Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239 profesionálních mechaniků hodnotilo systémem školní výuky padesát nejpopulárnějších vozidel v České republice a na Slovensku. V kategorii automobilů do sta tisíc korun zvítězila Toyota Yaris III, nejhůř si naopak vedl Renault Thalia II.
Spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. To jsou kritéria, na základě kterých hodnotili mechanici spolehlivost celkem padesáti nejpopulárnějších modelů aut v České republice v průzkumu pod názvem Hodnocení spolehlivosti automobilů pohledem českých mechaniků. Z aritmetického průměru hodnocení těchto kritérií vyplynula pětibodová stupnice známek jako ve škole.
Automobily z kategorie do 100 tisíc korun | Hodnocení |
Toyota Yaris II | 2,1 |
Volkswagen Golf V | 2,3 |
Hyundai i30 I | 2,3 |
Ford Focus II | 2,7 |
Opel Astra H | 2,7 |
Ford Fusion | 2,8 |
Renault Thalia | 2,8 |
Kia Cee'd I | 2,9 |
Peugeot 206 | 2,9 |
Hyundai Getz | 2,9 |
Škoda Fabia I | 3,0 |
Peugeot 207 | 3,0 |
Renault Thalia II | 3,2 |
Průzkumu se zúčastnilo celkem 239 mechaniků, kterým tyto vozy denně prochází pod rukama a dokážou tak určit nejčastější příčiny poruch. V první části ankety hodnotili třináct nejběžnějších ojetých automobilů na českých silnicích do 100 tisíc korun. Do výběru byly zařazeny vozy Volkswagen Golf V, Ford Focus II, Renault Thalia, Škoda Fabia I, Kia Cee'd I, Peugeot 206, Opel Astra H, Peugeot 207, Ford Fusion, Toyota Yaris II, Hyundai i30 I, Hyundai Getz a Renault Thalia II.
Toyota vyniká motorem, Renaulty trápí koroze
Z kategorie do sta tisíc korun mechanici nejlépe hodnotili Toyotu Yaris II (výroba 2005–2011). „Automobil získal výsledné hodnocením 2,1 a doporučilo by ho celých 86 procent dotazovaných mechaniků. Nejvíce na něm oceňovali motor a elektroniku. Nadprůměrné hodnocení ale získala také karoserie a upevnění motoru,“ přiblížil Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku. Anketa podle něj zjišťovala také nejčastější příčiny poruch. U Toyoty Yaris II respondenti nejvíce zmiňovali problémy s korozí, kompresorem klimatizace, vodním čerpadlem a čepy řízení.
O druhé místo se podělily Volkswagen Golf V (2003-2008) a Hyundai i30 I (2007–2012) s výsledkem 2,3. U Volkswagenu Golf V se ukázala jako nespolehlivá mimo jiné praskající hlava u motoru 2,0 TDI 16 V. Problém s motorem měl i model Hyundai i30 I. Mechanici u něj poukazovali na uložení klikové hřídele a celkovou hlučnost motoru. Na třetím místě v cenové kategorii do sta tisíc korun skončil Ford Focus II (2004–2011) s hodnocením 2,7.
Naopak nejhůř si v anketě vedl model Renault Thalia II (2008–2013), kterému respondenti přidělili známku 3,2. „Ve všech kategoriích získal vůz podprůměrné hodnocení. Ze zkušeností mechaniků trpí na časté koroze, vypalování koncovek předních světlometů, problémy s výfukem, zavěšováním kol i čepy ramen silentbloků,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.