Automobilka Bentley před nedávnem oznámila ukončení výroby čtyřdveřového modelu Bentley Mulsanne, který byl u zákazníků vedle Bentley Flying Spur tak trochu na vedlejší koleji. Společně s touto luxusní limuzínou končí rovněž výroba jeho pohonné jednotky V8, která s četnými modernizacemi ve výrobě vydržela déle než šest dekád.
Nejdéle vyráběný vidlicový osmiválec v historii se v případě značky Bentley poprvé objevil pod kapotou modelu S2 z roku 1959, kde ze zdvihového objemu 6,23 litru generoval na dnešní dobu relativně skromný výkon 132 kW (180 koní). Na objem 6,75 litru, který mu zůstal až doteď, byl převrtán v roce 1968 a prvním automobilem s tímto motorem byl Rolls-Royce Phantom VI. V Bentley se objevil až v roce 1970.
Poslední modernizace tohoto motoru proběhla v roce 2010. Jeho výkon se od doby Bentley S2 vyšplhal až na 395 kW (537 koní) a točivý moment na 1100 Nm v podání Bentley Mulsanne Speed. Původně velmi jednoduchý motor s rozvodem OHV se v poslední inkarnaci dočkal takových fines, jako je například deaktivace poloviny válců. Zajímavostí je, že ve srovnání s úplně prvním provedením klesly emise výfukových plynů o 99 %.
Za 61 let výroby vzniklo v továrně Crewe přes 36 tisíc kusů. Svou derniéru si odbude ve třiceti speciálních automobilech z limitované edice Mulsanne 6,75 Edition by Mulliner.