BMW M GmbH představuje v pořadí třetí karosářské provedení BMW M8. Jestliže klasické kupé je spíše o stylu a kabriolet o uvolněném cestování na další cesty s možností ostré jízdy, Gran Coupé je určeno pro ty, kteří žádají větší dávku praktičnosti.
S délkou 5098 mm jsou modely BMW M8 Gran Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé o 231 mm delší než dvoudveřoví sourozenci. Nárůst jde z větší čísti na vrub rozvoru, který je o 200 mm delší. Pro případ nouze je připraveno páté sedadlo uprostřed, které poslouží maximálně na krátké cesty.
Nové čtyřdveřové modely jsou odvozeny přímo z nového BMW M8 Coupé a byly vyvíjeny společně se závodním BMW M8 GTE ze světa vytrvalostních závodů. Testování variant Gran Coupé probíhalo jako v případě dvoudveřových sourozenců na zkušebních polygonech BMW či Severní smyčce okruhu Nürburgring.
Oficiální představení veřejnosti proběhne v listopadu v Los Angeles a do prodeje se obě novinky dostanou v dubnu 2020. Kromě obou variant bude „na rozjezd“ připravena také série 400 kusů BMW M8 Gran Coupé s přídomkem First Edition.
V oblasti motorového prostoru se nenachází nic nového. Oba modely pohání stejný přeplňovaný osmiválec jako M5, X5 M a X6M. Výkon je tedy v případě základního provedení M8 Gran Coupé 441 kW a 460 kW u verze Competition. Točivý moment je rovněž totožný – 750 Nm. Z nuly na 100 km/h zrychlí BMW M8 Gran Coupé za 3,3 sekundy, BMW M8 Competition Gran Coupé stejnou disciplínu zvládne za 3,2 sekundy. Dvounásobná rychlost je neméně působivá. Čas potřebný ke zdolání 200 km/h z klidu činí 11,2, resp. 11,0 s. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Volbou paketu M Driverʼs ji lze posunout až na 305 km/h.
Stejně jako motor, také převodovka je „stará“ známá. Funkce Drivelogic umožňuje nastavit rychlost jejího řazení. V automatickém i manuálním režimu si může řidič jednoduše pomocí tlačítek umístěných na nově navrženém voliči zvolit jednu ze tří rychlostí řazení.
Standardem je aktivní M diferenciál na zadní nápravě, přičemž pohon všech kol M xDrive ve výchozím nastavení upřednostňuje kola zadní nápravy. Odvážnější řidiči mohou zásahy stabilizace posunout volbou režimu 4WD Sport, který posílá ještě více hnací síly na zadní kola. Po deaktivaci stabilizačního systému DSC je možné aktivovat režim 2WD, v němž jsou poháněna výhradně zadní kola.