Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Vladimír Dražil
(neregistrovaný)
24. 8. 2017 5:28
F. F. 1.6TDCi? Předestírám, že se bavíme o ojetinách. Motor od PSA se sice frantíkům trošku nepovedl, ale pokud ho majitel nešidí a dopřeje mu pravidelný servis (předepsaný je 20 tkm nebo 1 rok) a včasnou opravu, tak se s ním dá žít. Pokud má jen katalyzátor (66 kW), tak snad nejběžnější neduh je zakarbonovaná hlava od podfukujících vstřikovačů, nefunkční žhavící svíčky a zaolejovaný motor a se DPF k tomu ještě přidává jako "bonus" (motor 74 kW). Filtr pevných částic (DPF) se u tohoto typu MUSÍ měnit za NOVÝ pravidelně po 120000 km (to je prostě předpis výrobce - na čištění zapomeňte, opravdu to jsou vyhozené peníze) a každých 60000 km se MUSÍ doplňovat aditivum (1,8 l a to také není zrovna levné). Dále si uvědomme, že oněch 120 tkm je právě ona dovozová a bazarová hranice s následnou "výhodnou" cenou. Také by jsme měli mít na paměti, že vadné žhavení, opotřebované vstřikovače nebo váznoucí ventil EGR rapidně zvyšují kouřivost a tím i více a rychleji DPF zanáší.
Velký problém vidím i v ne zcela korektním uvažování lidí a mylném povědomí o moderních dieselových motorech. Vozy vybavené DPF (všeobecně) nejsou ani trošku vhodné pro toho kdo jezdí ze 75% krátké trasy(do cca 30 km) nebo po městě. A když se k tomu ještě přidá automatická převodovka ... . DPF totiž potřebuje k regeneraci plynulou jízdu bez brždění a akcelerace po podobu cca 20-ti minut a to mu městský ani příměstský provoz neumožňuje. Bohužel, Ford nemá kontrolku, která by řidiče informovala o probíhající regeneraci, tudíž obvykle tato neproběhne celá a DPF se stále více a více zanáší. Takže, dnes na krátké trasy jedině benzín i s vyšší spotřebou o 1-2 l a ač se to nezdá, z dlouhodobého hlediska se to opravdu se vyplatí. Další problém bych viděl v malé olejové náplni tohoto motoru (3,8 l) jehož výměnu bych doporučil max. po 15000 km a klidně ještě dříve. Každá započatá regenerace totiž obnáší přidávání paliva mimo spalovací proces a tím se olej v motoru ředí naftou.
Motory Peugeot začal Ford montovat po delší odmlce do modelů Fiesta / Fusion 2002.25- (1.4 TDCi, ze kterého 1.6 vychází). Ford už v minulosti diesely od Peugeotu používal, a to do r. 1994 v modelech Sierra (2.3 D) a Scorpio (2.5 D/TD). Jenže to byly jště "emisemi neposkvrněné" staré dobré a docela spolehlivé "komůrkáče".
Na závěr musím konstatovat, že řada novinářů, rádo-by odborníků, se snaží udělat senzaci z toho co se kde doslechli aniž by se nejdříve pídili po pravdě a příčinách. A teprve potom napsali seriózní článek. To jsou praktiky bulváru a myslím si, že v odborných časopisech a článcích by neměli mít místo (teď nenarážím na tento konkrétní článek ale myslím to všeobecně).
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM