Přinášíme také velké srovnání horké novinky, BMW řady 3, s Mercedesem třídy C. Obě auta mají pod kapotou vrcholnou verzi benzinového dvoulitru, automatickou převodovku a na stovku zrychlí pod šest vteřin. Který z nich je ale lepší? Obhájí špičkové céčko svou pozici lídra segmentu, nebo jej z trůnu sesadí mnichovská novinka? Rozhodně nešlo čekat jasný průběh, výsledky souboje jsou ale překvapivě těsné!
Ale co jsou rychlá auta bez špičkového obutí? Abyste vždy měli své koně pod kontrolou, vyberte si ty nejlepší dostupné pneumatiky. Otestovali jsme celkem osm vysokovýkonných dvacetipalcových pneu v cenách od 2500 do 6000 korun. Zjistili jsme, že výsledky jsou velmi rozkolísané a ani známý výrobce není zárukou kvality. Pouze jedna navíc dosáhla na nejvyšší hodnocení, takže srovnání rozhodně stojí za přečtení.
Do Řecka jsme se vydali nejen za sluníčkem a koupáním, ale hlavně za novou 911 bez střechy. I když pršelo a voda byla ledová, odjížděli jsme s úsměvem na rtech: ani přeplňování a zástavba filtru pevných částic auru 911, označovaného za nejdokonalejší auta dneška, příliš nenabouraly. I když, abychom byli fér, takové orgie jako když Carrera S měla atmosféru o objemu 3,8 litru, se už nekonají. Zajímavé bylo i přímé srovnání zadokolky a čtyřkolky, protože zadokolka byla… a víte co? Přečtěte si to v článku.
Z dalších testů jmenujme například recenzi nového Volva V60 Cross Country se vznětovým dvoulitrem, které nás učarovalo skvělým interiérem, nízkou hlučností i výrazně lepším komfortem jízdy. Má smysl připlácet si za V90 Cross Country? Netrpí zvýšením světlé výšky jízdní vlastnosti? A je nejsilnější naftový motor v nabídce v úpravě od Polestaru (D4, 147 kW) fakt tak dobrý? Spousta otázek, na které však dáváme odpověď. A když jsme u těch zajímavých testů: ještě jeden by byla chyba nezmínit, zvlášť když jde o velký návrat. Velký test s detailním naměřeným protokolem popisuje zatím nejsilnější verzi M40i. Je opravdu tak skvělá, jak se všude píše.
V květnovém čísle najdete také výhled na startující sezonu Formule 1, ekonomický rozbor závislosti Slovenska na automobilové výrobě, připomenutí legendárního „racka“, Mercedesu 300 SL, rozborku ohlášeného Porsche Cayenne Coupé nebo osmistránkovou fascinaci na téma Aston Martin DBS Superleggera. Jeho V12 o výkonu 725 koní dělá za číslem 5 velmi důstojnou tečku.