1. Dodge Coronet 1969
Po Chargeru touží kdekdo, ale ceny jsou poněkud stratosférické. Naštěstí existují i dostupnější a méně okoukané alternativy. Třeba takový Coronet, který je s výjimkou vnějších plechů a zadního skla s Chargerem víceméně identický. Nebo jeho koncernové dvojče Plymouth Satellite, jehož ostřejší verze znáte jako Road Runner či GTX.
Ceny od 6300 USD (cca 140 000 Kč)
2. Ford Torino 1968–1969
Jeho nástupce Gran Torino si občas někdo zapamatuje ze stejnojmenného filmu s Clintem Eastwoodem, ale původní Torino je téměř zapomenutý muscle car. Přitom jezdí i vypadá podobně jako Mustang, jen je větší, pohodlnější a dostupnější. A nepotkáte jich na každém srazu dvacet.
Ceny od 17 000 USD (cca 380 000 Kč)
3. Chevrolet Corvair 1965–1969
Druhá generace Corvairu byla sice potřísněna špatnou pověstí té první, ale ve skutečnosti je to přitažlivé a díky zadní nápravě odvozené od Corvette i skvěle ovladatelné auto. Svým způsobem je to nejblíž, jak se můžete s malým rozpočtem dostat ke klasickému Porsche 911.
Ceny od 8500 USD (cca 190 000 Kč)
4. DeSoto Fireflite 1957
Kdo hledá klasický „ploutvák“, většinou touží po Cadillacu, nejlépe po tom z roku 1959. Ale Harley Earl, šéfdesignér GM, nebyl jediný, kdo se dokázal pořádně odvázat. Chryslery, DeSota, Plymouthy a Dodge z roku 1957 byly vlastně inspirací pro šílené kreace, které u General Motors rozjeli v devětapadesátém. Ale málokdo je zná, a proto jsou o mnoho levnější.
Ceny od 12 500 USD (cca 280 000 Kč)
5. Studebaker Avanti 1962–1963
Kdyby se luxusní kupé gran turismo s kompresorovým osmiválcem a designem tak nadčasovým, aby se udržel ve výrobě až do roku 2006, vyrábělo v Evropě, nejspíš by dnes stálo miliony. Ale naštěstí ho vyráběli v Americe a nenavrhl ho žádný ze slavných Italů, nýbrž legenda amerického designu Raymond Loewy, takže ho pořád seženete za relativně snesitelnou sumu.
Ceny od 19 600 USD (cca 440 000 Kč)
6. Hudson Six 1949
S kabinou vsazenou hluboko mezi kolejnice rámu měl Hudson z roku 1949 nezaměnitelnou nízkou siluetu, díky níž vypadal i v sériové podobě jako auto upravené ve stylu custom. Oproti jiným ikonám své doby je však Hudson – pokud nehledáte špičkový model Hornet – stále poměrně levný. Za cenu slušného kusu Mercury ze stejného roku byste možná pořídili i dva.
Ceny od 11 500 USD (cca 260 000 Kč)
7. International Scout 1970
Každý zná Jeepy, Ford Bronco nebo možná i Dodge Ramcharger. Ale automobilka International vyráběla už od šedesátých let pozoruhodný off-road, který jste navíc mohli odmontováním střechy změnit v kabriolet. Ideální řešení pro dobrodruha, který miluje vítr ve vlasech a nezvyklé volby.
Ceny od 10 000 USD (cca 224 000 Kč)
8. Chrysler 300 Hurst 1970
Automobily kategorie fullsize nebyly zrovna typickým materiálem pro vznik muscle cars. Jednou z výjimek bylo obrovské kupé od Chrysleru s laminátovými kapotami, spoilerem vzadu a sáním nad motorem, pomalované v nápadné zlato-bílé kombinaci. Vyrobilo se jich jen zhruba 500 a na to, jak jsou Hursty vzácné, zůstávají stále překvapivě dostupné.
Ceny od 30 000 USD (cca 670 000 Kč)
9. Cadillac Eldorado Biarritz 1979
I když se luxusní kupé od Cadillacu pro modelový rok 1979 výrazně zmenšilo, mnohé také získalo: skvělé proporce a úžasně čisté linie, na svoji dobu neobyčejně pokrokový podvozek a špičkovou techniku. A zároveň se pořád dodával motor Oldsmobile 5,7 litru – v pozdějších letech bylo na výběr z nespolehlivého šestilitru V8-6-4, naftového osmiválce a extrémně choulostivého hliníkového motoru Cadillac 4100HT.
Ceny od 13 000 USD (cca 290 000 Kč)
10. Oldsmobile Toronado 1966
Designérské oddělení General Motors bylo v druhé polovině šedesátých let skutečně plodné. A Toronado, stojící kdesi na pomezí muscle cars a velkých luxusních kupé, je toho zářným příkladem. Většina lidí ho trochu zavrhuje kvůli přednímu náhonu, ale pokud se nad to povznesete, budete mít skutečně výjimečné auto.
Ceny od 18 000 USD (cca 400 000 Kč)