Aurus Senat je ruská variace na Rolls-Royce. Nabídne ale pohon všech kol a nižší cenu

  • Ruská prezidentská limuzína dostala civilního sourozence 

  • Aurus Senat se ve velkém inspiroval u automobilky Rolls-Royce 

  • Zájemci se mohou těšit na výkonné motory a pohon všech kol, který Rolls-Royce nabízí pouze pro své SUV Cullinan 

  • Senat se začne prodávat příští rok. Cena by měla být o pětinu nižší ve srovnání s automobilkou Rolls-Royce 

Moskevský autosalon přinesl několik zajímavých premiér. Světu se zde představila francouzská variace na téma BMW X6/X4, ukázal se také koncept moderní Lady Niva a dorazila nakonec i civilní verze nové ruské prezidentské limuzíny. Jmenuje se Aurus Senat a v hledáčku má zájemce o neluxusnější auta na trhu, kteří kupují třeba modely Rolls-Royce.

Snaha přiblížit se automobilce Rolls-Royce je patrná na první pohled. Senat se u této prestižní značky inspiroval ve velkém. Hodně podobná je jak přední část s masivní chromovou maskou, tak boční profil, který vypadá, jako kdyby ho designéři rovnou obkreslili od modelu Phantom. Základní provedení Senatu měří na délku 5630 mm a má rozvor 3300 mm, takže je o něco menší než Phantom. Prodloužená varianta ovšem disponuje délkou 6630 mm a rozvorem 4300 mm.

Zájemci dostanou na výběr dvě motorizace. Základem je osmiválec 4,4 l, podporovaný elektromotorem. Celkově jednotka vyprodukuje 439 kW (598 k). Dorazit by ale měla také dvanáctiválcová verze disponující objemem 6,6 litru, respektive výkonem 632 kW (859 k). Chybět nebude ani pohon všech kol (Rolls-Royce tradičně staví zadokolky) a v případě potřeby samozřejmě výrobce rád přidá třeba nějaké ty neprůstřelné díly.

Podle dostupných informací se Aurus Senat začne prodávat na ruském trhu příští rok. Cena by údajně měla být o dvacet procent nižší ve srovnání s modely Rolls-Royce. Otázkou je, zda těch dvacet procent bude cílové klientele vůbec stát za to, aby vyměnila prestižní značku s dlouhou tradicí za bezejmennou limuzínu. Uvidíme.

Aurus Senat je ruská variace na Rolls-Royce. Nabídne ale pohon všech kol a nižší cenu
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84%) 5 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: