V České republice vznikl nový vůz. Je to elektromobil s retro designem a motory v kolech

27 nových názorů
Autor: MW Motors
  • V České republice vznikl nový automobil 

  • Jmenuje se Luka EV a jak název napovídá, jde o elektromobil 

  • Zajímavostí je nízká hmotnost a elektromotory umístěné přímo v kolech 

  • Na jedno nabití by měla novinka ujet až 300 km

Nějaký ten menší projekt nového automobilu se občas objeví také v České republice. Můžeme vzpomenout třeba novodobý Velorex nebo projekt novodobé Škody 110 R, vycházející ze základů Audi R8. Teď tu máme další podobný případ. Jmenuje se Luka EV, je to elektromobil a nevypadá vůbec špatně.

Vůz má na svědomí společnost MW Motors sídlící nedaleko Plzně. Kromě retro designu stojí za pozornost především dvě skutečnosti. Na poměry elektromobilů je toto dvoumístné kupé velmi lehké. Výrobce uvádí hmotnost pouze 815 kg. Pravdou ale je, že nejde o nijak velký automobil. Na délku měří 4050 mm, na šířku 1620 mm a na výšku pouze 1220 mm.

Doporučujeme: Mitsuoka Himiko je japonské retro postavené na prodloužené Mazdě MX-5

Druhou zajímavostí jsou elektromotory. Ty jsou čtyři, přičemž každý má výkon 12,5 kW. Celkový výkon systému je 50 kW. Motory nejsou umístěné u náprav, ale přímo v kolech. Podle oficiálních informací české společnosti by mělo jít o první sériový vůz, který toto řešení využívá. Výhodou je fakt, že elektromotory nezabírají prostor v autě, nevýhodou by mohla být vyšší neodpružená hmotnost.

Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 9,6 s, nejvyšší rychlost je 146 km/h a dojezd by měl být 300 km. Interiér bude standardně čalouněný kůží a nechybí ani karbonové dekory. Jak to s tímto novým projektem dopadne, to se ale teprve uvidí.

dalibor (neregistrovaný)
Nedávno jsem si o Luka EV četl na https://kralmotoru.cz/media/luka-ev-ceske-elektricke-retro-auto-ujede-300-km-bez-nabiti , ale to už je celkem starý článek. Mezitím už uběhl rok a moc jsem o tomto autě neslyšel. Nevíte jak to s ním vypadá? Prodává se vůbec, dotáhlo se to nějak do konce? Projekt mi to příjde nadějný, tak by byla škoda, kdyby se takové auto nakonec nevyrábělo.
Wolf (neregistrovaný)
Model budi emoce - vubec se mi nelibi, hlavne zadek je slepenec. Ale jinak firme fandim. :)
Petr (neregistrovaný)
První sériový vůz, co měl motory v kolech byl rakouský vůz Lohner který zkonstruoval Ferdinand Porsche před 118 lety ...
Dave (neregistrovaný)
Mě se to líbí, i když taky cítím inspiraci designu u již výše zmíněných vozů. Čistě elektikcký pohon není budoucnost, proto si myslím, že pro úspěch takového projektu bude důležitá cena. Dokážu si to představit jako vyjížďkový vůz nebo na nákupy. V tom případě je to opravdu povedený kousek. Jako další by mohl být třeba roadster nebo kabriolet v podobném podání.
tk (neregistrovaný)
No proc ne, kdyby doplnili jeste nejakej pulitrovej stabilacek jako generator (neco jako u bmw REX), vyhodili ten idiotskej tablet a nahradili ho klasickejma mechanickejma ovladacema, slo by o tom uvazovat....
Mates2000 (neregistrovaný)
No a ještě je tam místo na vodíkový pohon. Pak by to bylo ještě víc zajimavý. Čistě zaměření na elektromobilitu je slepá ulice automobilismu. Tohle je pěknej počin a blahopřeju k tomuto projektu, nicméně v tomhle stavu je to jistě bez budoucnosti.
Petr (neregistrovaný)
Chapu asi smer a cil. Pro podobne nadsence bych mel navrh...Nechtel by nekdo udelat take 2mistne "zenske" auto, tj. hlavne sladene barvicky, posezeni, hlavne propoj na navigaci, zmacku cudlik a jedu ? tj. auto do prace, za kamoskou, na elektriku. Diky elektrice muze byt relativne jednoduche....a samozrejme s rozumnou cenou....myslim,ze by to potencial melo...(neco jako zjednodusene puvodni Mini). Toto podle me na trhu chybi...i10 a podobna zverstva jsou mimo...
Zbyněk (neregistrovaný)
Motory v kolech se sériově už používají u dieselelektrických náklaďáků
jack (neregistrovaný)
MW Motors je odnož Maurice Ward & Co. Group, logistická to společnost, pro kterou mám tu 'čest' lopotit ve skladu. Náš chlebodárce, jistý pan Maurice Ward, není čech, nýbrž brit žijící v Praze, většinu kapitálu odvádí z republiky. Tedy bych polemizoval o 'čekém' původu automobilu, ale budiž, na konceptu pracovalo i několik čechů. Pokud jsou moje informace správné, tak se Luka neplánuje prodávat (pokud dojde k sériové výrobě) jako hotový produk, ale jako polotovar, který si na vlastní náklady budete muset nechat složit, případně si ho složíte svépomocí. Pak budete muset podstoupit homologaci a spoustu byrokracie, abyste vůbec mohli na silnici. Dva roky zpátky se mluvilo o ceně 20 000 €, poslední rok se ale o informacích slehla země, kolegové přestali zahlcovat interní poštu novými informacemi :)
Jakub Miler (neregistrovaný)
Maurice Ward není brit, ale Ir, nebydlí v Praze, ale v malém městě za Prahou a prachy investuje třeba do výstavby nových logistických a výrobních hal právě pro sériovou výrobu Luky EV, kde bude zaměstnávat lidi z České republiky, kde platí daně a ostatní poplatky, které se se zaměstnáváním lidí pojí. To jen aby nevznikaly zbytečné dezinformace... V České republice má trvalý pobyt už skoro dvacet let a česko považuje za svůj domov. Mimo elektromobilu se zabývá i dalšími projekty v motorsportu, protože má prostě rád auta. O aktuálnosti Tvých informací a očividné averzi vůči svému zaměstnavateli si z Tvého příspěvku již udělá názor každý sám...
Lukáš Meistner (neregistrovaný)
To víš, klasický český komunista. Zaměstnavatele pomlouvá, kde se dá a při první příležitosti mu vrazí nůž do zad a ještě s ním otočí. Pracuji v Notinu ve skladu a tam taková svoloč také pracuje. Viděl jste Zahradnictví Dezertér? Je tam také takový vděčný zaměstnanec, takový komunistický blondýn. To je přesně obraz většiny Čechů. Je mi z toho smutno!!
Endy (neregistrovaný)
Super počin, bez velkého humbuku vystřihnou zajímavou kárku, ještě aby cena byla pro lidi a ne pro marťany.
MaxMI16 (neregistrovaný)
Celkový design je "profláknutý" a poslední módní retrovlna mě začíná docela štvát. Designéři mají asi tvůrčí impotenci a tak se kopíruje úspěšné kdeco a bohužel tahle nastavovaná kaše je většinou propadák. Na druhou stranu musím uznat že to někdo dotáhl až do konce a na dojíždění do práce si to dokážu představit - jen se obávám že cenovka nedovolí víc než výrobu velmi omezeného počtu kusů. (když el prase stojí čtvrt mega tak tohle přes míč)
Jakub Miler (neregistrovaný)
Měl jsem tu čest vidět a prohlédnout si první dva prototypy a tohle je třetí generace. Schválené k provozu auto je, vyzkoušené taky, sériová výroba by se měla rozeběhnout co nevidět...
pospec (neregistrovaný)
s přírodou .... ty nejhezčí auta z 50.-70. let byla tak krásná zejména proto, že se jednalo o věk letadel a raket a design se inspiroval u spitfirů, V2, B52 atd. Dneska je věk digitálních plastikových krabiček, tak auta vypadají jako notebooky nebo CD přehrávače, no .....
do kavarny nechodím (neregistrovaný)
další elektrohnus, existuje elekroprase, nač zase "jakoretro"?
podklop (neregistrovaný)
no ono se to už v podstatě prodává a inspiraci to má právě v JK 2500 - :)
mariov8 (neregistrovaný)
Předek je VW 1600, zadek jasná inspirace u JK2500. Zrovna ten zadek ale moc elegantně nepůsobí.
henrique (neregistrovaný)
Ivan 613, přesně to mě hned napadlo, inspirace je jasná. Jestli to dotáhnou až k prodeji, tak by se to mohlo prodávat celkem slušně a navíc s pohonem 4x4. Držím palce
  • Našli jste v článku chybu?