Zdeněk (neregistrovaný)
Naprosto souhlasím s kolegou MarouB mám Dustera 1.5dci přidávám Vif super diesel již rok léto zima léto starty super spotřeba klesla v reálu o 0.6 l živější prostě můžu jen doporučit.vybral jsem na zaklade testů v auto časopisu kde porovnávali cca 9-10 produktů.
Vilda S. (neregistrovaný)
Souhlasím s Vámi oběma. Má taky Duster 1,5 dci a už šestý rok pravidelně doplňuji VIF a snažím se vždy tankovat u EuroOil bez biosložky. Motor šlape jako hodinky 86tis. km s celkovou dlouhodobou průměrnou spotřebou 5,77l/100km. Myslím, že na čtyřkolku hodně dobrý:-)
Adam (neregistrovaný)
Díky za článek. Chystám se pořídit vůz s common-rail vstřikováním, takže téma přesně pro mě. I do své staré O1 s rotačkou tankuji výhradně naftu bez biosložky (EuroOil), takže ani nový vůz nehodlám zanedbávat.
Nerez (neregistrovaný)
Tankuji do svých naftových aut téměř jakoukoliv naftu. Źádná prémie ani čerpačka na poli, ale zkrátka běžná síť pump, a vždy před tankováním dolévám VIF. Změna zvuku motoru dle mého žádná, o nějaké živosti nebo tichosti nemůže být vůbec řeč. Změna spotřeby na úrovni placebo... ALE co se týče samotných motorů, nikdy jsem na nich nic neřešil. Žádné zamrzlé starty, ucpané filtry, dýmení, cukání, poruchy aj. Jeden z motorů jsme měli i rozebraný kvůli výměně převodovky a uvnitř krásně čistý po 320tkm. Takže za příplatek cca 50 háleřů na 1litr nafty není co řešit. Rádoby prémiovou naftu si můžou "shellky" nabouchat. Jinak z 80% se tankuje na EuroOilu v Tescu nebo Globusu ;-)
Lukáš (neregistrovaný)
Mám u svého 3.0 TDI (common-rail) problém s tlakem ve válcích. Občas ukáže chybu DTC: P0087 Fuel Rail / System pressure - Too low. diagnostika ukázala na grafu, že tlak ve válcích je na volbnoběh 50% pod limitem minimálního tlaku. Budu muset řešit Nicméně za tohoto stavu velmi dobře rozeznám "slabou" naftu bez adiditiv. Běžně beru Globus/Tesco/Albert obyčejnou a dolévám VIF, motor jede v pohodě. Jakmile vezmu nevyzkoušenou neznačku, otáčky jsou nepravidelné a snižení výkonu je citelné. Ze zkušenosti se vyhýbám se RobinOil, EuroOil, Avanti atd... Z chorvatských pump motor dokonce chcípal (i přes VIF aditivum). Jednu dobu jsem kupoval premiová, ale pocit běhu motoru při VIF je prostě lepší.
Jookee (neregistrovaný)
Do mého 2.0CDTi beru Vervu diesel. Spotřeba klesla o 0,7l oproti běžné naftě na Benzině. Se slevovou kartou rozdíl cca 1,80 Kč. V zimě navíc VIF. Shellkou jsou už poučen a o ONO (kde jsem v bývalém civicu měl spotřebu z 6,5 na 7,5l + ztráta výkonu se nemá třeba asi ani bavit). Auta prodávám do rodiny, tak chci mít alespoň dobrý pocit, že pro ně dělám dost. Za mne jedině Benzina nebo výjimečně něco od Čepra (EuroOil).
Mirek (neregistrovaný)
Tak se zeptam, co benzin do nafty 55l, nafty a 2l. benzinu? Co to udela s Euro 5tkou? Vim ze s EURO 3 to bylo v poradku a motor najel za 8l. neco pres 550tis. a pouzival jsem benzin hlavne v zime ob nadrz pri tankovani. Ale nevim co to muze udelat ted s EU 5. Aditiva nepouzivam a nepouzival jsem je ani drive a auto jezdilo bez poruch. Vykon melo na rozdavani, jde o to se o nej starat. Mate nekdo radu? nemyslim zapal to a uvidis ale opravdu radu co se stane kdyz se prida trosku benzinu do nafty s Euro 5.
Ondra (neregistrovaný)
OMV Maxxmotion zimni je az do -40. Ma ale horsi mazivost ne treba Verva tak davam aditivum Vif. Verva je cca do -28 a Vif uz obsahuje. Hlavne oboji ma vysoke cetanove cislo a to dela motoru dobre. Mam motor 1.4hdi a nemam problem a to mam skoro 400 000 km. Na vervu jezdim cca 8 let a maxxmotion cca druhej rok. Benzin bych urcite nedaval protoze je suchej a nemaze
SAm (neregistrovaný)
Tak nevím co si myslet. Letos v zimě si na internetu stěžovali mnozí, že jim zamrzla nafta Verva - tankovali ve Zlíně. Co se týká Shell - za 20 let co jsem jezdil Oktávkami služebně cca 60000 km ročně (vždy 4 roky do výměny leasingového auta tedy cca 240000km) jsem nikdy neměl problém se zamrzáním, startováním, nebo s čímkoliv jiným ( naftu Shell w Power jsme měli zakázáno tankovat). Možná při tankování u Shella v Německu jsem měl pocit, že to líp jede, ale možná to bylo dáno těmi dálnicemi a subjektivní pohodou - prostě služební výlet. Teď tankuji v Žarošicích u firmy Zerogas - kousek za Slavkovem u Brna - nejlevnější naftu ( v širém okolí - není ani na servrech na internetu) do svého Volva XC 60 - spotřeba 8- 8,5 l bez aditiva. Tak jsem zkusil u Tesca natankovat plnou lepší nafty Ultra a výsledek - spotřeba 8,9 litrů a na jízdě žádná změna. Těch 200 000 km to vydrží a pak už potopa.
Štěpán (neregistrovaný)
Zdravím a co když dám aditivovanou naftu (např. EuroOil opt+), je potřeba dávat ještě VIF. Popř. teď v zimě? Dík