Citroën C5 X dorazil z Číny na český trh. Je francouzsky avantgardní, komfortní a plug-in hybridní

  • Citroën C5 X znamená pro francouzskou automobilku návrat do segmentu automobilů střední třídy 

  • Vůz láká především na komfort, zaujme ale také některými zajímavými detaily i vnitřním prostorem

  • Nabídka motorů naopak příliš nenadchne. Kdo chce důstojný pohon, ten musí zvolit plug-in hybrid 

  • Model C5 X se vyrábí v Číně, protože právě na tamní trh má namířeno především. V ČR startuje částkou 795 000 Kč

Na český trh oficiálně vstoupila nová vlajková loď automobilky Citroën. Model C5 X zaujme svou ambicí spojovat několik segmentů dohromady, nevšedním designem nebo jasným důrazem na cestovní komfort. Minimálně z počátku výroby ho na silnicích určitě nepřehlédnete.

Citroën C5 X navazuje na praktickou a neuvěřitelně komfortní C5 vybavenou hydropneumatickým podvozkem. Bohužel, tato originální technologie se už dříve odebrala do historie. Současné francouzské modely sází na řešení s hydraulickými dorazy, které je někdy doplněné o aktivní tlumiče řízené kamerou monitorující nerovnosti na vozovce před automobilem. Platí to také pro aktuální novinku. Aktivní podvozek je ale vyhrazen výhradně plug-in hybridní variantě. K čistě spalovacím verzím tento systém nepořídíte ani za příplatek. Neelektrifikovaná C5 X spoléhá pouze na hydraulické dorazy.

50 let Citroënu SM: Jeho Veličenstvo se mělo stát nejrychlejší předokolkou světa

Písmeno X v označení vozu symbolizuje zmíněnou snahu spojit několik segmentů do jednoho. Konkrétně má jít o vůz kombinující prvky sedanů, kombi a SUV. Fakticky jde ale vlastně o oplastovaný liftback s vyšším podvozkem (světlá výška je 194 mm). Sluší se podotknout, že na fotkách vypadá C5 X trochu zvláštně, ale v reálném světě je to poměrně pěkný automobil, který přináší mezi všechny ty strohé Superby svěží vítr. Pro úplnost, nový Citroën je dlouhý 4805 mm, široký 1815 mm, vysoký 1485 mm a nabízí rozvor 4805 mm.

Protože Citroën u svých modelů dbá hlavně na pohodlí, nepřekvapí velice komfortní sedadla nové generace (u Citroënu poprvé vybavená také odvětráváním) a celkově příjemně zpracovaný interiér. Designéři připravili také pěkné detaily v podobě motivu loga automobilky využitého třeba pro prošívání sedadel nebo některé dekory. Ergonomie vypadá na první pohled také dobře. Navzdory přítomnosti nového multimediálního systému s rozsáhlými možnostmi konfigurace tu zůstalo rozumné množství tlačítek i samostatný panel klimatizace.

Prostoru uvnitř je také dostatek. Zavazadelník nabízí objem 545 litrů u klasických motorizací, v případě plug-in hybridu je kvůli přítomnosti baterií uložených za zadním sedákem objem zmenšen na 485 litrů.

Sázka na plug-in hybridy 

Citroën aktuálně trochu bojuje s nabídkou motorizací u všech svých modelů, což korunoval konec spalovacích motorů u oblíbeného Berlinga a velkoprostorového SpaceToureru. Je tak vcelku logické, že u zcela nového modelu má těžiště tvořit plug-in hybrid. K dispozici je prozatím ústrojí o výkonu 225 koní hojně využívané napříč koncernem Stellantis.

Na fotkách působí C5 X možná trochu zvláštně, ale v reálném světě to je poměrně pěkný automobil s nevšedním designem. Minimálně z počátku prodejů ho určitě nepřehlédnete (foto: Citroën)
Uvnitř očekávejte především pohodlí. Nový multimediální systém nabízí široké možnosti nastavení. Sedadla nové generace mohou být i odvětrávaná (foto: Citroën)

C5 X se ale trochu liší uspořádáním hnacího ústrojí, respektive uložením 12,4kWh akumulátoru. Právě jeho umístění znemožňuje instalaci druhého elektromotoru na zadní nápravě, takže na rozdíl třeba od Peugeotu 508 a také Opelu Grandland se zde třísetkoňové varianty (nebo dokonce ještě silnější verze, 360 k) s dvojicí elektromotorů bohužel nedočkáme. Kdo chce takto rychlý plug-in hybrid v kombinaci s francouzským reprezentativním modelem, ten musí sáhnout po DS 9.

Základem nabídky je pro takto velký automobil nedůstojný tříválec 1.2 PureTech (130 k), přičemž ani u Citroënu nepředpokládají, že by reální zákazníci o tuto možnost stáli. V aktuálním ceníku zatím ještě najdete také zážehový čtyřválec 1.6 PureTech (180 k), který ovšem do konce roku skončí a bude nahrazen slabším plug-in hybridem. V Číně se mimochodem prodává i čistě benzinové provedení o výkonu 360 koní. Všechny u nás dostupné varianty jsou standardně vybavené automatickou převodovkou.

Česká cena Citroënu C5 X startuje díky akci na 795 000 Kč, za nejlevnější plug-in hybrid zaplatíte 1 095 000 Kč. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde.

Výroba C5 X odstartovala už minulý rok v červnu. Nová vlajková loď francouzské značky vzniká ve spolupráci se společností Dongfeng Motor v závodě ve městě Čcheng-tu v jihozápadní Číně.

Citroën C5 X dorazil z Číny na český trh. Je francouzsky avantgardní, komfortní a plug-in hybridní
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

    • tedy přesněji řečeno tento motor měla čínská C6 a čínská C5 (ta předchozí), nová C5X má motor o objemu 1,6l a ten také nese označení 360THP , ale rozhodně nemá 360 koní 🙂

      “Dongfeng Citroen Versailles C5 X Full system carrying 360THP 1.6T Turbocharged engine , Maximum power is :129kW(175 horsepower ), Compared with the old model of Citroen 1.6THP The engine , The maximum power is increased 4kW. The machine 1.6T The peak torque of the turbocharged engine has reached :250Nm. The whole machine adopts all aluminum cylinder , The advantage is that compared with cast iron cylinder block, the weight is reduced by more than 30%.”
      https://car.inotgo.com/2021/09/20210901093857641x.html

PŘIDAT KOMENTÁŘ: