Bezpapírů (neregistrovaný)
K tomu vypínání válců. Je rozdíl, když to udělá Cadillac s motorem L62 (V8/6/4) již v roce 81, případně Mercedes na přelomu tisíciletí u svých V8 v S/CL 500 (odpojení dvou válců na každé straně), případně u V12 v S/CL 600 kde se naopak odpojovala celá řada. U těchto motorů bude i reálný dopad na spotřebu nezanedbatelný. Ale problém je stále stejný spolehlivost. A to nezmíním pokusy dalších, např. Alfy, Mitsu, atd.
Jirka_1 (neregistrovaný)
Dovstřikovat naftu do DPF musíš, jinak se vypalování filtru nespustí. Prostě mu foukneš do výfukového zdvihu naftu, která se v rozpáleném DPF vznítí a zapálí zachycené saze. Dalibore, Dalibore - doplň si vzdělání a nepiš nesmysly. Long life oleje - měl jsem 5 Octavií s prodlouženým servisním intervalem a několikrát jsem si dal olej po výměně na rozbor, hlavně kvůli pilinám. Nikdy nic, co by stálo za řeč. Ono je totiž otázkou, jak se auto provozuje, kdo najede za dva roky 15 000 km, tak pro něj není long life olej vhodný. Ohledně long life olejů se toho už nalhalo docela dost.
Kámo (neregistrovaný)
Naposledy, když jsem si procházel před koupí auta výhody a nevýhody automatických převodovek klasických a dvojspojkových, dočetl jsem se, že dvojspojky nejsou namáhané vysokým tlakem oleje a proto je jejich životnost daleko delší (teoreticky se zbytkem motoru). A teď je všechno jinak?
Karel (neregistrovaný)
Pořád všichni melou o spotřebě paliva a emisích CO2 (což je vlastně totéž), ale nikoho nezajímá, kam se poděje gumový prach z ojetých pneumatik a prach ze spojkového a brzdového obložení odřený na milionech kruháčů a jiných retardérů.
Radovan (neregistrovaný)
To čtení je fakt síla. Málokdy novináři, placení především reklamou spalovacích automobilek, takto souhrnně přiznají, jak je spalovací motor škodlivý. Kolik toho do něj dáváme k řešení důsledků, místo abychom odstranili příčinu - spalovací motor. Ale uznejte, není to krásné - Proč jezdit elektromobilem, když můžeme ve spalovacích vozech pořád řešit tolik potíží a bavit se dalšími kazítky.......
Kotrmelec (neregistrovaný)
Samozřejmě, protože přeci výroba el. energie je tak čistá, až se z mnohých stávají lepší lidé. No a baterie, které vydrží věčně, nekazí se a hlavně jsou vyráběny 100% bio (snad z padaného listí a ručně), jsou také pro matičku přírodu nezatěžující... Nechci elektromobily ze základu odsuzovat, ale všechno má své klady a zápory. Až uvidím několik seriózních a nezaujatých studií, které porovnají obě technologie ve všech aspektech od výroby přes provozování až po recyklovatelnost, pak třeba změním názor. Do té doby zůstanu u svého přesvědčení, že nejčistší je chození pěšky nebo snad jízda na mulách, ale nesmějí moc prdět;)
Honza (neregistrovaný)
K poslednímu bodu. 100 tkm není žádný nájezd ani měřítko. Připočtěte jednu nulu a pak se můžeme bavit o tom, jestli je to motor použitelný a nebo kšunt. A dobře, ať nežeru, půl mio. Že většina aut u nás má budík smotaný, neznamená, že ta auta tolik najeto nemají. A pokud zmíněného půl mio zvládne auto jen s běžnými servisními zásahy bez vážných prů.erů (což zejména u nafty v našich krajích biokekelů na místo paliva je lehce ztíženo), pak se dá hovořit o použitelném motoru. Jinak nechtěl bych s jakýmkoliv pidiobjemíčkem tahat podvalník, potažmo náklady větší. Stačilo mi to kdysi s Octávkou 1.6 o úžasných 55 kW... Jako koho baví být brzda provozu (a setsakra si rozmýšlet i předjetí traktoru), či si v tom libuje, dobrý, ale mě to fakt nebere. Prostě jak říkali naši předkové, objem nenahradíš. A nahánět kvalty správné otáčky, aby se turbíčko roztočilo a člověk při předjíždění nezkejsl v protisměru rychlostí roven autu předjížděnému, to by mě mohlo...
Jiří (neregistrovaný)
On je spíše problém v tom, koupit auto, které skutečně potřebuji a ne auto, na které nemá soused a já se chci předvést, že na něho mám. Když potřebuji často tahat podvalník, tak potřebuji větší a těžší auto s odpovídajícím motorem. Když mám auto jen na vození dětí do školy, přivezení nákupu a případně občas nějaký ten výlet, tak stačí i ten pidiojemníček. No a když jsem "závodník", tak třeba i Mustanga, jen se pak nesmím na cestě chovat jak debil, abych nebyl brzo nominován na Darwinovu cenu.
Jan Burian (neregistrovaný)
No tak s tím mercedes bych byl malinko opatrný, jejich dieselové motor o objemu 1,5 který se dává do malých MB je ve skutečnosti od Renaultu a ostatně Citan je kompletně převlečené Kangoo. A poslední zpráva se týká toho velkého Pick upu od MB, taky není jejich, opět převlečené auto...
Erik (neregistrovaný)
Jojo, ecoboost 1.0 od Fordu, měl jsem několikrát tu čest - zapůjčený jako náhradní vůz od servisu. Pro jednoho člověka vyhovující, ovšem ta spotřeba (10l/100km) - žere to víc než můj V6 3.0. (teda pokud chcete alespoň nějaký jízdní komfort a ne si připadat, že tlačíte auto).
PeaK (neregistrovaný)
Mám zkušenosti s Downsizingovými zážehovými motory do VW a od Forda a zodpovědně říkám, další auto bude šestiválec s objemem 2 litry+ bez Troublemakeru (turba). Proč ne downsizing? Praskající hlavy - špatný teplotní manegement, vydírající se ventily - špatná konstrukce hlavy - ventily jsou mechanicky namáhány mimo osu, odcházející turba - nejen vypínání - prostě je to poddimenzované pro tu zátěž, poddimenzované spojkové soustrojí, odcházející uložení hřídelů - nevhodné dimenzování pro nejen pro start stop, ale především pro dlouhodovou zátěž (vydírá se komponzice na ložiscích), zakarbonovávání motoru a problémy s mazáním (nesmyslné intervaly výmeny oleje) - motory často běhají na sucho - což vede opět k destrukcím Jasně nová tahle auta fungují, ale za vše mluví prodloužení záruky u Škoda Auto na 5 let/100 000km - drobné, prodloužení záruky na 5let/150 000 km 10000 + Kč
Jaroslav (neregistrovaný)
pěkný článek. vždycky jsem měl benzín. nejhorší je start stop. nemůžete koupit ani normální baterku, patří tam speciální, samozřejmě dražší. blbý je, že už se ani moc neprodávají auta bez start stopu nebo kde by se dal zcela vypnout. možná fiat má vypnutí, vw, škoda vůbec. ost nevím.
Martin K. (neregistrovaný)
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/fiasko-trivalcovych-motoru-pokracuje-ford-uznal-vadnost-skoro-45-tisic-jednotek/ Tak s temi tri valci vubec nesouhlasim. Ecoboost je v peknych problemech, rozvodove remeny v koncernovych malorazkach taky nebyly uplne v poradku.... downsizing je proste nesmysl a jen o snizeni nakladu pro automobilku. S realnou spotrebou nebo snizenim poruchovosti nema nic spolecneho.
Jirka (neregistrovaný)
No já se chystám na chevrolet suburban 8.1 litrů benzín rok 2001. Poradnej motor a hodně velký auto pro rodinu.