BMW řady 1 s pohonem zadních kol je definitivně minulostí. Co nabízí nová předokolka?

  • BMW řady 1 se definitivně představilo jako předokolka 

  • Koncepce klasického hatchbacku přinesla prostornější interiér i nižší hmotnost 

  • Paleta motorizací zahrnuje zážehové i naftové jednotky. Vrcholem je M135i xDrive osazené dvoulitrem o výkonu 306 koní 

  • Prodej odstartuje koncem září 


Očekávané se stalo skutečností, BMW řady 1 se po patnácti letech změnilo na klasický hatchback vybavený pohonem předních kol. Teď přichází chvíle, kdy by se mohlo začít zuřivě nadávat na to, jak BMW už není tím, čím bývalo dříve, jenže ono jde o vcelku pragmatický krok. Naprostá většina zákazníků zkrátka výhody malé zadokolky ocenit nedokázala a pro takové naopak přinášela koncepce s motorem podél spoustu potíží. Potíží, které tato nadcházející nová generace mít nebude.

Jde zejména o prostor v interiéru. Novinka je ve srovnání s předchůdcem o pět milimetrů kratší (4319 mm), o 34 mm širší (1799 mm) a o 13 mm vyšší (1434 mm). Rozvor náprav bylo dokonce zkrácen o 20 mm, přesto ale BMW slibuje podstatně více prostoru v interiéru. Pro nohy zadních cestujících má být o zhruba 3 cm více místa, pro hlavu je teď o přibližně 2 cm více a šířka v úrovni loktů se zvětšila o 42 mm vpředu, respektive o 13 mm vzadu. Zavazadelník nabídne 380 litrů v základním uspořádání, tedy o 20 litrů více, přičemž méně prostorově náročná konstrukce zadní nápravy umožnila rozšíření v nejužším místě o bezmála 7 cm. Po sklopení zadních opěradel dostanete rovných 1200 litrů.

Test BMW M140i: Příliš krásné loučení

Design automobilu jako takový není příliš velkým překvapením, protože důsledně navazuje na příbuzný crossover BMW X2. Automobilka opět nabídne několik výbavových linií s mírně odlišným vzhledem, jak to známe prakticky od všech mnichovských modelů. V interiér mohou být rozměrné displeje, přičemž celkové zpracování palubní desky kopíruje všechny model z poslední doby, jako například BMW 3 nové generace.

Nabídka motorizací zahrnuje několik zážehových a několik naftových jednotek. Motory jsou samozřejmě umístěné vpředu napříč. Nejslabší benzinovou možností je tříválec o objemu 1,5 litru označený jako 118i. Ten disponuje parametry 103 kW (140 k) a 220 Nm. Silnější alternativu prozatím představuje vrcholné M135i osazené přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 225 kW (306 k) a 450 Nm. Tato varianta má vždy pohon všech kol vybavený diferenciálem Torsen. Na 100 km/h se rozjede za 4,8 s a nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Mercedes-AMG A35 tak dostává nového konkurenta. Hmotnost řady 1 mezigeneračně klesla o 30 kg.

Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?

Zájemci o diesel mají k dispozici více možností. Základem je 116d, což je opět tříválec o objemu 1,5 litru (85 kW/116 k, 270 Nm). Nad ním stojí čtyřválcový dvoulitr 118d (110 kW/150 k, 350 Nm), respektive 120d xDrive naladěný na 140 kW (190 k) a 400 Nm. Stejně jako M135i je i tato varianta standardně dodávána s pohonem všech kol. Bez ohledu na konkrétní motor pak vždy dostanete víceprvkovou zadní nápravu.

Kromě standardního podvozku je k dispozici také tužší M sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o jeden centimetr a podvozek vybavený adaptivními tlumiči. V nabídce nemůže chybět spousta asistenčních systémů a množství další výbavy. Třeba head-up displej se u BMW řady 1 objevuje vůbec poprvé.

BMW sice odhalilo novou řadu 1 už teď, výstavní premiéra ovšem proběhne až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Prodeje budou zahájeny přesně 28. září. Později dorazí také další karosářské verze. 


BMW řady 1 s pohonem zadních kol je definitivně minulostí. Co nabízí nová předokolka?
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 2 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: