Britové ztrácí zájem o elektromobily. Studie odhalila, že překvapivě nejvíce ti mladší

Zdroj: Tiskový servis Vauxhall
  • Výzkum společnosti CarGurus ukázal, že oproti loňsku méně lidí očekává vlastnictví elektromobilu v příštích deseti letech

  • Budoucí zájem o elektrická auta nejvíce klesl u mladých lidí, zatímco u těch ve věku 30 až 44 let se zvýšil

  • Kupující by více uvažovali o koupi elektromobilu, pokud by existovalo více nabíjecích stanic (49 %) a zlepšení dojezdu i doby nabíjení (47 %)

  • Nejžádanějšími značkami mezi potenciálními zájemci o elektromobil jsou Ford, Audi a BMW, Tesla je až na pátém místě

Studie britské společnosti CarGurus, která se zabývá výzkumem trhu a provozuje obří online tržiště aut, zjistil, že tamní spotřebitelé mají o elektromobily menší zájem než před rokem. A to navzdory tomu, že ceny benzinu dosáhly rekordních výšin a prodej nových automobilů se spalovacím motorem byl ve Velké Británii od roku 2030 zakázán.

O koupi elektromobilu v příštích pěti letech uvažuje místo 44 % jen 40 % respondentů a v horizontu 10 let je to 59 % oslovených (v roce 2021 to bylo 66 %). Slábne zejména zájem mladších zákazníků ve věku 18 až 26 let. Pravděpodobnost, že v příštích deseti letech koupí elektrické vozidlo, klesla ze 74 % na 56 %. Také u generace Z, což je skupina lidí narozených od poloviny 90. let do roku 2012, došlo k poklesu zájmu o elektromobily, přičemž podíl těch, kteří očekávají nákup elektromobilu do 10 let, ve srovnání s loňskem klesl dokonce o 26 %. Naopak podíl lidí ve věku 30 až 44 let, kteří si chtějí během příští dekády koupit elektromobil, se zvýšil o 7 procent na 72 %.

Bez dotací to nepůjde. Čeští zákazníci elektromobily nechtějí, přestože jejich nabídka v uplynulém roce výrazně vzrostla

Studie od CarGurus, v jejímž rámci bylo dotazováno celkem 963 majitelů automobilů z celé Velké Británie, odhalila, že nejžádanější mezi respondenty jsou elektromobily od Fordu. Ten společně se značkami Kia a Hyundai vykázal meziroční nárůst zájmu. V pořadí značek ho následují Audi, BMW, Volkswagen a Tesla, ale zájem o ně poklesl. Škoda se do „elitní“ patnáctky nedostala. Velký propad zaznamenaly zejména značky BMW a Mercedes, které se v porovnání s rokem 2021 propadly o 15 %. Audi je na tom jen o procento lépe.

Výzkum také podrobně popsal nejdůležitější faktory, které by řidiče přesvědčily, aby přešli na elektrický pohon. Na prvním místě je to větší dostupnost nabíjecích stanic (49 %), dále pak delší dojezd a kratší doba nabíjení (47 %), ale i srovnatelné náklady na pořízení s vozy poháněnými spalovacím motorem (43 %). Respondenti také uvedli, že jedním z nejúčinnějších opatření, jak přesvědčit lidi, aby přešli na elektromobilitu, jsou daňové pobídky a slevy.

Zdroj: CarGurus

Britové ztrácí zájem o elektromobily. Studie odhalila, že překvapivě nejvíce ti mladší
Ohodnoťte tento článek!
3.5 (70%) 10 hlas/ů

2 KOMENTÁŘE

  1. Projeďte si různé katalogy a databáze vozů a zjistíte, že ty ceny elektromobilů jsou tak vyšponované, že o to prostě mladí zájem nemají. Jedna věc je fandit technologii, ale druhá věc je pořizovat si ji za nekřesťanské peníze v době, kdy není nic jistého. Co si budeme, do třiceti let věku prostě lidé kupují auta z bazarů, což se u elektromobilů taky zatím vůbec nerozjelo. Takže ten nezájem vlastně dává naprostý smysl. Největší příznivci elektromobility jsou totiž dost často ti, kteří sami řidičák nevlastní a auto nikdy nekupovali. 😉

PŘIDAT KOMENTÁŘ: