Český trh v prvním pololetí 2017: Velký přehled vítězů i poražených

06.07.2017
2 nové názory
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Registrace nových aut jsou za první půl rok 2017 rekordní

  • Jen čtvrtinu nových aut si registrují soukromníci

  • Škoda si drží třetinový obchodní podíl

  • Diesely nemají ani 40% podíl 

  • Nejprodávanějším autem zůstává Škoda Octavia

Prodejům nových aut se na našem trhu v posledních letech daří. Podle statistik Svazu dovozců automobilů zažíváme rekordní měsíce. Až si jeden říká, kde se to zastaví... Ale nemalujme ekonomického čerta na zeď, první půlrok 2017 byl opět historicky nejlepší, registrace nových vozů vzrostly meziročně o 8,8 %. Celkem bylo za prvních šest měsíců registrováno 144 451 nových osobních aut.

Doporučujeme: Aut na CNG je na našem trhu málo. Tato jsou nejlevnější, ale kdy se vyplatí?

Plnění CNG do Škody Octavia G-tec

V první tabulce se podíváme na třicet nejprodávanějších značek na českém trhu. Asi není překvapením, že Škoda si tradičně drží svůj skoro třetinový podíl, když udala zatím 45 232 nových aut. Přes deset tisíc registrací se dostal už jen Volkswagen (15 241 registrací a podíl 10,55 %) a Hyundai (10 847 registrací a podíl 7,51 %).

Značka Registrace 1-6/2017 Podíl na trhu Registrace 1-6/2016 Rozdíl
Škoda 45 232 31,31 % 43 658 3,61 %
Volkswagen 15 241 10,55 % 12 928 17,89 %
Hyundai 10 847 7,51 % 10 462 3,68 %
Ford 8596 5,95 % 7496 14,67 %
Dacia 7572 5,24 % 6269 20,78 %
Renault 5770 3,99 % 4734 21,88 %
Kia 4776 3,31 % 4632 3,11 %
Peugeot 4691 3,25 % 4562 2,83 %
Mercedes-Benz 4554 3,15 % 3459 31,66 %
Toyota 4291 2,97 % 2549 68,34 %
Seat 4254 2,94 % 4042 5,24 %
Opel 4186 2,90 % 4317 - 3,03 %
BMW 3708 2,57 % 3262 13,67 %
Nissan 3082 2,13 % 2535 21,58 %
Citroën 2974 2,06 % 2875 3,44 %
Audi 2487 1,72 % 3268 - 23,90 %
Fiat 1845 1,28 % 1650 11,82 %
Suzuki 1807 1,25 % 1544 17,03 %
Mazda 1637 1,13 % 1693 - 3,31 %
Mitsubishi 1209 0,84 % 1386 - 12,77 %
Volvo 1107 0,77 % 955 15,92 %
Honda 1035 0,72 % 1305 - 20,69 %
Subaru 568 0,39 % 535 6,17 %
Jeep 477 0,33 % 586 - 18,60 %
Land Rover 465 0,32 % 548 - 15,15 %
Mini 380 0,26 % 276 37,68 %
Porsche 208 0,14 % 190 9,47 %
Jaguar 195 0,13 % 114 71,05 %
Lexus 139 0,10 % 90 54,44 %
Alfa Romeo 120 0,08 % 74 62,16 %
Celkem 144 451 100 % 132 778 8,79 %

Jak můžete vidět, trh má své vítěze i poražené. Z třicítky nejprodávanějších značek je největším meziročním skokanem Jaguar, který si polepšil o 71,05 %. Toyota si polepšila o 68,34 %, Alfa Romeo o 62,16 % a Lexus o 54,44 %. Naopak největší propad zaznamenalo z hlavních značek Audi, které meziročně ztratilo 23,90 %, Honda 20,69 %, Jeep 18,60 % a Land Rover 15,15 %.

Hodně diskusí se také vede o tom, kdo vlastně český trh táhne. Logicky jsou to firmy, respektive registrace na IČ. Soukromé registrace dlouhodobě tvoří jen asi čtvrtinu trhu a za první polovinu letošního roku tomu není jinak. Na soukromníky připadá 25,16 % registrací, celkem je to 36 340 aut. V následující tabulce uvádíme desítku značek s největším podílem soukromých registrací a zároveň desítku s nejmenším podílem. U nejprodávanější značky Škoda je podíl soukromých registrací 16,68 %, což je 7545 vozů.

Značka Soukromé registrace Podíl Celkem
Suzuki 1211 67,02 % 1807
Mitsubishi 760 62,86 % 1209
Honda 586 56,62 % 1035
Mazda 879 53,70 % 1637
Toyota 2053 47,84 % 4291
Dacia 3584 47,33 % 7572
Hyundai 5100 47,02 % 10 847
Citroën 1334 44,86 % 2974
Opel 1850 44,19 % 4186
Kia 2024 42,38 % 4776
Mini 45 11,84 % 380
Jeep 52 10,90 % 477
Volkswagen 1470 9,65 % 15 241
Porsche 19 9,13 % 208
Mercedes-Benz 383 8,41 % 4554
Jaguar 16 8,21 % 195
Volvo 85 7,68 % 1107
BMW 274 7,39 % 3708
Land Rover 32 6,88 % 465
Audi 120 4,83 % 2487
Celkem 36 340 25,16 % 144 451

Zajímavé je, že podíl dieselů klesl pod 40 % (39,17 %). Čistě benzinových je 57,27 % aut, CNG má podíl 1,01 %, LPG 0,43 %. Elektromobily mají podíl jen 0,1 % a hybridy 0,93 %.

Doporučujeme: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km

BMW řady 3

V následující tabulce ještě uvádíme nejprodávanější modely v jednotlivých obchodních třídách. Asi nikoho nepřekvapí, že kde má značka Škoda svého zástupce, tam je na vedoucí příčce. SDA ale řadí Octavii do střední třídy a Superb do vyšší střední, proto jsme pořadí přepočítali.

Třída Model Registrace 1-6/2017 Podíl ve třídě
Mini Škoda Citigo 1464 42,31 %
Malé Škoda Fabia 12 265 44,63 %
Nižší střední Škoda Octavia 14 439 33,67 %
Střední Škoda Superb 4989 43,77 %
Vyšší střední Mercedes-Benz třídy E 1031 45,10 %
Luxusní BMW řady 7 142 71,36 %
MPV Hyundai ix20 2500 12,15 %
Sportovní BMW řady 4 287 27,44 %
SUV a terénní Škoda Yeti 3237 9,65 %
Rybomil 66 (neregistrovaný)
Rybomil 66: V soukromých registracích vůbec nevidím např. vozy Ford, proč tam nenapíšete taky komplet všechny značky podle počtu registrací u soukromníků :-( Celé je to o5 propagace toho Gabaňovo hnusnýho škodylaka s prolomenýma dílama a debilníma hranama, blééé Byl určitě vožralej, když to navrhoval.
Rozumberg (neregistrovaný)
Myslím si, že ty žebříčky jsou za poslední roky více méně stejné. Jasný, že u nás povede škodovka, je to nejžádanější firemní auto, pak jsou jich u nás plný autobazary a tam jdou zase na dračku
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?