BMW iX3: Elektrické SUV ujede 460 kilometrů, stojí 1 859 000 korun

  • Mnichovská automobilka odhalila elektrickou verzi středně velkého SUV označenou jako BMW iX3

  • Auto pohání elektromotor o výkonu 286 koní, na jedno nabití podle WLTP ujede 460 kilometrů

  • Na palubě je 150kW nabíječka, to by mělo znamenat dobití na 80 procent za 34 minut

  • Má už i českou cenu, vyjde na 1 859 000 korun. První vozy se objeví v roce 2021

BMW veřejnosti představilo své první elektrické SUV iX3. Nekoná se ale žádné představení, v podobě konceptu se tento model objevuje už téměř dva roky. Naposled se tak stalo v Šanghaji. Novinka v sériovém vydání je prakticky stejná včetně aerodynamických disků kol, které zlepšují proudění vzduchu okolo vozu a tím i jeho spotřebu.

Díky podvozkové platformě, na které stojí BMW X3, mohou v Mnichově do vozu instalovat nejen spalovací motory a hybridní systémy, ale právě i čistý elektrický pohon. Model iX3 je tak jen X3 do zásuvky s řadou úprav. Auto například sedí o celých 7,5 centimetrů níž nad vozovkou než standardní verze. I díky tomu se může chlubit koeficientem odporu vzduchu 0,29.

Audi odhalilo svůj nejostřejší elektromobil. Má sice tři motory, ale Tesla se bát nemusí

Že jde o elektromobil poznají fanoušci značky i na změně designu. Kromě už zmíněných kol dostalo iX3 i jinou masku chladiče bez mřížky, kterou logicky nepotřebuje. Ta je doplněna o modré detaily, jenž navazují i na dalších dílech karoserie. Uvnitř je pak prakticky shodná palubní deska, doplňuje ji třeba modře lemovaný volič automatu či displej v přístrojovém štítu s odlišnou grafikou.

Sto kilometrů za 10 minut

BMW iX3 kupředu žene jediný elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) a točivém momentu 400 Nm. Ten umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost je 180 km/h. BMW zatím nehovoří o případné další verzi se dvěma elektromotory, která by mohla být paralelní čtyřkolkou a tedy nosit odznak xDrive.

Elektromobil od vozu se spalovacím motorem poznají fanoušci značky hned
Palubní deska je prakticky stejná, přibylo jen několik “elektrických” detailů

Podle evropského cyklu WLTP by auto mělo na jedno nabití ujet až 460 kilometrů díky 80kWh baterii. Palubní nabíječka má výkon 150 kW a tak z nuly na 80 procent zvládne dobít za 34 minut. Jen 10 minut nabíjení by mělo stačit na 100 kilometrů.

Jak je na tom BMW iX3 ve srovnání s konkurenty? S deklarovaným dojezdem 460 km nad evropskými modely vede. Například Audi e-tron v provedení Quattro 55 nabízí 398 kilometrů, Jaguar I-Pace 436 kilometrů a Mercedes EQC 404 kilometrů.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

Mnichov chce navíc lákat budoucí majitele i na program BMW Charhing Card, který umožní dobíjení v síti rychlonabíječek. Ta má mít jen v Evropě 150 tisíc přípojek, se světem dohromady pak asi 450 tisíc. Jsou v ní zahrnuty třeba i vysokorychlostní stojany Ionity. Dobíjení přes kartu BMW by mělo být výhodnější.

BMW iX3 už zná i českou cenu. Ta startuje na částce 1 859 000 korun včetně DPH. „Auto bude možné objednávat od poloviny července, reálně se první vozy dostanou do Česka na začátku příštího roku,“ řekl Autobibli mluvčí českého zastoupení mnichovské automobilky David Haidinger.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ: