Chevrolet zveřejnil technické detaily nové Corvette. Dynamikou se vyrovná Lamborghini Huracán

  • Chevrolet oficiálně potvrdil dynamické parametry nové Corvette 

  • Sprint na 100 km/h trvá zhruba tři sekundy, sprint na čtvrt míle zvládne nová Corvette za 11,2 s. Konečná rychlost je téměř 200 km/h

  • Na výběr jsou jízdní režimy Tour, Sport a Track 


Chevrolet oficiálně představil novou Corvette v červenci, nedávno automobilka zveřejnila podrobnosti o verzi se skládací střechou a aktuálně přidává další detaily o motoru, respektive dynamice. Oficiální údaj zrychlení totiž dosud chyběl. Podle očekávání nový Chevrolet Corvette vážně není pomalý.

Provedení Stingray zvládne sprint z nuly na amerických 60 mil v hodině (96 km/h) za rovné tři sekundy. Sprint na čtvrt míle pak trvá pouze 11,2 s. Cílová rychlost činí 197,9 km/h. Pokud zvolíte paket Z51, pak budete na metě 100 km/h nepatrně rychleji. Akceleraci na 400 m zvládnete za stejných 11,2 s, nicméně konečná rychlost by měla být u paketu Z51 nepatrně nižší (194,7 km/h). Důvodem je delší stálý převod související s elektronicky řízeným zadním diferenciálem, což je jedna z hlavních věcí, kterou paket Z51 přináší. Bez tohoto paketu má Corvette vzadu mechanický samosvor. Dynamika by tak měla být nepatrně lepší než u nedávno představeného Audi R8 V10 s pohonem zadních kol. R8 V10 ve verzi s pohonem všech kol bude naopak trochu rychlejší. Podobnou dynamiku jako nová Corvette nabízí třeba Lamborghini Huracán RWD.

Chevrolet Corvette C8 má po premiéře. Zde je 8 věcí, které byste měli o „americkém Ferrari“ vědět

Jak už patrně víte, Corvette používá osmistupňovou automatickou převodovku, díky které zde může být i systém Launch Control. Chevrolet ho nazývá Performance Launch). Abyste ho aktivovali, musíte být v režimu Track a dvakrát zmáčknout tlačítko kontroly trakce. Pak už jen sešlápnete oba pedály a ve správnou chvíli pustíte brzdu. Corvette má nastavené startovní otáčky na 3500 ot./min.

Kromě režimu Track je k dispozici ještě režim Tour a Sport. Mění se obvyklé věci. V případě automatu převodovka například ve sportovních režimech řadí vyšší stupně později, při prudkém brzdění naopak podřazuje dříve a při uvolnění pedálu plynu s přeřazením na vyšší stupeň čeká. Řadit můžete i manuálně. A pokud budete chtít v určitý moment podřadit na nejnižší možný stupeň, stačí podržet levé pádlo. Tuhle věc umí i jiná auta.

Je vám 760 koní v Chevroletu Corvette ZR1 málo? Hennessey nabízí přes 1200 koní

Chevrolet se také chlubí přítomností atmosférického osmiválce, což je v daném segmentu věc dost neobvyklá. Tím spíš, když má objem 6,2 litru. Jeho parametry jsou 369 kW (502 k) a 637 Nm. Aby i motor zvládl boční přetížení až 1 g, je zde použito mazání se suchou klikovou skříní, což zároveň umožnilo uložit motor níže. Kliková skříň je velmi kompaktní a má relativně tenké stěny (3,5 mm).

Nová Corvette dorazí nejprve na domácí americký trh, kde se první automobily objeví v únoru příštího roku. Postupně by se měl tento model dostat na další světové trhy. Počítá se dokonce i s pravostranným řízením.


Chevrolet zveřejnil technické detaily nové Corvette. Dynamikou se vyrovná Lamborghini Huracán
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: