BMW Vision iNEXT ukazuje, kam se mnichovská automobilka vydá během tří let

  • BMW Vision iNEXT je nejnovější koncept mnichovské automobilky 

  • Studie ukazuje podobu automobilu budoucnosti, který už zvládne ve větší míře využívat autonomní řízení 

  • Sériové provedení tohoto elektrického crossoveru dorazí v roce 2021

BMW představilo nový koncept Vision iNEXT. Jak velí aktuální trendy, je to crossover vybavený elektrickým pohonem. Přestože design působí hodně futuristicky, automobilka už rovnou oznámila, že sériové provedení odvozené od této studie dorazí v roce 2021.

Technické detaily BMW zatím nezveřejnilo. Pouze obecně slibuje vůz s dlouhým rozvorem náprav spadající mezi crossovery. Jediným faktickým údajem je zmínka o rozměru kol. BMW Vision iNEXT dostalo aerodynamické disky o velikosti 24″. Jinak má jít, jak říká tisková zpráva, zejména o odpověď na otázku, jak budeme cestovat v budoucnosti.

Doporučujeme: Test BMW M5 — Neuvěřitelný expres, který nemá chybu

BMW Vision iNEXT už počítá s autonomním řízením. Posádka proto bude moci využít režimy jízdy Boost a Ease. První jmenovaný režim znamená manuální řízení. Ano, tato studie pořád má volant a pedály, což můžeme svým způsobem považovat za dobrou zprávu. Po aktivaci režimu Ease, tedy autonomního řízení, se volant mírně odsune od řidiče, displeje přestanou ukazovat informace týkající se jízdy a začnou zobrazovat informace o okolí. Interiér obecně má být příjemným místem pro relaxování a zábavu.

Nová mnichovská studie pak prezentuje ještě další technologie. Řeč je zejména o systému Shy Tech, který vytvoří v podstatě z jakéhokoliv povrchu interaktivní displej. Počítá se samozřejmě i s ovládání hlasem, kdy budete své auto oslovovat pokynem „Hej BMW“ (podobnou věc už dnes nabízí Mercedes).

Doporučujeme: Retro — BMW X5 se začalo rodit před dvaceti lety. Navždy změnilo kategorii SUV

BMW Vision iNEXT nakonec ukazuje také pohled do budoucnosti designu. I když to tak nemusí na první pohled vypadat, přední část představuje moderní interpretaci tradičního uspořádání s ledvinkami a se zdvojenými světlomety. Rozdíl je pouze v tom, že ledvinky narostly do obřích rozměrů, zatímco světla se naopak zmenšila na naprosté minimum. Velké ledvinky jsou zde proto, že za sebou ukrývají řadu senzorů potřebných právě pro autonomní jízdu. Jak bylo řečeno v úvodu, BMW rovnou oznámilo, že model iNEXT vstoupí na trh už za tři roky.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: