Chevrolet Camaro má za sebou facelift. Dostal levnou sportovní verzi

  • Sportovní Camaro 1LE je k dostání také se základním motorem

  • Osmiválec ve verzi SS může mít nově desetistupňový automat

  • Ostrá verze ZL1 1LE s kompresorem v nabídce zůstává

  • K nám už se bohužel Camaro oficiálně nevozí, ale do Evropy pořád ano

Chevrolet představil modernizované Camaro modelového roku 2019. Vedle drobných změn na designu se zapracovalo i na technice. Chevrolet také rozšířil nabídku verzí a motorizací. Zároveň jde trochu proti proudu sjednocování designů. Verze LS/LT, RS a SS budou vzájemně lépe rozeznatelné.

Chevrolet Camaro (5)
Facelift Chevroletu Camaro se samozřejmě týká i populárního kabrioletu. Nový je přední nárazník…
Chevrolet Camaro (3)
… ale také mnoho dalších detailů. Přibyla například základní sportovní verze 1LE i ke čtyřválci 2,0 l

Přibyly také nové barvy. Například modrá Riverside Blue odkazuje na závodní Camaro série Trans-Am týmu Penske-Donohue z roku 1967. Nová jsou také kola a Chevrolet modernizoval infotainment s navigací. Novinkou ve výbavě je protikolizní systém s nouzovým brzděním nebo parkovací asistent s couvací kamerou. Camaro SS lze nově objednávat s desetistupňovým automatem.

Doporučujeme: Chevrolet Camaro ZL1 zvládne Nürburgring rychleji než supersporty Porsche či Koenigsegg

Pod kapotou se nekoná velká revoluce, protože pořád zůstává základní čtyřválec 2,0 l s turbem o výkonu 275 koní a točivém momentu 400 Nm. Vedle něj stojí atmosférický šestiválec 3,6 l a na vrcholu jsou samozřejmě osmiválce, včetně kompresorem přeplňovaného okruhového Camara ZL1 1LE.

Chevrolet Camaro (7)
Nová modrá barva Riverside Blue odkazuje na slavné závodní Camaro série Trans-Am, se kterým závodil (a vyhrával) tým Penske/Donohue v roce 1967

Ale když už jsme u těch okruhových sportovních verzí, právě jejich nabídku Chevrolet rozšiřuje o vstupní základní model. Dvoulitrový čtyřválec je totiž také nově k dispozici ve sportovní verzi 1LE, která přináší upravený šestistupňový manuál, nový zadní diferenciál a především nově naladěný podvozek a větší brzdy.

Doporučujeme: Challenger Demon je k ničemu, Hennessey nabízí „vymítače ďábla“ s výkonem přes 1000 koní

Podvozek FE3 je snížený a má jinou geometrii, která má více vyhovovat okruhovému ježdění. Nechybějí ani větší a pevnější stabilizátory vpředu i vzadu, speciální pevnější uložení náprav a zavěšení a samozřejmě i větší kola s „lepivými“ pneumatikami 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. Větší brzdy Brembo mají vyšší účinnost a hlavně výdrž. Chevrolet se chlubí rozložením hmotnosti 50:50.

Sportovní Camaro má také anatomické sedačky, menší volant a spoustu dalších detailů. K nám už se Camaro oficiálně nevozí, takže budete muset oslovit některého ze šedých dovozců. Případně se po něm podívat jinde, protože evropskou specifikaci pořád Chevrolet vyrábí a do Evropy posílá. V Německu stojí základní Camaro 40 400 eur (1 023 000 Kč).

Chevrolet Camaro má za sebou facelift. Dostal levnou sportovní verzi
Ohodnoťte tento článek!
4.33 (86.67%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: