Svatopluk Jícha

Nejčtenější články autora

  1. Veterán, nebo jen zbastlené staré auto? Vizuální neautentičnost je problémem nejen v českém prostředí historických vozidel… 7. 8. 2024
  2. Bez motoru a přece v pohybu: Pohled do historie poválečných autobusových přívěsů v československé přepravě 27. 2. 2024
  3. Vozily uhlí, písek, zboží do obchodů, vojáky i hasiče: Deset proslulých československých poválečných modelů 13. 8. 2025
  4. Karosa či Tatra? „Horský bus“ HB 500 přinesl provozní problémy… 20. 11. 2023
  5. Garant 30/32 byl jedním ze stěžejních dovážených typů lehkých náklaďáků. V Československu jezdil desítky let 4. 4. 2024
  6. Karosa „Superlux“: jedinečný experiment z Vysokého Mýta nedostal šanci k životu! 12. 12. 2023
  7. Věrný pomocník na celý život: Zetor 25 stál u počátku hromadné výroby československých traktorů světové značky 16. 7. 2025
  8. Deset ikonických au­tomobilů socialistického bloku. Co se také dalo potkat na československých silnicích 24. 6. 2025
  9. Ifa W50/L60: občas podceňovaný východoněmecký dříč sloužil na několika světadílech. Povíme si, co předcházelo a co následovalo 12. 3. 2024
  10. Zetor 35/50: Dvojice traktorů, která do československého zemědělství přinesla větší výkony 29. 7. 2025

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
Nejen Mototechna: jak se kupovala auta v létech 1945 až 1989 (první část) Retro 4. 12. 2024
Druhá generace ještě populárnější: nedostatkový Barkas 1000 byl v Československu fenoménem Retro 29. 11. 2024
Druhá kapitola „Racka“: GAZ 14 Čajka měl fádnější exteriér a neslavný osud Retro 20. 11. 2024
Luxus téměř západní: Vlády celé socialistické soustavy dostaly k dispozici GAZ 13 Čajku Retro 13. 11. 2024
Amédée Gordini byl známý i v Československu. Podepsal se na nejznámějších soutěžních Renaultech a Simkách Retro 7. 11. 2024
2 takty, 3 válce, 4 modifikace: Československo zhltlo importní kvótu prvních Barkasů jako malinu Retro 30. 10. 2024
Vše vzadu! Chevrolet Corvair přinesl průlom do zažité americké konstrukční školy! Retro 25. 10. 2024
Když jméno znamená výkon: Carlo Abarth celý život stavěl dravce Retro 9. 10. 2024
Malé, svižné, populární: BMW E21 (první řada 3) zůstala pro většinu československých motoristů nesplnitelným snem… Retro 3. 10. 2024
BMW bez „ledvinek“? Existovalo! Jmenovalo se EMW a prozradíme vám, jakým „zázrakem“ se dostávalo do Československa Retro 24. 9. 2024
Příslib nové doby: Mercedes-Benz W124 v historických souvislostech, ve světě i v Československu Retro 20. 9. 2024
Od minibusů až po sanitky: RAF 2203 proslul i v Československu a České republice Retro 12. 9. 2024
Také Československo potřebovalo minibusy: Stručná historie první generace RAF Latvija Retro 4. 9. 2024
Říkali mu „Ponton“: zaoblené Mercedesy-Benz poloviny padesátých let obdivoval celý svět včetně Československa Retro 28. 8. 2024
„Lepší než mercedes“: tak zněl rozkaz! Poválečný pokus o východoněmecké luxusní auto ale Československo nepoznalo Retro 23. 8. 2024
Ve jménu života: chudou flotilu československých ambulancí obohatily jugoslávské IMV Retro 16. 8. 2024
Veterán, nebo jen zbastlené staré auto? Vizuální neautentičnost je problémem nejen v českém prostředí historických vozidel… Retro 7. 8. 2024
Sachsenring S-4000: speciály z východního Německa směřovaly většinou k československým hasičům Retro 29. 7. 2024
Sestra Żuku se jmenovala NYSA, v České republice je dnes skoro zapomenutá Retro 22. 7. 2024
Polská krabice: Żuk znamenal vítané oživení nabídky lehkých užitkových modelů na československém trhu Retro 15. 7. 2024
MULTIfunkční diblík se jmenoval Multipla. Jezdil i v Československu Retro 8. 7. 2024
Ford Thunderbird letos slaví sedmdesátku! Mladistvý roadster se proslavil nadčasovým designem a slavným jménem Retro 28. 6. 2024
Citroën ID/DS: Je francouzská „Bohyně“ pokrok, nebo exhibicionismus? Vydali jsme se po stopách jejího vývoje Retro 18. 6. 2024
Francouzský okruh Linas – Montlhéry zažil slávu i slzy. Letos slaví rovných sto let Retro 10. 6. 2024
Rachotivé, hlučné, a hlavně pomalé vozítko: Multicar se osvědčil nejen v Československu, ale všude, kam se dostal Retro 4. 6. 2024
Luxus ve jménu rotoru: NSU Ro80 přišel v nevhodnou dobu… Retro 31. 5. 2024
Československo-rumunské obchodní vztahy se promítly i do importu náklaďáků: naše silnice obohatily Carpati a Bucegi Retro 27. 5. 2024
V Československu prakticky neznámá: Velká Simca Vedette vznikla ve spolupráci s Fordem Retro 20. 5. 2024
Luxusní, velké, pohodlné, ale nepříliš oblíbené: Fiaty 1500 L, 1800, 2100 a 2300 na italských, evropských i československých silnicích Retro 15. 5. 2024
Československo předním odběratelem maďarského výrobce: Nákladní Csepely u nás jezdily ve dvou generacích Retro 29. 4. 2024
Hvězda a křídla: Mercedes-Benz 300 SL (W198) je dnes koncernovou ikonou. Odpovídá jeho hodnocení realitě, nebo je nadnesené? Retro 18. 4. 2024
Ford s koněm ve znaku: šedesátiny legendárního Mustangu Retro 11. 4. 2024
Garant 30/32 byl jedním ze stěžejních dovážených typů lehkých náklaďáků. V Československu jezdil desítky let Retro 4. 4. 2024
Vzpomínka z éry pidižvíků: BMW Isetta pomohla k záchraně poválečné existence mnichovského koncernu Retro 27. 3. 2024
Mercedes-Benz 190 SL aneb jak americký prodejce přiměl stuttgartský koncern k poslušnosti… Retro 22. 3. 2024
Za Marcellem Gandinim: automobilový svět opustil jeden z velikánů, tvůrce Miury, Countachu a BX Retro 18. 3. 2024
Ifa W50/L60: občas podceňovaný východoněmecký dříč sloužil na několika světadílech. Povíme si, co předcházelo a co následovalo Retro 12. 3. 2024
Bez motoru a přece v pohybu: Pohled do historie poválečných autobusových přívěsů v československé přepravě Retro 27. 2. 2024
Jaguar Mk2: Kočkovitý aristokrat umí zapříst, ale i kousnout! Retro 21. 2. 2024
S křídly to jde lépe: Mercedes-Benz řad W110 až W112 přinesl americké designové prvky. A celá Evropa s ním Retro 13. 2. 2024