BMW M5 Competition dostalo vyšší výkon a také filtr pevných částic

  • Motor BMW M5 Competition dostal filtr pevných částic

  • Zároveň se ale výkon a rozsah nejvyššího točivého momentu

  • Na 200 km/h akceleruje M5 Competition za 10,8 s

I BMW M5 se dočkalo verze Competition, které jsou stále populárnější. Vždyť bezmála 40 % prodaných M5 minulé generace bylo vybaveno paketem M Competition. Stejně jako dříve se především zapracovalo na motoru, ale BMW M5 Competition se může pochlubit i několika novými funkčními či jen kosmetickými detaily a novou výbavou.

BMW M5 Competition (29)
Tenhle „photoshop“ se BMW moc nepovedl. My klidně budeme pro BMW dělat dynamické fotky driftů, pokud na to nemá lidi
BMW M5 Competition (6)
M5 Competition se na první pohled liší jen v detailech. Podle zvuku nového výfuku ji ale poznáte hned. Motor má o 25 koní vyšší výkon

Motor je stále stejný, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,4 l, ale nyní má výkon 406 kW (625 k) v 6000—6700 min-1 a točivý moment 750 Nm 1800—5800 min-1. To je nárůst o 25 koní. Točivý moment sice zůstal na původní hodnotě, ale je dostupný o 200 otáček déle proti standardní M5. Další novinkou motoru je filtr pevných částic, aby prošel přes přísnější emisní normy a hlavně měření v reálném provozu.

Doporučujeme: Za volantem BMW E39 M5 (1999) – Splněný sen

BMW M5 Competition je rychlejší, na 100 km/h akceleruje za 3,3 sekundy (standardní M5 za 3,4 s) a dvoustovkou jede už za 10,8 s (M5 za 11,1 s). Nejvyšší rychlost zůstává na 250 km/h, kde ji hlídá omezovač, ale lze si připlatit za jeho posunutí na 305 km/h. Ve srovnání se standardní M5 se tak nejvyšší rychlost nemění.

Vedle několika drobných kosmetických detailů, které pomohou M5 Competition odlišit od „obyčejné“ M5, se změnilo i nastavení podvozku, který je také o 7 mm níže k zemi. Nové je i uložení motoru, které má zlepšit odezvu, a nový přední stabilizátor má zase zvýšit tuhost. Nechybí samozřejmě hlasitější sportovní výfuk s elektronicky ovládanými klapkami. M5 Competition také jezdí na nových dvacítkách, jinak pohon všech kol (poprvé u M5) zůstává s tím, že ho můžete dočasně rozpojit a udělat z auta jen zadokolku.

BMW M5 Competition dostalo vyšší výkon a také filtr pevných částic
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86.67%) 3 hlas/ů

PŘIDAT KOMENTÁŘ: