Audi SQ5 TDI: Další diesel s elektrickým kompresorem přichází. Nabízí 347 koní a 700 Nm

přidejte názor
  • Audi SQ5 TDI je svým způsobem zmenšená SQ7

  • Také tento sportovní crossover kombinuje naftový motor, elektrický kompresor a 48V elektrickou síť 

  • Parametry motoru jsou 347 koní a 700 Nm

  • Audi opět použilo naftový šestiválec v mild-hybridním provedení 

  • K dealerům nová SQ5 dorazí v létě

Po novém motoru pro Q8 představuje Audi nový motor také pro menší Q5. A ne jen tak ledajaký. Sportovní provedení SQ5 TDI totiž dostalo třílitrový naftový šestiválec vybavený jak klasickým turbem, tak elektrickým kompresorem. Výsledkem jsou více než solidní parametry 255 kW (347 k) a 700 Nm.

Audi o své novince říká, že jde v podstatě o zmenšenou SQ7. Také ta využívá elektrický kompresor a 48V síť, ale místo šestiválce má pod kapotou výborný osmiválec. I v případě SQ5 elektricky poháněný kompresor poskytne motoru dostatečný tlak ve chvílích, kdy výfukové plyny nemají dostatečnou rychlost a řidič by musel běžně čekat, než se turbo pořádně nafoukne. Pohon elektrického kompresoru obstarává elektromotor s poměrně vysokým výkonem 7 kW. Ten dokáže roztočit kompresor na 65 000 ot./min během 300 milisekund a vytvořit tak tlak 1,4 baru.

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic
Přečtěte si také:

Test Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Elektrickou energii si kompresor bere ze sítě využívající napětí 48 V. Jejím základem je lithium-iontový akumulátor, umístěný pod zavazadelníkem, a samozřejmě další elektromotor, propojený se spalovací jednotkou. I tento šestiválec je totiž mild-hybrid. Stejně jako v případě mnoha jiných motorů Audi se elektromotor stará o výrobu elektrické energie při brzdění a případně spalovací jednotku roztáčí. Díky tomu může také SQ5 v rozmezí od 55 do 160 km/h spalovací jednotku zcela vypnout. Převodovka je osmistupňová automatická.

Výsledkem všech použitých technologií je schopnost akcelerace z nuly na 100 km/h za 5,1 s, maximální rychlost 250 km/h a spotřeba od 6,6 do 6,8 l/100 km (ovšem podle méně realistického cyklu NEDC). Poháněna jsou všechna čtyři kola. Samosvorný mezinápravový diferenciál pracuje se základním poměrem 40/60 ve prospěch zadní nápravy.

Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon
Přečtěte si také:

Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon

Dozadu si navíc zájemci budou moci objednat také aktivní diferenciál. Naopak adaptivní tlumiče jsou součástí standardní výbavy. Podvozek je oproti klasické Q5 snížen o tři centimetry. Dokoupit budete moci rovněž vzduchové adaptivní odpružení.

Součástí standardní výbavy je kromě jiného upravený nárazník, generátor zvuku umístěný přímo ve výfuku (není to stejná věc, jakou má Kodiaq RS, protože ten svůj generátor nemá s výfukem přímo propojený), dvacetipalcová litá kola, všemožná loga s písmenem S, sportovní sedadla, čalounění Alcantarou atd. V Německu bude tato novinka začínat částkou 67 750 eur a k dealerům dorazí v létě.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?