Snaha nabídnout zákazníkům nejrychlejší auto určené do běžného provozu je tradiční součástí automobilového průmyslu už od nepaměti. A je fakt, že v posledních letech se podobné speciality dostaly až k absurdním výkonům. Ty tam jsou totiž časy, kdy dosažení rychlosti 400 km/h znamenalo něco výjimečného. Jak ukázalo Bugatti, v ohrožení je už hranice 500 km/h. Navíc model Chiron dokázal překonat ještě jednu magickou metu.
Přesně 2. srpna se Bugatti vypravilo na testovací dráhu Ehra-Lessien, aby zde předvedlo výsledek šest měsíců dlouhého projektu, do kterého byly zapojeny také společnosti Michelin a Dallara. Cíl byl jednoduchý, vytvořit vůz, který by překonal hranici 300 mil v hodině, tedy v přepočtu 482,8 km/h. Jak se můžete přesvědčit na úvodním videu, tohoto cíle se podařilo dosáhnout se solidní rezervou.
Bugatti Chiron se nakonec rozjelo až na 490,48 km/h, čímž se z něj teoreticky stal nejrychlejší sériový automobil planety. Potíž je pouze v tom, že k dosažení tohoto rekordu musel být Chiron dále upraven, takže se fakticky tímto titulem chlubit nemůže, protože Bugatti takovou verzi nevyrábí. I když podle britského TopGearu by mohlo jít o předzvěst provedení Super Sport. Navíc zkušenosti z tohoto projektu budou jistě zužitkovány při vývoji budoucích modelů značky.
Největším rozdílem oproti klasickému Bugatti Chiron je zcela přepracovaná záď. Tento prototyp totiž dostal zadní partie prodloužené o plných 25 cm. Kvůli lepší aerodynamice pak zmizelo také masivní křídlo a třeba výfuky jsou upravené tak, aby výfukové plyny opět nenarušovaly proudění vzduchu a vůz tím pádem nebrzdily. Kromě toho došlo na snižování hmotnosti a v interiéru chybí sedadlo spolujezdce. Přeplňovaný šestnáctiválec je naladěn na 1176 kW (1600 koní), stejně jako u některých jiných specialit značky Bugatti. Převodovka i pohon všech kol zůstaly nezměněné.
Na oficiálně platný rekord mezi sériově vyráběnými auty tento počin stačit nebude, ale pozornost si rozhodně zaslouží. Už kvůli tomu, že by v tomto směru mělo jít o poslední věc, jakou Bugatti udělalo. „Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se budeme soustředit na jiné oblasti,“ uvedl pro TopGear šéf značky Stephan Winkelmann.
Foto: TopGear