Svatopluk Jícha

Nejčtenější články autora

  1. Veterán, nebo jen zbastlené staré auto? Vizuální neautentičnost je problémem nejen v českém prostředí historických vozidel… 7. 8. 2024
  2. Bez motoru a přece v pohybu: Pohled do historie poválečných autobusových přívěsů v československé přepravě 27. 2. 2024
  3. Karosa či Tatra? „Horský bus“ HB 500 přinesl provozní problémy… 20. 11. 2023
  4. Garant 30/32 byl jedním ze stěžejních dovážených typů lehkých náklaďáků. V Československu jezdil desítky let 4. 4. 2024
  5. Karosa „Superlux“: jedinečný experiment z Vysokého Mýta nedostal šanci k životu! 12. 12. 2023
  6. Deset ikonických au­tomobilů socialistického bloku. Co se také dalo potkat na československých silnicích 24. 6. 2025
  7. Věrný pomocník na celý život: Zetor 25 stál u počátku hromadné výroby československých traktorů světové značky 16. 7. 2025
  8. Ifa W50/L60: občas podceňovaný východoněmecký dříč sloužil na několika světadílech. Povíme si, co předcházelo a co následovalo 12. 3. 2024
  9. Nikoliv Docela Obyčejný: Autobus Praga NDO upadl neprávem do zapomnění. Napravíme to 7. 2. 2024
  10. Nejen Mototechna: jak se kupovala auta v letech 1945 až 1989 (druhá část) 11. 12. 2024

Seznam článků autora

Článek Rubrika Datum vydání Počet názorů
BMW bez „ledvinek“? Existovalo! Jmenovalo se EMW a prozradíme vám, jakým „zázrakem“ se dostávalo do Československa Retro 24. 9. 2024 -
Příslib nové doby: Mercedes-Benz W124 v historických souvislostech, ve světě i v Československu Retro 20. 9. 2024 -
Od minibusů až po sanitky: RAF 2203 proslul i v Československu a České republice Retro 12. 9. 2024 -
Také Československo potřebovalo minibusy: Stručná historie první generace RAF Latvija Retro 4. 9. 2024 -
Říkali mu „Ponton“: zaoblené Mercedesy-Benz poloviny padesátých let obdivoval celý svět včetně Československa Retro 28. 8. 2024 -
„Lepší než mercedes“: tak zněl rozkaz! Poválečný pokus o východoněmecké luxusní auto ale Československo nepoznalo Retro 23. 8. 2024 -
Ve jménu života: chudou flotilu československých ambulancí obohatily jugoslávské IMV Retro 16. 8. 2024 -
Veterán, nebo jen zbastlené staré auto? Vizuální neautentičnost je problémem nejen v českém prostředí historických vozidel… Retro 7. 8. 2024 -
Sachsenring S-4000: speciály z východního Německa směřovaly většinou k československým hasičům Retro 29. 7. 2024 -
Sestra Żuku se jmenovala NYSA, v České republice je dnes skoro zapomenutá Retro 22. 7. 2024 -
Polská krabice: Żuk znamenal vítané oživení nabídky lehkých užitkových modelů na československém trhu Retro 15. 7. 2024 -
MULTIfunkční diblík se jmenoval Multipla. Jezdil i v Československu Retro 8. 7. 2024 -
Ford Thunderbird letos slaví sedmdesátku! Mladistvý roadster se proslavil nadčasovým designem a slavným jménem Retro 28. 6. 2024 -
Citroën ID/DS: Je francouzská „Bohyně“ pokrok, nebo exhibicionismus? Vydali jsme se po stopách jejího vývoje Retro 18. 6. 2024 -
Francouzský okruh Linas – Montlhéry zažil slávu i slzy. Letos slaví rovných sto let Retro 10. 6. 2024 -
Rachotivé, hlučné, a hlavně pomalé vozítko: Multicar se osvědčil nejen v Československu, ale všude, kam se dostal Retro 4. 6. 2024 -
Luxus ve jménu rotoru: NSU Ro80 přišel v nevhodnou dobu… Retro 31. 5. 2024 -
Československo-rumunské obchodní vztahy se promítly i do importu náklaďáků: naše silnice obohatily Carpati a Bucegi Retro 27. 5. 2024 -
V Československu prakticky neznámá: Velká Simca Vedette vznikla ve spolupráci s Fordem Retro 20. 5. 2024 -
Luxusní, velké, pohodlné, ale nepříliš oblíbené: Fiaty 1500 L, 1800, 2100 a 2300 na italských, evropských i československých silnicích Retro 15. 5. 2024 -
Československo předním odběratelem maďarského výrobce: Nákladní Csepely u nás jezdily ve dvou generacích Retro 29. 4. 2024 -
Hvězda a křídla: Mercedes-Benz 300 SL (W198) je dnes koncernovou ikonou. Odpovídá jeho hodnocení realitě, nebo je nadnesené? Retro 18. 4. 2024 -
Ford s koněm ve znaku: šedesátiny legendárního Mustangu Retro 11. 4. 2024 -
Garant 30/32 byl jedním ze stěžejních dovážených typů lehkých náklaďáků. V Československu jezdil desítky let Retro 4. 4. 2024 -
Vzpomínka z éry pidižvíků: BMW Isetta pomohla k záchraně poválečné existence mnichovského koncernu Retro 27. 3. 2024 -
Mercedes-Benz 190 SL aneb jak americký prodejce přiměl stuttgartský koncern k poslušnosti… Retro 22. 3. 2024 -
Za Marcellem Gandinim: automobilový svět opustil jeden z velikánů, tvůrce Miury, Countachu a BX Retro 18. 3. 2024 -
Ifa W50/L60: občas podceňovaný východoněmecký dříč sloužil na několika světadílech. Povíme si, co předcházelo a co následovalo Retro 12. 3. 2024 -
Bez motoru a přece v pohybu: Pohled do historie poválečných autobusových přívěsů v československé přepravě Retro 27. 2. 2024 -
Jaguar Mk2: Kočkovitý aristokrat umí zapříst, ale i kousnout! Retro 21. 2. 2024 -
S křídly to jde lépe: Mercedes-Benz řad W110 až W112 přinesl americké designové prvky. A celá Evropa s ním Retro 13. 2. 2024 -
Nikoliv Docela Obyčejný: Autobus Praga NDO upadl neprávem do zapomnění. Napravíme to Retro 7. 2. 2024 -
GOLFisté slaví: Volkswagen Golf debutoval právě před půlstoletím a byl to bestseller Retro 29. 1. 2024 -
Commendatore Enzo Ferrari: filmový mýtus versus realita Retro 13. 1. 2024 -
Drsná americká „placka“: Ford GT40 zamotal hlavu tvůrci italských supersportů Retro 8. 1. 2024 -
Robur, nikoliv Dobyvatel: Pár střípků z historie východoněmeckého trambusu Retro 28. 12. 2023 -
Pod stromeček „angličák“: Matchbox letos oslavil sedmdesátiny svých kouzelných autíček Retro 20. 12. 2023 -
Karosa „Superlux“: jedinečný experiment z Vysokého Mýta nedostal šanci k životu! Retro 12. 12. 2023 -
Ford Consul/Granada Mk.I: první generace znamenala převrat! Retro 6. 12. 2023 -
(NE)Jedeme do Afriky! Příběh Pragy RND, kterou proslavil YoYo Band Retro 27. 11. 2023 -