facelift. Superb je tak teprve druhým vozem neprémiového segmentu v rámci koncernu, který dostal prediktivní adaptivní tempomat – hned po modernizovaném Passatu. A bi-xenony vyměnil za LED světla, ve vrcholných verzích dokonce maticová. Zbytek jsou spíše šminky, které osvěžují jinak stále atraktivní vzhled třetí generace Superbu. Známý diesel se 190 k nezklame, ani nenadchne. Při klidné jízdě se dostanete blízko šestilitrové mety, běžně ale budete jezdit lehce přes 7 l. Rozhodně si počkejte na nový TDI Evo, který přijde s mírným zpožděním, je to zřejmě nejlepší dvoulitrový turbodiesel na trhu. V testu auto motor a sportu č. 9/2019 vyšlo najevo, Zde ovšem zábavu kazí převodovka DSG, která vždy potřebuje čas na rozmyšlenou, než podřadí. Situaci trochu zlepší manuální zásah, i tak je ale prodleva delší, než by bylo milé. To je však vlastnost prakticky všech podobných převodovek koncernu Volkswagen.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?