500 km/h ohrožují už i „běžná“ auta. Upravené Bugatti Chiron se rozjelo na 490,48 km/h

přidejte názor
  • Upravené Bugatti Chiron se rozjelo na téměř 500 km/h

  • Teoreticky by to mělo znamenat rekord v kategorii osobních aut, nicméně Bugatti této rychlosti dosáhlo jen v jednom směru a navíc s prototypem

  • Bugatti tímto úspěchem údajně končí s honbou za nejrychlejším „civilním“ autem. Soustředit se chce na jiné oblasti 

Snaha nabídnout zákazníkům nejrychlejší auto určené do běžného provozu je tradiční součástí automobilového průmyslu už od nepaměti. A je fakt, že v posledních letech se podobné speciality dostaly až k absurdním výkonům. Ty tam jsou totiž časy, kdy dosažení rychlosti 400 km/h znamenalo něco výjimečného. Jak ukázalo Bugatti, v ohrožení je už hranice 500 km/h. Navíc model Chiron dokázal překonat ještě jednu magickou metu.

Přesně 2. srpna se Bugatti vypravilo na testovací dráhu Ehra-Lessien, aby zde předvedlo výsledek šest měsíců dlouhého projektu, do kterého byly zapojeny také společnosti Michelin a Dallara. Cíl byl jednoduchý, vytvořit vůz, který by překonal hranici 300 mil v hodině, tedy v přepočtu 482,8 km/h. Jak se můžete přesvědčit na úvodním videu, tohoto cíle se podařilo dosáhnout se solidní rezervou.

Bugatti EB110 Super Sport se vrátilo na scénu jako Chiron předělaný na specialitu za 200 milionů korun
Přečtěte si také:

Bugatti EB110 Super Sport se vrátilo na scénu jako Chiron předělaný na specialitu za 200 milionů korun

Bugatti Chiron se nakonec rozjelo až na 490,48 km/h, čímž se z něj teoreticky stal nejrychlejší sériový automobil planety. Potíž je pouze v tom, že k dosažení tohoto rekordu musel být Chiron dále upraven, takže se fakticky tímto titulem chlubit nemůže, protože Bugatti takovou verzi nevyrábí. I když podle britského TopGearu by mohlo jít o předzvěst provedení Super Sport. Navíc zkušenosti z tohoto projektu budou jistě zužitkovány při vývoji budoucích modelů značky.

Největším rozdílem oproti klasickému Bugatti Chiron je zcela přepracovaná záď. Tento prototyp totiž dostal zadní partie prodloužené o plných 25 cm. Kvůli lepší aerodynamice pak zmizelo také masivní křídlo a třeba výfuky jsou upravené tak, aby výfukové plyny opět nenarušovaly proudění vzduchu a vůz tím pádem nebrzdily. Kromě toho došlo na snižování hmotnosti a v interiéru chybí sedadlo spolujezdce. Přeplňovaný šestnáctiválec je naladěn na 1176 kW (1600 koní), stejně jako u některých jiných specialit značky Bugatti. Převodovka i pohon všech kol zůstaly nezměněné.

Na oficiálně platný rekord mezi sériově vyráběnými auty tento počin stačit nebude, ale pozornost si rozhodně zaslouží. Už kvůli tomu, že by v tomto směru mělo jít o poslední věc, jakou Bugatti udělalo. „Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se budeme soustředit na jiné oblasti,“ uvedl pro TopGear šéf značky Stephan Winkelmann.

Foto: TopGear

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?