3 řešení společnosti Continental: i bez rezervy se lze vypořádat s defektem, a ušetřit tak až 80 litrů místa

23.07.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Současná legislativa umožňuje u drtivé většiny moderních automobilů vyjmutí rezervy a její nahrazení pneumatikami s možností nouzového dojezdu nebo tzv. lepicí sadou

  • Technologie Continental SSR RunFlat, umožňující nouzové dojetí po ztrátě tlaku v pneumatice do servisu, je poprvé dostupná mimo vlajkovou značku Continental, konkrétně u plášťů Uniroyal RainSport 3. Ty tak představují dostupnou volbu např. pro majitele starších vozů BMW

  • Až 80 % všech drobných defektů pneumatik dokáže sama eliminovat technologie ContiSeal. V aktuální produkci značky Continental je více než 150 rozměrů a téměř 20 provedení plášťů s touto technologií

  • V nabídce je i opravná (lepicí) sada ContiMobilityKit, s jejíž pomocí lze opravit propíchnutí běhounu pneumatiky během několika málo minut, a to bez nutnosti odmontování kola

Continental představuje tři technologie, které umožňují u vybraných vozů využít k balení věcí na dovolenou i prostor pro rezervu. Tím se zvýší objem zavazadlového prostoru až o 80 litrů. Podle aktuálního znění vyhlášky 341/2014 Sb. už nemusí být většina moderních automobilů vybavena zvedákem, klíčem na matice a náhradním kolem, namísto toho stačí pláště se speciální konstrukcí umožňující nouzové dojetí po defektu, nebo sada na opravu pneumatik. To splňují jak pneumatiky s technologiemi ContiSeal a SSR RunFlat, tak i set ContiMobilityKit. Pro všechna řešení je povinné nebo doporučené mít ve voze systém sledování tlaku v pneumatikách.

ContiSeal

Technologie ContiSeal dokáže eliminovat asi 80 % všech poškození běhounu do průměru až 5 mm. Vnitřní lepivá viskózní těsnící vrstva veškeré drobné defekty okamžitě sama zacelí, není nutné zastavovat vozidlo a řešit opravu. Jízda navíc může pokračovat bez omezení, neboť funkce pláště zůstává zachována, stejně jako u pneumatik bez poškození. „Řidiči tak většinou ani nepostřehnou, že došlo k defektu. Při použití tohoto typu pneumatik je vhodná pravidelná kontrola jejich stavu. Tlak je hlídán automaticky systémem sledování tlaku v pneumatikách, bez něj ‚ContiSealy‘ používat nedoporučujeme. Výhodou také je, že montáž plášťů s technologií ContiSeal je stejná jako u běžných pneumatik. Mají totožnou konstrukci, liší se pouze mírně vyšší hmotností,“říká Aleš Langer z oddělení Zákaznického servisu Continental Barum s.r.o.Pláště s technologií ContiSeal hojně využívá koncern Volkswagen, ale jsou kompatibilní i se všemi běžně dostupnými ráfky. Důležité je rovněž mít na paměti, že na poškozených pneumatikách ContiSeal nelze jezdit do nekonečna, i onymusí být v případě defektu opraveny v pneuservisu.

Continental SSR RunFlat

Díky zesíleným bočnicím pneumatik s technologií SSR RunFlat nedojde po defektu k deformaci pláště mezi silnicí a ráfkem, a nehrozí tak nebezpečné svléknutí pláště, poškození ráfku či celé nápravy. Dojezd nenahuštěné pneumatiky se zesílenými bočnicemi je minimálně 80 km,a to rychlostí maximálně 80 km/h. „Pokud dojde k propíchnutí pláště, mohou řidiči na pneumatikách s technologií SSR RunFlat bezpečně dojet do servisu, kde jim poškozený plášť vymění za nový,“říká Aleš Langer.Pro použití takovýchto pneumatik je nutné mít v autě nainstalovaný systém sledování tlaku v pláštích, nejlépe v kombinaci s elektronickou stabilizací (ESC).

Novinkou pro letní sezonu 2018 je zavedení technologie SSR RunFlat i do nabídky dalších značek koncernu Continental – konkrétně se jedná o Uniroyal a jeho pneumatiku RainSport 3. Vůbec poprvé se tak v rámci koncernu Continental zesílené bočnice objevují na jiných než prémiových pláštích. Pro tuto sezonu budou „runflaty“ Uniroyal k dostání v osmi velikostech a se zdokonalenou technologií Shark Skin. Na běhounu pneumatiky jsou stejně jako na kůži žraloka „šupinky“, jež optimalizují průtok vody, potlačují vodní turbulence a přispívají k rychlému odvodu vody, čímž minimalizují riziko vzniku aquaplaningu. „Nové pneumatiky Uniroyal RainSport 3 zpřístupňují technologii SSR RunFlat například majitelům starších vozů BMW. Díky povrchu Shark Skin se navíc jedná o jednu z nejlepších voleb pro jízdu na mokru,“ říkáAleš Langer.

ContiMobilityKit

Pro řidiče, kteří nechtějí vozit v autě rezervní kolo, ale ani kupovat novou sadu pneumatik, je ideální alternativou set na opravu plášťů ContiMobilityKit. V balení se nachází kompresor napájený z 12V zásuvky, láhev se speciální těsnící kapalinou, rukavice a návod. Po aplikaci těsnícího prostředku se s opravenou pneumatikou dá urazit až 200 km maximální rychlostí 80 km/h. „ContiMobilityKit je vyvinut tak, aby si každý řidič bez větších technických znalostí mohl snadno opravit poškozenou pneumatiku a dojet do servisu. Kompresor, jenž je součástí balíčku, navíc lze použít pro pravidelnou kontrolu tlaku pneumatik,“říká Langer. Sada na opravu plášťů je rovněž plnohodnotnou náhradou rezervy.

O možnosti vyjmutí rezervy je vhodné se informovat u výrobce automobilu. Bez problémů lze náhradní kolo nechat v garáži a nahradit ho lepicí sadou např. u všech v současné době prodávaných vozů značky Škoda.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?